שלח הודעה ללא התחייבות
עורכי דין פסקי דין משפט מסחרי, עסקים, חברות תביעה נגד חברת התיירות - הדקה ה-90

תביעה נגד חברת התיירות - הדקה ה-90

 
מאת: מערכת Lawguide| פורסם ב: 10/01/2013 | צפיות: 7393

תביעה של נופש, נכה על כסא גלגלים, כנגד חברת הנסיעות הדקה ה-90 (בגין רשלנות לכאורה בהזמנת חופשה בים המלח)...


קראו עוד בתחום

בית המשפט לתביעות קטנות דחה תביעה שהוגשה נגד סוכנות הנסיעות "הדקה ה – 90". השופטת קיבלה את טענת הנתבעת לפיה האחריות לביצוע העסקה הוטלה על הספק – בית המלון במקרה זה, ולא על הסוכנות. יתרה מזאת, השופטת התרשמה כי הנתבעת עשתה מאמצים רבים בכדי לסייע לתובע ולאפשר את קיום החופשה, אולם האחרון דחה כל הצעה חלופית ובכך לא הקטין את נזקו. לכן, תביעתו נדחתה.

 
מדובר בתביעה אשר הוגשה כנגד חברת התיירות "הדקה ה – 90" לאחר שחופשה בבית מלון בארץ שהוזמנה דרך החברה לא יצאה לפעול בשל מחסור בחדרים בבית המלון בו הוזמן הנופש. התובע הזמין לו ולבת זוגתו חדר זוגי במלון בים המלח במהלך אוקטובר 2005. ההזמנה התבצעה טלפונית באמצעות הנתבעת, סוכנות הנסיעות "הדקה ה – 90".

 

התובע, נכה בכסא גלגלים, ביקש להתאים את החדר למצבו. סוכנת מטעם הנתבעת שלחה לו בפקס את פרטי ההזמנה ונאמר לתובע כי חתימתו תהווה אישור לביצוע העסקה. בדרכו למלון, קיבל התובע שיחת טלפון ובה נאמר לו כי כל החדרים במלון שהיו מותאמים לכסא גלגלים, תפוסים. סוכנות הנסיעות הציע לו להתארח במלון אחר, שהיה בו חדר מותאם לנכים, בתוספת של 500 ₪. התובע סירב והפסיק את נסיעתו לים המלח.

 

הוא המתין במשך ארבע שעות במהלכן התקשר טלפונית עם נציגת הנתבעת, עד למציאת פתרון. משלא בא לסיפוקו, שבו התובע ובת זוגתו לביתם שבנהריה. רק בשעות הערב נציג בכיר של הנתבעת יצר קשר עם התובע והציע לו הסדר חדש. התובע סירב להסדר זה. בשל מהלך האירועים, התובע הגיש את התביעה דנן לבית המשפט וביקש פיצוי בסך של 10,000 ₪ בגין אבדן ימי עבודה, שיחות טלפון רבות, ביטול כרטיסים להופעה במהלך השהות ועוגמת נפש.


הנתבעת טענה כי תפקידה כסוכנות נסיעות התמצה בהספקת נתונים עבור הלקוחות והזמנת השירותים השונים עבורם. כלומר, הלקוחות רכשו דרכה שירותי תיירות שסופקו על ידי אחרים. הנתונים לשירותים אלו התקבלו מידי הספקים, כאשר הנתבעת לא הייתה אחראית לארגון וביצוע חבילות הנופש שהוזמנו דרכה. טיב השירותים וכן אופי הביצוע של חבילות הנופש על יד הספק לא היה מצוי בגדר תחומי אחריותה של הנתבעת, אלא בידי הספק. יתרה מזאת, התובע חתם על טופס אישור קבלת פרטי הזמנה שבו פורטו התנאים והגבלת האחריות. טופס זה לא הווה אישור הזמנה או אישור תשלום.


דיון והכרעה - הנוסע דחה כל אפשרות של תיקון ופיצוי


לאחר שמיעת טענות הצדדים, השופטת דחתה את התביעה. לטענתה, לתובע נשלח בפקס טופס אישור קבלת פרטי הזמנה. התובע, שהיה במועד האירוע סטודנט למשפטים בשנה שלישית ולכן היה בעל הבנה וידע בתחום, חתם על פרטי ההזמנה ובכך קיבל על עצמו את התנאים והגבלת האחריות כפי שנכתבו בטופס. השופטת ציינה כי לו התובע היה קורא ביתר עיון את התנאים וההגבלות, הייתה נחסכת ממנו עוגמת הנפש. הודגש כי הוא יצא לדרך מבלי שקיבל אישור סופי לביצוע ההזמנה מאת הנתבעת בעוד שבטופס נכתב במפורש כי יש לקבל אישור להזמנה, בכפוף לזמינות השירות שהוזמן ולמידע שנמסר מהספק.

 

זאת ועוד, בטופס נכתב במפורש כי האחריות לביצוע השירותים בפועל הוטלה על הספק בלבד. בקשות מיוחדות לגבי המלון, כמו במקרה דנן, הועברו לספק. ללא אישור סופי, לא הייתה התחייבות להיענות לבקשה. לטענת התובע, נציגה מטעם הנתבעת אישרה לו לצאת לדרך. השופטת ציינה כי טענה זו לא נרשמה בכתב התביעה ולכן נבצר מהנתבעת להגיב לה. דהיינו, עסקינן ב"עדות כבושה".

 

כך או כך, התובע לא עמד בנטל הוכחת טענתו. בנוסף, נציגה מטעם הנתבעת העידה כי בבוקר שלאחר יום ההזמנה נמסרה לתובע הודעה בה נאמר שאזלו החדרים לנכים בבית המלון שהוזמן. יתרה מזאת, הנתבעת הציעה לתובע חלופה הולמת, אולם הוא סירב להצעה. הנתבעת טענה כי היא עשתה מאמצים רבים כדי לעזור לתובע, אך האחרון לא הסכים לקבל שום הצעה. אף הוצע לו לילה במלון בכל מקום אחר בארץ על פי בחירתו, אך הלה סירב וביטל את ההזמנה.

 

בתגובה זו נתקל גם הנציג הבכיר שיצר עם התובע קשר בשעות הערב, לאחר שהלה שב לביתו. השופטת הבהירה כי התובע ביצע את ההזמנה בשעות הערב יום קודם למועד החופשה. הוא ידע כי בשעה מאוחרת זו, דלפק ההזמנות לא היה מאויש ולא היה ניתן לבצע הזמנות. כמו כן, היות והיה מדובר בתקופת חג הסוכות, המלונות היו בתפוסה מלאה. לטענת השופטת, על התובע הייתה מוטלת החובה להתקשר לנתבעת לצורך קבלת אישור סופי בדבר ההזמנה טרם יציאתו לדרך. היא התרשמה לטובה ממאמציהם הכנים והרבים של נציגי הנתבעת לנסות לסייע לתובע. אולם, התובע סירב לכל הצעה שהוצעה לו ובכך לא עשה מאומה על מנת למזער את נזקו. לאור זאת, השופטת דחתה את התביעה.


עודכן ב: 10/01/2013
דרג עד כמה מדריך משפטי זה עזר לך
פניה לייעוץ אישי ודיסקרטי ע"י עורך דין
עוד בנושא משפט מסחרי, עסקים, חברות
חדשות ופסקי דין בנושא משפט מסחרי, עסקים, חברות
אישה שחתמה על הסכם עם חברה אשר עוסקת בשירותי תרומת ביצית והפריות חוץ גופיות בחו"ל, אשר לבסוף לא עברה את הטיפול עקב מצבה הרפואי שאינו מאפשר לה להרות, תקבל החזר עבור הכספים ששילמה וכן פיצויים עבור עוגמת נפש
מאת: LawGuide | 18/12/2017
תשובות של עורכי הדין בפורום
(פרסום ממומן)


עו"ד שי הראלעו"ד שי הראלאזור השפלה והסביבה 053-9370222עוסק במקרקעין, תמ"א 38, צוואת ירושות ואזרחות רומנית.
עו"ד יעל בועזעו"ד יעל בועזאזור המרכז053-9386035המשרד עוסק בתמ"א 38, עסקאות מכר, חוזים והסכמים, ירושות וצוואות.
גל גורודיסקי, עו"דגל גורודיסקי, עו"דאזור המרכז053-9428496ניסיון של 22 שנים בדיני עבודה, נזיקין וביטוח לאומי, רשלנות רפואית ומסחרי.
עו"ד עפרה גבישעו"ד עפרה גבישאזור השפלה והסביבה 053-9386036עוסקים בייצוג בבתי משפט – אזרחי, חוזים, נזיקין, סכסוכי שכנים ופינוי מושכר
אייל אשכנזי משרד עורכי דין ונוטריוןאייל אשכנזי משרד עורכי דין ונוטריוןאזור המרכז053-9428996עוסק מזה 17 שנים בתחום המקרקעין, משפחה, הוצל"פ וליווי חברות
עו"ד סעאתי עדנה - משרד עו"ד ונוטריוןעו"ד סעאתי עדנה - משרד עו"ד ונוטריוןאזור המרכז 053-9428386דיני עבודה - עובדים ומעסיקים, ביטוח לאומי וכנוטריון צוואות והסכמים
אזי נ. כהן - משרד עורכי דיןאזי נ. כהן - משרד עורכי דיןאזור המרכז053-9428375עוסק בדיני עבודה, דיני נזיקין על כל רבדיהם ומשפט מסחרי. מייצג בכל הערכאות.