בחודש ספטמבר 2016 נכנסה למשרד עו"ד דבש קורסיה ושות' הגברת ח'. ח' היא אישה מבוגרת כבת 70+, חולת סרטן אשר מתגוררת בדירת עמידר ואשר הכנסתה היחידה הינה קצבת ביטוח לאומי אותה מקבלת מידי חודש בגין נכותה וגילה המופלג.


ח' לא הייתה מסוגלת לטפל בעצמה ובמחלתה הקשה שכן רבצו עליה עיקולים שונים והגבלות קשות מנשוא, רכישת תרופות עבור בריאותה הפכה להיות משימה כמעט בלתי אפשרית שכן כל פעם היה עליה לגשת למשוך הכספים המופקדים בחשבון בנק הדואר המנוהל תחת שמה לשם רכישת אי אלו תרופות ומצרכים בסיסיים, דבר אשר כאמור מקשה ביתר שאת על ח' המבוגרת.


יתרה מכך, ח' קיבלה הצעה חד פעמית מאת אחד מבתי החולים המוכרים בארץ לטובת טיפול ניסיוני לחולי סרטן אשר טרם מוכר או נמכר כתרופה לכלל החולים השונים במחלה.


ח' נמצאה מתאימה במדויק לטיפול הניסיוני, טיפול אשר עלויותיו הצפויות בעתיד יעמדו על אלפי ואף מאות אלפי שקלים - סכום כאמור אשר לכל הדעות אין היא יכולה לשלם, בתמורה להיותה "שפן ניסיונות" תקבל ח' הטיפול ללא כל עלות.


אפיק כלכלי חדש ללא עיקולים או הגבלות בתוך פרק זמן של חצי שנה


ח' קיבלה החלטה להתחיל הטיפול אלא שלצורך כך היה עליה לעזוב את מקום מגוריה ולעבור להתגורר בעיר הסמוכה לבית החולים המטפל בשיטה החדשה, כאן בעצם נתקלה ח' במחסום קשה שכן ל-ח' אין כל תמיכה ו/או עזרה מבני משפחה או קרובים והיה עליה ליתן שיקים פרוסים לטובת שכירות הדירה, אלא של-ח' אין חשבון בנק מאחר והיא מצויה כחייבת בהוצאה לפועל.


ח' הגיעה למשרד עוה"ד דבש קורסיה ושות' דרך מכר קרוב אשר המליץ לה לשוחח עם עורכי הדין במשרד אשר לעיתים מקבלים אליהם תיקים פרו בונו למען האוכלוסייה המבוגרת בנתניה השרון והסביבה.


ח' אכן שפכה סיפורה בפני עוה"ד ומיד התחיל סיפור "אהבה ממבט ראשון", עוה"ד קורסיה ודבש הרימו הכפפה והחליטו לטפל בגברת ח' ולהובילה לאפיק כלכלי חדש בפרק זמן של פחות מחצי שנה.


הפטר לחייבים בהוצאה לפועל ללא הליך פשיטת רגל


עו"ד קורסיה ודבש עבדו לילות כימים לאיסופם של חומרים, אסמכתאות ואישורים שונים לטובת ההליך המתאים למקרה של ח', אשר לעניינינו הינו הליך קבלת הפטר לפי "חוק השמיטה" החדש בהוצל"פ וללא הליך של פשיטת-רגל, יודגש כי בין כל הבקשות השונות אשר הוגשו בתיק החייבת, ניתנה החלטה מוכרת לפיה: "על החייבת להתייצב ליום הדיון בבקשת ההפטר" שכן לא ניתן מבחינה חוקית ליתן הפטר לחייב ללא שהוא נחקר בפני כב' השופט/ רשם.


עורכי הדין קורסיה ודבש החליטו פה אחד כי לא ניתן יהיה לנייד את החייבת המבוגרת והחולה ולהביאה בפני כב' הרשם לשם חקירתה ופעלו להשגת החלטה תקדימית לפיה תקבל החייבת לראשונה בישראל פטור מהתייצבות לדיון בבקשת הפטר.


לא עבר זמן רב ולאחר שקידה מרובה בתיק ובבקשה הראויה לרבות הגשתה, נתקבלה החלטת כב' רשם ההוצל"פ לפיה "החייבת פטורה מלהגיע לדיון ובמקומה התייצבו עורכי הדין קורסיה ודבש", החלטה תקדימית שאין כמותה ואף לא היה כמותה מעולם בין כתלי ביהמ"ש שאף מפרוטוקול הדיון אשר נערך, נאמר מפיו של כב' רשם ההוצל"פ לעוה"ד כי החלטה מעין זו היא החלטה ראשונה ואחרונה (לפחות באולמו שלו) אי פעם במסגרת הליך לקבלת הפטר וכי המדובר על מקרה ראשון בו עורכי דין נלחמו להשיג החלטה שכזו וזכו.


סופו של דבר: ביום 4.4.2017 וכחצי שנה בלבד לאחר הגשת הבקשות, קיבלה החייבת הפטר מחובותיה עם אפיק כלכלי חדש ללא עיקולים או הגבלות.