לאחרונה משרדנו מקבל יותר ויותר פניות על חייבים פושטי רגל אשר מעוניינים להחליף את ייצוג עורך הדין בתיק, לטענתם עורך הדין המייצג אותם אינו פועל לטובתם ואף מסרבל את ניהול הליך פשיטת הרגל בעניינם.


ראשית כל, ובטרם רצתם להחליף ייצוג חשוב מאוד כי תבינו את משמעות הליך פשיטת רגל, כל זמן שלא בדקתם וחקרתם אודות "מחדלי" המייצג אתכם, אל תהיו בטוחים כי אכן הדברים לרעתכם.


פעמים רבות נדמה כי עורך הדין מזניח דברים, ייתכן ובמקרים רבים עורכי הדין מייצר אסטרטגיית פעולה בהתאם לנסיבות ולא בהכרח מחדל זה או אחר הוא אכן חלק מטיפול לקוי.


לאחרונה נכנס למשרדנו א' אשר הינו פושט רגל וכחלק מהעובדות אשר פירט בפני עורכי הדין במשרדנו טען, כי עורך הדין שלו "בנה" לו תיק שכולו בדיה.


הגשת תצהירים שקריים בהליך פשיטת הרגל


א' מסביר לעורכי הדין במשרד כי המייצג הקודם הגיש בשמו תצהיר שקרי לפיו החייב ובת זוגו פרודים ועל כן ועל מנת להגן על אי אלו כספים, הומלץ לו להצהיר כי הם פרודים, בכך בעצם "הגן" עורך הדין על חלק משכר עבודה שהרוויח הבעל וזאת על ידי קציבת מזונות "לפרודתו" ואשר בפועל בני הזוג חיים יחדיו באושר.


כידוע, בהליך פשיטת רגל הנושים אינם יכולים עוד לנהל הליך כנגד החייב פושט הרגל, עליהם להגיש תביעות חוב למנהל המיוחד אשר לא בהכרח יאשרם באופן מלא או בכלל, אותם נושים אשר הגישו תביעות חוב שאושרו עשויים לקבל דיבידנדים בשלב מאוחר יותר של ההליך ואף שנים אחרי כאשר במרבית המקרים הסכומים אינם תואמים במדויק את גובה קרן החוב וזאת במיוחד באם ישנם נושים בדיני קדימה.


דיווח על פרידה או גירושין כדי לשמור על הכסף בתא המשפחתי


במקרה של חוב מזונות הדברים פועלים אחרת - "תרגיל" נפוץ לאחרונה של חייבים פושטי רגל הוא לומר כי הינם גרושים או פרודים והכל לטובת שמירת הכספים בתא המשפחתי על ידי קציבת חלק משכר עבודה של הבעל לטובת אשתו, את יתרת הכנסות הבעל מעבודתו ישאירו לבעל עד גובה מסוים והיתרה תועבר לקופת הכינוס על ידי צו תשלומים, המושג כפי שמשתרש לאחרונה הוא "גירושי פשיטת רגל".


לא חלף זמן רב ויחסיו של אותו לקוח עלו על שרטון בכל הקשור למערכת היחסים בינו לבין "פרודתו". היה זהו ריב גדול אשר הביא את בני הזוג להיפרד באופן אמתי וסופי, אלא מאי?


פרודתו של הלקוח יודעת על אותו "תרגיל" של תצהיר שקרי שהוגש בעניינו וכחלק מאסטרטגיית פעולה של האישה החליטה "להשיב לבעלה את גמולו" ולדווח לבית המשפט כי השניים אורך כל התקופה שהחייב בפשיטת רגל, ניהלו חיים זוגיים באושר ועושר.


כחלק מהשתלשלות האירועים הוחלט לבטל לחייב את הליך פשיטת הרגל בשל חוסר תום לב ולהחזירו למערכת האכיפה והגבייה - הוצאה לפועל תחת עיקולים והגבלות קשות.


עו"ד רשאי להמליץ ללקוחותיו את דרכי הפעולה אך עם זאת חשוב שהלקוח יהיה צד לדבר ויבין את כלל המשמעויות העתידיות הצפויות מפעולה כזו או אחרת של עורך הדין.


סופו של דבר חשוב ביותר הינו שיתוף הפעולה המלא בין עורך הדין ללקוח תוך הצגת כל האפשרויות בפני הלקוח ומה צופן העתיד עד כמה שניתן לפרט על דרך ניסיונו של עורך הדין.


חייבים פושטי רגל רבים נכנסים להליך פשיטת הרגל ואשר הדרישות מאת המנהלים המיוחדים כמו גם מבית המשפט הופכים קשים יותר ויותר בחלוף הזמן.


מצב דברים זה נובע בשל חוסר תום לב של חלק מהחייבים אשר נכנסים לפשיטת רגל בכדי לחמוק מנושים ולא באמת בכדי לייצר אפיק כלכלי חדש. לרוב דפוסי התנהגות של חייבים ברורים מאוד לעורך הדין המייצג וכי מרבית עורכי הדין עשויים כבר בפגישה הראשונה לגלות דפוסי התנהגות אשר לפיהם יתכננו עבורכם את ניהול התיק.


בברכת הצלחה להמשך הדרך המשפטית שלכם.