ע"פ 70890/01 אלייקים הררי נ' מ"י


זה ערעור על הרשעתו בדין של המערער, בכך שהשתמש בטלפון הנייד שבמכוניתו שלא באמצעות הדיבורית, בעת עומדו ברמזור אדום. הערעור נסב על פרשנות תקנה 28 לתקנות התעבורה.

 

האם יש להרשיע את נהג שהשתמש בטלפון הנייד שלא באמצעות הדיבורית בעת שעמד ברמזור אדום?


1. נראה כי ההגדרות מדברות באופן רחב על שטף התנועה. שטף התנועה הקיים או ציר תנועה. אלה כוללים כניסה ויציאה מחניה, פניות למיניהן, ביצוע חניה, עמידה ברמזורים, תחילת נסיעה וסיומה.


2. תקנה 28 לתקנות התעבורה באה כדי להבטיח הן את בטחון הנוהג בכביש, והן את בטחון הציבור לגבי הנהיגה.ב על הנוהג בכביש להתרכז בכל מאודו במה שנמצא בפניו, עד כדי כך שמותר לו להסיר את ידיו, רק כדי לעשות דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה


3. עצירה באור אדום או בפקק תנועה הינה שלב רגעי בתנועה. בד"כ היא אינה מתוכננת מראש, כשם שגם "סיומה" אינו מתוכנן. רוב האנשים אינם יכולים לצפות בדיוק מתי יתחלף האור האדום ברמזור, ובדיוק באותה שניה לסיים את עיסוקיהם שהיו "בעמידה". לכן גם אין להתיר עיסוקים לבר עיסוקי נהיגה במובן הרחב, כלומר על ציר תנועה שוטף שמכיל בתוכו עצירות פתע, רמזורים, פניות וחניות.


לסיכום,

 

עמידה ברמזור אדום מהווה שלב רגעי בתנועה ולכן התקנה האוסרת שימוש בטלפון נייד שלא באמצעות הדיבורית בעת תנועה, חלה גם במקרה כזה.
 


עודכן ב: 24/07/2013