אם גם אתם קיבלתם לפתע חשבון ארנונה בסכום מופקע לאחר שנים של שתיקה מטעם העירייה, מאמר זה הוא בשבילכם. במאמר זה נפרוש את הדרכים בהן ניתן לנקוט על מנת להתמודד מול העירייה בחוב ארנונה שאינו מוצדק וזאת כמובן לאחר בדיקת כדאיות וסיכויי הצלחה בכל מקרה לגופו.


לפני מספר חודשים קיבלה המסעדה חשבון ארנונה על סך של כ-300,000 שקלים. החוב התייחס לשימוש בשלושה מבנים המוגדרים כ"מבנה מסחרי" (מחסנים) במשך 13 שנה. בעלת המסעדה (להלן: "דנית" - שם בדוי) פנתה למשרד עוה"ד שחר & שחר לקבלת ייצוג בהתמודדות מול החוב.


בהתאם לחוק כאשר אדם פרטי ו/או בעל עסק חולק על חוב ארנונה, עליו להגיש קודם כל השגה למנהל ארנונה. במידה וההשגה אינה מתקבלת, באפשרותו להגיש ערר לוועדת הערר לארנונה ואם גם זה לא מתקבל רק אז פונה אותו אדם ו/או בעל עסק לבית המשפט המוסמך.


העירייה הסתמכה על נתונים שגויים ודרשה חוב שחלה עליו התיישנות


לאחר שהשגתו על חוב הארנונה נדחתה על ידי מנהל הארנונה, הגיש עו"ד שחר ערר בפני וועדת ערר ארנונה ובו פרש מספר טענות משפטיות חזקות כנגד החוב, ביניהן הטענות שלהלן:


- ראשית העיר עוה"ד שחר את תשומת לב הוועדה שעד לפני 3 שנים המסעדה עשתה שימוש אך ורק בשני מבנים ולא שלושה.


- בנוסף טען עו"ד שחר כי הנכס קטן בהרבה מהגודל בגינה ביקשה העירייה לגבות, ותמך טענתו זו בתוכנית אדריכל של בית העסק המאושרת על ידי רישוי עסקים.


- עו"ד שחר, לאחר שערך חישוב מדוקדק של החוב גילה כי אף בהתאם לנתונים השגויים עליהם הסתמכה העירייה היה עליה לגבות כמחצית ממה שדרשה.


- כמו גם העלה את טענת ההתיישנות, שכן התיישנות בתביעה שאינה כולה במקרקעין הינה 7 שנים וזאת בהתאם לחוק ההתיישנות, תשי"ח - 1958 (למעט חריגים ספציפיים) ומשכך דרישתה של העירייה לתשלום חוב 13 שנה רטרואקטיבי הינה דרישה המנוגדת לחוק.


- עוד ציין עו"ד שחר בערר כי בחלק מהשנים בית מדובר היה בבית עסק אחר לגמרי אשר הופעל על ידי בעלים אחרים ומשכך יש להוריד גם את החלק בחוב המתייחס לשנים הללו.


לאחר הגשת הערר פנה עו"ד מטעם העירייה לעו"ד שחר וביקש לקבוע פגישה בניסיון לסיים את הסאגה ללא דיון בוועדה.


בפגישה פרש שוב עו"ד שחר את כל טענותיו כנגד החוב וכנגד התנהלותה של העירייה בנד"ד. בתגובה הסכימה העירייה להוריד את החוב לסך של כ-80,000 שקלים, סכום המהווה פחות מ-1/3 מהחוב המקורי, ואף אפשרה לשלם את הסך הנ"ל בפריסה ל-12 תשלומים ללא הצמדה וריבית. משהסכימה דנית לפשרה המוצעת, סיימו הצדדים את המחלוקת וחתמו על הסכם פשרה.


חברים יקרים, פעמים רבות, אדם המקבל חוב ו/או תביעה בסך גבוהה אשר אין באפשרותו לשלם ומתוך בהלה קופא על מקומו ובוחר להתעלם עד שמאבד את זכותו על פי דין לערער ולהתנגד לחוב. משרד עו"ד שחר & שחר הינו משרד משפחתי המציע שירותי ייעוץ משפטי ו/או טיפול משפטי יעיל ומקצועי בהתמודדות אל מול מצבים אלה בעוד שייחודיות המשרד הינה יחס אישי ובאמפטיה מלאה במקביל לעבודה יסודית ומקצועית למציאת הפתרון הקל והמהיר ביותר.


הנכם מוזמנים ליצור קשר עם המשרד בלחיצה על הקישור מטה.