כמה מאיתנו השתמשו בעבר במונח הזה "הטרדה מינית" כחלק מסגנון הדיבור שלנו ?


קבוצת חברים יושבת בבית לראות סרט, היד של אחד מהם מלטפת שוב ושוב את הירך של אחת הבנות, היא מזיזה אותה ספק בצחוק, ספק ברצינות ומהעבר השני צועק אחד החברים, תזהר אתה מטריד אותה מינית. כולם צוחקים.

 

כן, עקב אכילס של ההטרדה המינית היא חוסר הזוהר שלה. בניגוד לעבירות מין אחרות כמו אונס, מעשה סדום או אפילו מעשה מגונה, לא פעם בהטרדה מינית מדובר במעשה שנעשה בהיסח דעת, כמעט בלי מחשבה. הפרדוקס הוא שדווקא היא, הקטנה, הזניחה, חסרת החשיבות בעינינו, מגלמת בתוכה אופציות רבות כל כך להסתבכות עם החוק.

 

בראש ובראשונה חשוב להבין שהטרדה מינית, על אף האינטרפרטציה הרחבה כל כך, היא עבירת מין לכל דבר או במילים אחרות, עבירה פלילית שיש לתת עליה את הדין.


זו יכולה להיות התייחסות מודעת ומתמשכת למיניותו של הקורבן, ליטוף, נשיקה, נגיעה באזורי גוף מוצנעים, ביזוי מיני וכל מעשה שגורם לכם לגירוי ולסיפוק ולא נעשה תוך שיתוף פעולה מלא.

 

לא פעם שואלים אותי

 

איך בעולם שבו חמש עשרה נערים אונסים קטינה ואב מתעלל בביתו, נלקח ליטוף עכוז אגבי או ניסיון כושל לנשיקה, ברצינות תהומית כל כך. טוב, היות וכאן לא איראן. אם אתם נחשדים בביצוע הטרדה מינית, רצוי שתדאגו לעצמכם לייעוץ משפטי הולם.

לא יוצאים מזה בלא התכוונתי, רק צחקתי, לא ידעתי, היא שדרה לי משהו אחר. התחושה בהטרדה מינית היא לגמרי סובייקטיבית וגם אם לכם נראה שמדובר במה בכך, לאדם שעבר את ההטרדה המינית מדובר בטראומה.

 

יש כל כך הרבה בורות ומיתוסים סביב הנושא של הטרדה מינית ולא פעם הם אלה המהווים עיכוב בזמן שבו פונה החשוד או הנאשם לייעוץ משפטי. עיכוב שעלול לסבך אותו בצורה מוגזמת ומיותרת.

 

זו הטרדה מינית רק אם נגעתי בה באיבר המין או בחזה.
כן, וזה טעים רק אם זה משמין. תחת הטרדה מינית נכללים מעשים שלא מחייבים דווקא מגע באזורי גוף מוצנעים. למעשה הטרדה מינית בכלל לא חייבת לכלול מגע. זו יכולה להיות התייחסות מינית מבזה, השפלה בעלת קונוטציה מינית, כמו למשל בוס שמכריח את מזכירתו להסתכל בסרט כחול ולהגיד מה דעתה, מה היא אהבה שם, מה היא הייתה רוצה שיעשו לה.

 

זו לא הטרדה מינית כי נגעתי באיבר כמו גב, רגליים, שיער, לא משהו שעשה לי ריגוש מיני או שפיכה.
 העובדה שהטרדת ולא נהנית, לא מעניינת אף אחד (אולי חוץ ממך ) אין לך כל זכות לגעת בשום חלק בגופו של אדם אחר, ללא הסכמתו המפורשת. כל מגע כזה, בכל דרך, עלול להיחשב כהטרדה מינית, בעיקר אם אותו אדם תופס את המעשה כלא נוח או לא לגיטימי.

 

הטרדה מינית זה משהו שקיים רק במקומות בהם יש אירכיה כמו מקום עבודה.
נראה כי מאז שהמונח הטרדה מינית עלה לכותרות בהקשר של ניצול מרות בצבא או במקום העבודה, הרבה אנשים משייכים אותו אך ורק לספקטור הזה.

 

הטרדה מינית יכולה להיעשות בכל מסגרת, בין חברים, משפחה, במקום בילוי, אפילו באינטראקציה חד פעמית. לא המקום הוא זה שקובע את אופי העבירה אלא המעשה ותחושת הקורבן.

 

עומדים בפני חשד לביצוע הטרדה מינית ? אל תעשו צעד, אל תאמרו דבר לפני שקיבלתם ייעוץ משפטי.