אורן נתפס משוטט ברחובות דרום תל אביב כשבדמו נמצא אחוז גבוה מהמותר של אלכוהול ובכיסו – אקדח. אורן הובא מיד למעצר במשטרה, כאשר בתום 20 שעות של חקירה, הובא אורן בפני שופט לדיון להארכת מעצר בשל החשש כי הוא מהווה סכנה לציבור. השופט קיבל את העילה כי הוא עלול להוות סיכון ואישר להאריך את מעצרו למעצר ימים עד הגשת כתב האישום. אורן ביקש לדבר עם עורך דין פלילי.

 

בזכות בקשה זו, עורך הדין של אורן הצליח להוכיח כי אין אורן מהווה סיכון לציבור ושיחרר אותו למעצר בית.

 

אנשים רבים מוצאים את עצמם במעצר. לעיתים כיוון שנתפסו בעת שעברו עבירה, לעיתים כיוון שנחשדו לעבירת עבירה, לעיתים כיוון שהתלוננו נגדם על עבירת עבירה. כך או כך, מעצר הוא אינו מקום סימפטי להיות בו, בייחוד כאשר הינך חף מעבר פלילי ומפשע ומובא בשוגג אל בית המעצר.

 

במקרים לא מעטים, חוקרי המשטרה מבקשים להאריך את מעצרו של החשוד עד להגשת כתב האישום (מעצר כזה נקרא "מעצר ימים") בשל אחת מהסיבות הנ"ל:

 

- חשש לשיבוש הליכי חקירה או שיבוש הליכי משפט (התחמקות מחקריה, העלמת רכוש, השפעה על עדים או איום עליהם, העלמת או פגיעה בראיות וכד').

 

- חשש לפגיעה בביטחונו של החשוד עצמו, פגיעה בביטחון אדם אחר, פגיעה בביטחון הציבור, פגיעה בביטחון המדינה.

 

- צורך בהארכת החקירה לשם התפתחות בחקירה כיוון שהגיעה למבוי סתום וביהמ"ש משוכנע כי יש צורך לנקוט בתרגילי חקירה.

- מעצר לצורך בדיקה פסיכיאטרית.

 

- מעצר אדם הנמלט ממשמורת.

 

עורך דין יכול לסייע לעצור לקצר מעצר ימים שנגזר עליו או להשפיע בעת הדיון להארכת מעצר לבטל את הארכת המעצר אותה מבקשת המשטרה.

 

עורך דין פלילי המתמחה בייצוג החשודים בעת המעצר ונלחם עבור שחרורם ממעצר ומניעת הארכת מעצרם. אם מצאת את עצמך במעצר, זכותך לבקש לשוחח עם עורך דינך.

 

עורך דין למעצרים מכיר את התחום, לרוב גם מכיר את חוקרי המשטרה, שופטי בית המשפט העומדים בדיונים להארכת מעצר ומעורה בחוקים, בכללים ובזכויות המגיעות לעצורים. זו הסיבה כי פעמים רבות הוא יוכל להקל על העצור בכך שיבקש עבורו מעצר בית או אפילו שחרור בערבות.

 

אנו שומעים בחדשות על עבריינים מוכרים רבים המשתחררים למעצר בית בזכות עורך דין מנוסה ומוכר לא פחות מהם בתחום הפלילי, אשר הצליח לשחרר אותם ממעצר ימים על אף שיכול להיות והם מהווים סכנה לאחרים או שביכולתם לשבש הליכי חקירה ומשפט. אם נעצרת לחקירה במשטרה פנה מיד לעורך דין למעצרים שיוכל להדריך אותך ולייצג אותך במידה ותובא לדיון להארכת מעצר.


 


עודכן ב: 25/10/2010