התא המשפחתי שינה את צורתו בעשור האחרון. יותר זוגות מתגרשים, נישאים מחדש, ישנן משפחות חד מניות. הדינאמיקה הזו הולידה יותר ויותר תלונות שווא על תקיפה מינית בתוך המשפחה. אם בעבר ראינו במשפחה ערך עליון, היום כבר קל יותר לפתור סכסוכים אישיים באמצעות תלונת שווא על תקיפה מינית בתוך המשפחה.

 

הילה, תיכוניסטית צעירה, לא אהבה את הבעל החדש של אימא שלה. היא הרגישה שהוא קפדן מדי, קצת ימי הביניים, שיש לו דעות קשות על כל דבר. לאחר ששוב רבה איתו, הלכה הילה לבית של חברה וסיפרה לאימא שהאבא החורג שלה נוגע בה בצורה לא נאותה. האם פנתה למשטרה וכדור השלג החל להתגלגל.

 

ייצוג חשודים בתקיפה מינית בתוך המשפחה, מחייב התנהלות זהירה ומקצועית. מדובר בנושא רגיש, בעל השלכות הרות גורל לכל המעורבים. כל צעד מוטעה עלול לעלות לכם ביוקר.

 

חשוב לבחון את הדינאמיקה המשפחתית. האם למתלוננת יש מניע להעליל על תקיפה מינית, האם היא כועסת, ממורמרת על משהו. זה יכול להיות הדבר שנראה לנו הכי פעוט בעולם, כמו איסור לצאת למסיבה או לטיול, משהו שבשביל מתבגרת צעירה יכול להיות עולם ומלואו. כאשר אתם נפגשים עם עו"ד המייצג חשודים בתקיפה מינית בתוך המשפחה, חובה למסור לו כמה שיותר מידע, מה השתנה בתקופה שלפני הגשת התלונה, מהי טיב מערכת היחסים בניכם לבין המתלוננת, האם יש עילה סבירה להגשת תלונה בגין תקיפה מינית.


ייצוג חשודים בתקיפה מינית בתוך המשפחה, עלול להיות קשה יותר, היות והמתלוננת מכירה את סדר היום של החשוד, יודעת מה הוא עושה, איך הוא מתנהל ולכן יכולה לטוות סיפור הגיוני, שקשה יותר לסתור או להפריך. בדיוק בשביל זה אתם צריכים עו"ד פלילי שיודע לראות את הדברים מכמה נקודות מבט ולמצוא סתירות גם בסיפור שהכי מתאים.


כאשר מדובר על תקיפה מינית בתוך המשפחה, אסור לעולם לזלזל במצב הרגשי של המתלוננת. חשוב לנסות להבין מה הביא אותה להגיש את התלונה, האם מדובר בהשלכה שנובעת מתחושה עצמית, כעס על משהו אחר או חוסר הבנה מה תלונה בגין תקיפה מינית לא אמיתית, יכולה לעשות לחיים של בן אדם.


סמדי הסתדרה נהדר עם אביה החורג עד אשר נולד לו ולאימה תינוק חדש. אחרי שנים בהן הייתה בת יחידה, הרגישה סמדי שדוחקים אותה החוצה, בונים משפחה חדשה בלעדיה. מתוך תחושה זו ורצון אמיתי להחזיר את המצב לקדמותו, התלוננה סמדי כי אביה החורג החל לגעת בה והאשימה אותו בתקיפה מינית.

 

לעיתים תלונה בגין תקיפה מינית בתוך המשפחה, לא נעשית בכלל על דעת המתלוננת. היא משמשת אך ורק ככלי ליישוב סכסוכים אחרים. בין בני הזוג, בין ההורים של האישה לגבר החדש. כאשר מוגשת תלונה בגין תקיפה מינית בתוך המשפחה, עו"ד טוב לעולם לא יתעלם ממערכות היחסים הרחבות בתוך המשפחה, זאת על מנת להבין האם מישהו אחר, בעל אינטרס אישי, מושך בחוטים. כך למשל במקרה של גירושין, ריב על חלוקת רכוש,צוואה, או זכויות שונות בתוך התא המשפחתי.


אתם נחשדים בחשד לתקיפה מינית בתוך המשפחה, אל תחשבו שהדבר יעלם ללא ייצוג מתאים או ייעוץ משפטי. ככל שתקדימו ותגנו על עצמכם, כך תוכלו לטהר לא רק את שמכם אלא גם את מצבכם הרגשי. אחרי הכול, כשזה קורה במשפחה, זה אף פעם לא קל.



עודכן ב: 25/07/2013