האם בני זוג שניהלו רומן במהלך נישואיהם לאחרים, רשאים להינשא זה לזו? בית הדין הרבני האזורי בחיפה קבע, לאור עדויות בני הזוג הנבגדים, כי הם אינם יכולים להינשא מאחר ואישה שבגדה הינה אסורה על בועלה.


אישה אשר התגרשה מבעלה הגישה בקשה לבית הדין הרבני להינשא לבחיר לבה, אותו הכירה במהלך נישואיה. לכאורה, לא היתה סיבה לבית הדין להתנגד לרצון ההדדי של בני הזוג להינשא, אלא שבני הזוג מהם התגרשו השניים שלחו לבית הדין תמונות שצולמו על ידי חוקרים פרטיים שהוזמנו על ידם, ואף העידו בבית הדין כי בני הזוג ניהלו רומן מאחורי גבם.


בתמונות שהוצגו לפני בית הדין, ניתן היה לראות את הזוג נכנס בשעות הבוקר למכונית, כאשר לילה קודם הם נצפו על ידי החוקרים, כשהם נכנסים לתוך ביתה של בת הזוג. בנוסף, הם נראים מתנשקים ומתחבקים באמצע הרחוב, בחוף הים ועוד.

 

יחסים קרובים בלבד ולא בגידה 


דייני בית הדין ביקשו לבחון האם התמונות מעידות על רומן אסור שהתקיים בין השניים עוד כשהיו נשואים לבני זוגם, ולפיכך הפנו שאלותיהם אל בני הזוג. האישה טענה כי היא אמנם מודה שהיו ביניהם יחסים קרובים, וכי היא הכירה אותו עוד כשהייתה נשואה לאחר, אך התעקשה כי לא התקיימו ביניהם יחסי אישות עד לגירושיה, וכי מה שניתן לראות בתמונות הוא זה שנעשה ביניהם ותו לא.


עוד טענה האישה כי למרות שהיא נראתה כשהיא נכנסת לקרוואן יחד עם בן הזוג, היה זה הקרוואן בו מתגורר אחיה, והוא אף היה שם באותה עת, על כן לא ניתן לחשוד בהם ביחסי אישות.


דייני בית הדין נקלעו לסבך שיפוטי, כאשר מצד אחד לא ניתן לראות בבירור את פניהם של בני הזוג, ולא ניתן לקבוע חד משמעית כי התקיימו ביניהם יחסי אישות, ומהצד השני, בני הזוג לא הביאו הוכחות או עדויות קבילות כי לא התקיימו יחסים אסורים מעין אלו.


האישה מסרבת לבדיקת פוליגרף 


לפיכך, ביקש בית הדין הרבני לתת הזדמנות לאישה להוכיח דבריה, על מנת שלא יצטרך לאסור את הנישואים, והציע לה לעבור בדיקת פוליגרף, אולם האישה סירבה וטענה כי היא אינה כשירה לעבור את הבדיקה עקב בעיה רפואית. בית הדין קבע כי למרות שאינו יכול לחייב את האישה לעבור את בדיקת הפוליגרף, ולמרות שתוצאות הבדיקה אינן אמינות במאת האחוזים, עדיין ניתן להתחשב בסירוב זה כנדבך נוסף בחוסר אמינותה של האישה, בעיקר לאור העובדה כי היא לא תמכה סירובה במסמכים רפואיים.


לבסוף קבע בית הדין כי אפילו שעדותם של העדים בדיון נפסלת בשל אי היותם שומרי מצוות, ולמרות שהתצלומים שהוגשו אינם מעידים באופן חד משמעי על קיום יחסי אישות, עדיין יש במעשי האישה משום מעשה כיעור, לכל הפחות, ולכל היותר מעידים הם ככל הנראה גם על מעשה זנות.

 

יש לך שאלה?

פורום בית דין רבני


לבסוף, טענו הדיינים כי ממילא בעקבות החברות הקרובה ביניהם, אשר הציגו בפני כל, יצא "קול רינון" על בני הזוג, ובוודאי שלאור גירושי השניים החלו שמועות בנושא, ולפיכך ישנו חיזוק למעשה הכיעור שנעשה ביניהם.


לפי כל זאת, ולאור האיסור ההלכתי שאישה שבגדה תהא אסורה על בועלה, אסרו דייני בית הדין הרבני בחיפה את נישואי האישה לבחיר לבה.


תיק ‏936701/1