בית משפט השלום בירושלים גזר בשבוע שעבר (יום ב') את דינו של בעל קיוסק שתקף קטין, חנק אותו והכה אותו בפניו.


על פי כתב האישום, בחודש אוגוסט 2008 עבד הנאשם בקיוסק שבבעלותו כאשר נכנס אליו המתלונן וביקש לרכוש חפיסת סיגריות. הנאשם סירב למכור לו את הסיגריות בשל היותו קטין ושלח אותו לדרכו. בתגובה יצא המתלונן מהקיוסק, הסתובב אל הנאשם והחווה לעברו תנועה מגונה.

 

הנאשם שהתקשה להכיל את זעמו, יצא מהחנות, ניגש אל המתלונן, צעק עליו, אחז בגרונו בחוזקה בשתי ידיו וצעק "למה אתה עושה תנועות כאלה, אני רוצה להרוג אותך". הנאשם הורשע בעבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה חמורה ואיומים.


הנאשם לא חדל להכות ולקלל גם כשהגיעה המשטרה


לפי המתואר בכתב האישום, ביקש המתלונן מהנאשם שיניח לו, וניסה להשתחרר מאחיזתו כאשר הוא דוחף אותו בידיו. הנאשם בתגובה, לא הרפה, תפס את המתלונן בחולצתו עד שנקרעה והמשיך לצעוק ולקלל. המתלונן, ביקש ממנו שוב  שיעזוב אותו אך הוא נגח בפניו והכה אותו באגרופים בפניו. כתוצאה מכך שתי שיניו של המתלונן נעקרו ממקומן, אך הדבר לא הפריע לנאשם, שהמשיך להכות אותו. כאשר הגיעה למקום משטרה, המשיך הנאשם לקלל ולאיים על המתלונן.


המתלונן העיד כי התקיפה הותירה אותו ללא שתי שיניים וטען שהשתלת השיניים תעלה לו כ- 12,000 שקלים, סכום שאינו יכול לעמוד בו. בנוסף סיפר כי הוא חושש מאוד להתקרב למקום האירוע וכי עבר טראומה אשר הצריכה טיפול פסיכולוגי.


המאשימה טענה כי עברו הפלילי של הנאשם מצביע על היותו אדם אימפולסיבי, המתקשה לשלוט ביצריו. והוסיפה כי בשל מעשיו החמורים ולצורך הרתעה, יש לגזור עליו עונש מאסר בפועל של בין ארבעה חודשים לשנים עשר חודשים.


לטענת ההגנה, מדובר היה בקטטה, בה לקח חלק פעיל גם המתלונן, אשר ניסה לרכוש סיגריות שלא כחוק. עוד טענה כי אף הנאשם נפגע בעקבותיה וספג כמה חבלות.


ביהמ"ש: יש להגן על ביטחונם של קטינים

 

סנגורו של הנאשם טען כי יש להתחשב בנסיבות חייו הקשות ועם העובדה שהתמודד באותה תקופה עם אובדן בנו הצעיר שנפטר ממחלה ועם אובדן אחיו, כמה חודשים לאחר מכן. עוד ציין כי מדובר באדם גרוש המפרנס שלושה ילדים וכי הוא סבל מדיכאון עקב האירועים במשפחתו.


בנוסף טען הסנגור כי תגובתו של הנאשם היתה אימפולסיבית ונבעה מהתנהגותו של המתלונן, והדגיש כי העבירות הקודמות שלו נעברו לפני שנים רבות ולא גררו אחריהן עונש קשה.

 

יש לך שאלה?

פורום ועדות שחרורים
פורום שוד | פציעה | חבלה


בית המשפט הבהיר כי מדובר בעבירת חמורה מאוד המהווה פגיעה בערך ההגנה על קטינים חסרי ישע, על גופם ועל ביטחונם. השופט התייחס לגילו של הנאשם, שהיה בעת המקרה בן 17 ועשרה חודשים וקבע כי המקרה שונה מתקיפות אחרות של קטינים צעירים יותר.

 

בית המשפט התחשב בנסיבות חייו של הנאשם, אך קבע כי לא ניתן להתעלם מעוצמת וחומרת התקיפה ומהפגיעה הקשה במתלונן. על כן גזר השופט על הנאשם עונש מאסר של שישה חודשים שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך שישה חודשים ופיצוי בסך 10,000 שקלים למתלונן.


ת"פ 10124-08