בית המשפט המחוזי מרכז -לוד, גזר בשבוע שעבר (יום ה') חמש שנות מאסר על נהג אופנוע שהורשע בעבירות של גרימת חבלה חמורה, הפקרה לאחר פגיעה וסיכון חיי אדם, לאחר שפרץ מחסום משטרתי, פגע בשוטר וברח.


לפי כתב האישום, באפריל אשתקד בשעות הערב, הוקם מחסום שגרתי בכביש 443. ניידת משטרה עמדה בנתיב הימני וחסמה אותו, כאשר ניידת נוספת עמדה בשולי הכביש. וכך, כל רכב שהגיע למקום נעצר ונבדק על ידי שוטר.


כאשר הגיע למקום, המתינו שלושה רכבים לבדיקה. הנאשם, שנהג על אופנוע ללא רישיון החליט שלא לעבור את הבידוק, והאיץ את מהירות נסיעתו, כשהוא חולף על פני המחסום ופוגע ברכב ממתין. מיד לאחר הפגיעה, פגע באופנעו גם בשוטר שערך את הבדיקה, והעיף אותו על הכביש. הוא לא נעצר לאחר שהבחין בפגיעה, אלא האיץ את מהירותו וברח מהמקום. כעבור 10 קילומטר נטש את האופנוע בשער כניסה ליישוב סמוך, יחד עם הקסדה והמעיל שלבש, וניסה להימלט ברגל מהמקום, אולם מהר מאוד נתפס והובא למעצר.


השוטר שנפגע הובהל לבית החולים כשהוא סובל משבר בעצמות השוק, ונאלץ לעבור מספר ניתוחים ברגלו.


11 הרשעות קודמות 


בטיעוניה לעונש, ציינה המאשימה כי בעברו של הנאשם 11 הרשעות קודמות, הכוללות הרשעות בגין עבירות רכוש, עבירות אלימות, תקיפת עובד ציבור, החזקת נשק, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, וכן שתי הרשעות בגין חטיפה והריגה.


לטענתה, העבירה הינה חמורה ביותר ועליו לשאת בעונש ההולם את חומרתה, בעיקר לאור עברו הפלילי, והעובדה כי ככל הנראה עונשי המאסר שריצה בעבר לא עשו דבר על מנת להרתיעו מביצוע העבירות.


מנגד, טען בא כוח הנאשם כי המקום היה חשוך, ועל כן הוא לא ראה את השוטר. כמו כן, ציין הסנגור כי הוא הראה נכונות לפצות את בעל הרכב בו פגע, הודה מיד בעבירות, ולקח עליהן אחריות מלאה. הנאשם אף הוא השמיע דבריו בביהמ"ש, והפנה אצבע מאשימה לשוטר אשר לטענתו, גרם בעצמו לפציעתו כאשר לא מש ממקומו למרות שהבחין בו מתקרב במהירות לכיוון.


ביהמ"ש: קופת שרצים תלויה מעל לראשו 


לאחר שמיעת טענות הצדדים, ובחינת הראיות, קבעה השופטת כי לאור הודאתו אין מקום לטעון כי המקום היה חשוך, או כי השוטר גרם לפציעתו בעצמו, בעיקר משהוכח מעל לכל ספק כי המקום היה מואר היטב, וכי האחריות על פציעת השוטר מוטלת על הנאשם לבדו.


עוד קבעה השופטת כי לאור קופת השרצים התלויה מעל לראשו, לדבריה, נראה כי הוא לא הורתע מעונשי העבר, וכי החליט לקבל על עצמו אורח חיים עברייני. על כן, קיבל בית המשפט את טענות המאשימה, והפעיל עונש מאסר על תנאי שהיה תלוי מעל לראשו.

 

יש לך שאלה?

פורום נהיגה ללא רישיון, ביטוח או טסט
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


לפי כל אלה, גזרה השופטת על הנאשם 5 וחצי שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי. כמו כן, חייבה את הנאשם בפיצוי השוטר בסך של 100 אלף שקלים ופסלה רישיונו למשך 5 שנים.

 

ת"פ 49645-04-13