בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לאחרונה תשע שנות מאסר בפועל על אישה שהתחזתה לרופאה ולפסיכולוגית המאבחנת בעיות קשב וריכוז.


לפי כתב האישום, מצאה עצמה הנאשמת, לפני שנים ספורות כשהיא במצב כלכלי קשה, ותחת נטל כבד של חובות אדירים שהגיעו עד כדי 963 אלף שקל. בעקבות חובותיה, נפתחו נגדה 16 תיקים בהוצאה לפועל, וננקטו נגדה הליכים שונים כמו הגבלות בחשבון, איסור יציאה מהארץ, הגבלה על חידוש רישיון נהיגה ועוד.


בעקבות מצבה הכלכלי הקשה, היא מצאה דרך יצירתית ביותר להתחמק מהחובות, והחלה לאסוף זהויות שונות באמצעותן הוציאה דרכון, יצאה מהארץ, פתחה חשבונות בנק חדשים והתחזתה לדמויות רבות בניסיון להוציא כספים במרמה.


לפי האישום הראשון, הנאשמת פרסמה מודעה בעיתון, והציגה את עצמה כקוראת בקלפים. לאחר מפגש עם לקוחה בביתה, היא ביקשה שתמסור לידה את תעודת הזהות שלה, על מנת שתוכל לעזור לה גם לא בנוכחותה. עם קבלת תעודת הזהות, ניגשה הנאשמת למשרד הפנים והוציאה דרכון. חצי שנה לאחר מכן, ניגשה שוב למשרד הפנים עם הדרכון, וביקשה להוציא תעודת זהות חדשה, מאחר והאחרונה נגנבה ממנה.


במקביל, המשיכה הנאשמת להיפגש עם אותה לקוחה, כאשר היא גובה ממנה אלפי שקלים בעקבות "הייעוץ". בראותה כי טוב, היא המשיכה לקחת זהויות מלקוחותיה באמצעות תעודת הזהות, פעם בתואנה כי היא תעביר אותה לרב מקובל לקבלת ברכה, ופעם בתואנה לעזרתה ב"שלט רחוק". באמצעות תעודות הזהות, היא פתחה חשבונות בנק נוספים, הנפיקה כרטיסי אשראי, שכרה רכבים ודירה, וכמובן קיבלה לידה אלפי שקלים.

 

קליניקה לחולי סוכרת בשיטה אלטרנטיבית 


אולם כל זאת לא השביע את רעבונה, והיא החליטה לעלות מדרגה ולפתוח קליניקה רפואית תוך שהיא מזדהה כרופאה מומחית לטיפול בסוכרת, אשר מציעה טיפולים אלטרנטיביים לחולים במחלה. הנאשמת פנתה בעיקר לקהל החרדי, והציעה ריפוי בתוך עשרה טיפולים בלבד, ובאופן טבעי.


לצורך כך, היא שכרה דירה בירושלים, אותה הפכה לקליניקה, כשהיא תולה תעודות הסמכה מזויפות על קירות החדר. באישום זה, סיכנה הנאשמת את החולים שהגיעו לטיפול, כשהיא מבקשת מהם להפחית בטיפול הרפואי שקיבלו בעבר, מספקת להם "תרופות" המכילות חומרים לא מזוהים, ואף מטפלת בהם באמצעות מכשיר חשמלי לא ידוע ולא מוכר לעולם הרפואה.


תוצאות אישום זה הינן קשות. בעקבות הטיפולים החלו החולים לסבול מכאבים ומסימפטומים שונים, כאשר אחת מהן אף הגיעה לבית חולים כשהיא במצב קשה, אחרי שבעקבות הצעתה של ה"רופאה" הפסיקה להשתמש באינסולין.


באישום נוסף, הציגה עצמה כפסיכולוגית קלינית, והציעה טיפול בבעיות נפשיות חמורות ביותר ללא שימוש בתרופות, וכן טיפול חדשני בבעיות קשב וריכוז אצל ילדים, כשהיא ממליצה להורים להפסיק לתת ריטלין לילדיהם.


הנאשמת: טיפלה בחולים לפי דת הסיינטולוגיה 


הנאשמת כפרה בכל הטענות שהושמעו נגדה ולא הביעה חרטה על אף אחת מהעבירות בהן הואשמה. להגנתה טענה, בין היתר, כי הינה בוגרת שלושה תארים בפסיכולוגיה קלינית בארה"ב, וממילא, היא לא ערכה טיפולים פסיכולוגים למטופליה, אלא עשתה להם "אודיטינג" בהתאם לתורת הסיינטולוגיה. לטענתה, היא לא חשבה ליידע את המטופלים בדבר השיטה בהנחה כי "זה לא מעניין" אותם כיצד הם מגיעים לריפוי.


בסיומו של פסק דין רחב, המשתרע על פני 182 עמודים, קבע השופט כי הוא מרשיע את הנאשמת ב-13 האישומים נגדה, וביניהם בעבירות זיוף, התחזות וקבלת דבר מרמה.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי


בגזר הדין, קבע השופט כי אין לקבוע מתחם ענישה לכל אישום בנפרד, לאור גודלו של כתב האישום והסיפור המורכב הנובע ממנו, ויש להסתכל על התמונה הכללית. עוד קבע השופט כי במעשיה, פגעה הנאשמת בפרטיותם של קורבנותיה, כאשר היא נוטלת מהם את הקניין החשוב להם ביותר והוא זהותם העצמית.


בנוסף, האשים אותה השופט בניצול המצוקה של חולים, מטופלים ואנשים אשר ביקשו את עזרתה, הן הנפשית והן הרפואית, כאשר היא גורמת להם לנזקים פיזיים ונפשיים כאחד.


לפי כל אלה ועוד, גזר השופט 9 שנות מאסר בפועל לנאשמת, 4 שנות מאסר על תנאי, קנס של 5,000 שקלים, ובפיצוי קורבנותיה בסכומים המגיעים הנעים בין 5,000 ל-30 אלף שקלים.
 

ת"פ 33300-04-13


עודכן ב: 16/05/2014