בית משפט השלום ברמלה גזר בשבוע שעבר (יום ה') שנת מאסר על אדם שתקף את בת זוגו באמצע הרחוב. בנוסף, כאשר הגיע הנאשם לבית המשפט, צורפו לדיון שני תיקים נוספים שנדונו בעניינו, האחד בגין החזקת סם והשני בגין החזקת סכין וגניבה מתחנת המשטרה.


באוגוסט 2013, בשעות הערב, טייל הנאשם יחד עם בת זוגו ברחוב בעיר מגוריו, כשהוא מתווכח איתה על דבר מה. לאט לאט הוויכוח ביניהם התלהט לכדי ריב והוא אחז בה בחוזקה, הצמיד אותה לחומה סמוכה, והכה אותה בכל חלקי גופה, כשהוא מטיח בה אגרופים בפניה, בטנה ובברכיה. האישה ניסתה בכל כוחה לברוח מהמקום, אך הנאשם לא הרפה ממנה, ולא שעה לתחינותיה ובכיה.


לאחר שנתפס ונעצר, התברר כי הנאשם כלל לא היה צריך להסתובב ברחוב, אלא היה נתון באותה העת במעצר בית, בגין עבירות קודמות, שאף צורפו לתיק זה.

 

גנב ביגוד משטרתי ומכל הבא ליד לאחר החקירה בתחנה 


בעבירה הראשונה, הוא הואשם בהחזקת סם הרואין וקוקאין לצריכה עצמית. בעבירה השנייה הוא נתפס כשבהחזקתו סכין, שלא כדין. במקרה זה, הוא הובא לתחנת המשטרה לחקירה, כאשר לאחר שהסתיימה חקירתו, הוא נכנס למטבחון השוטרים, ולקח מכל הבא ליד כשהוא מכניס לתיק ולשקית שמצא, חולצות מדי משטרה והביטחון הקהילתי, חגורה, שעון, סיכות, אפוד זוהר, מעיל, מכנסיים ועוד.


הנאשם לא עצר שם ואף גנב ציוד משרדי שכלל פנקסים ומסמכים שונים, ציוד חשמלי שכלל מטענים, מכונות גילוח, מכשירים ניידים, וכן כל מה שהיה מונח בקרבת מקום כמו דגל ישראל, מפתחות, מפות שולחן, קפה, סוכר, פסלון נוי, משככי כאבים, פינצטה ועוד. הוא ניסה לחמוק עם כל השלל הזה, אך נתפס בצאתו מהתחנה. 


בתסקיר שנערך בעניינו, נמצא כי הנאשם הינו מכור מזה כמה שנים לסמים קשים ומשולב כיום, במקביל למעצרו, בטיפול גמילה. עוד נמצא כי הינו בעל מוטיבציה להמשיך בטיפול, למרות שהוא מתקשה לשמור על יציבות בו.


בטיעוניה לעונש, עמדה המאשימה על חומרת העבירות, ועל העובדה כי דבר לא הרתיע אותו מביצוען. לפיכך, עתרה לעונש מרתיע בדמות מאסר בפועל לתקופה משמעותית.


מנגד, טען סנגורו כי על בית המשפט להתחשב בנסיבותיו הקשות, בעובדה כי הוא מצוי במצב כלכלי ירוד ובעל חובות רבים בהוצאה לפועל, וכן בעובדה כי הוא מנסה לשקם את חייו באמצעות תהליך הגמילה. בעתירתו, ביקש הסנגור להסתפק בתקופה בה היה במעצר, ולא להשית עליו עונש נוסף.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות רכוש | גניבה | פריצה
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


בבואו לדון בפסק הדין, עמד השופט אף הוא על חומרת העבירות, וקבע כי יש צורך בעונש מאסר בפועל אשר ירתיע אותו מחזרה על המעשים. כמו כן, התייחס השופט לתעוזה ולחוצפה שהפגין כאשר העז לגנוב רכוש רב כל כך מתחנת המשטרה, ואף לאחר חקירה פלילית בגין עבירה אחרת.


יחד עם זאת, התחשב השופט בעובדה כי הנאשם לא הצליח לצאת מהתחנה, והוא נתפס במקום, והרכוש הוחזר. כמו כן, התחשב בתהליך הגמילה שהוא עובר וברצונו לשקם את חייו, וכן בעובדה כי הסמים שנמצאו עליו נועדו לשימוש עצמי בלבד ולא למטרות סחר.


לפי כל אלה, גזר עליו בית המשפט שנת מאסר בפועל וחמישה חודשי מאסר על תנאי.


ת"פ 13335-08-13
ת"פ 4346-11-12