בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בשבוע שעבר שלוש שנות מאסר על אישה שניסתה לשכור רוצח שכיר שימית את המאהבת של בן זוגה, לאחר שזה לא הסכים להפסיק להתראות עמה.


במשך מספר שנים ניהלה הנאשמת מערכת יחסים עם בן זוגה, כאשר היא יודעת שהוא מתראה עם אישה אחרת במקביל. לאחר שנים של הסכמה, החליטה האישה לבקש מבן זוגה שיפסיק להתראות עם האישה האחרת, וינהל עמה זוגיות בלעדית. בן הזוג סירב לבקשתה, והמשיך לנהל מערכת יחסים עם שתי הנשים במקביל.


הנאשמת לא יכולה היתה להסתגל למצב, ולסבול את המחשבה שבן זוגה יוצא עם אחרת, וגמרה אומר להמית אותה. וכך, ביולי דאשתקד, פנתה לידיד שלה, דייר לו השכירה דירה, וביקשה ממנו למצוא עבורה רוצח שכיר אשר יהרוג את המאהבת.


הידיד הסכים לדרישתה, אולם פנה מיד עם סיום השיחה ביניהם למשטרה וסיפר על תכניותיה. השוטרים החליטו לתפוס את האישה על חם, וביקשו מהידיד שיאמר לה שהוא מצא רוצח שכיר וכי היא תצטרך לשלם לו סכום של עשרת אלפים שקלים עבור העבודה. בנוסף, אמרו לו שידרוש ממנה שתוותר לו על שכר דירה של חודשיים.

 

פגישה עם ה"רוצח השכיר" ותכנון הרצח 


לאחר שקיבלה מידידה את ההוראות, נפגשה הנאשמת עם הרוצח השכיר, שהיה שוטר סמוי, עם הכסף באמתחתה ותוכנית פעולה. בפגישה ביניהם, דרשה כי המאהבת תומת והבהירה כי אין היא מעוניינת בפציעתה בלבד. כמו כן, הבהירה כי היא מבקשת שגופתה לא תמצא לעולם.


לבסוף, דרשה מה"רוצח" שיודיע לה לפני ביצוע הפעולה, כדי שתוכל ליצור אליבי עבורה. היא שילמה לו 1,000 שקלים כמקדמה, ואז הובילה אותו ברכבה לביתה של המאהבת.


לאחר שנתפסה, היא הודתה במעשים, ולאור עברה הנקי מפלילים הורה ביהמ"ש לערוך תסקיר בעניינה.


לפי התסקיר, נראה כי היא פיתחה תלות רגשית עם בן זוגה, כאשר מחד התקשתה להשלים עם העובדה כי הוא מתראה עם אישה אחרת, ומאידך סירבה להפסיק איתו את הקשר. הנאשמת, כבת 35, גרושה ואם לילד, סיימה לימודי משפטים באוניברסיטה ברוסיה, ועלתה עם בעלה לשעבר ובנה בשנת 2000. לטענתה, היא נפרדה מבעלה לאחר שנים בהן נהג בה באלימות. כמו כן, בעקבות מצבה הכלכלי, היא נאלצה לעבוד בתחומים אחרים מזה שהוכשרה לו בארץ הולדתה.


הנאשמת לקחה אחריות מלאה על מעשיה, וטענה כי עשתה זאת לאחר שעברה תקופה קשה, גם מבחינה כלכלית, וגם מבחינה אישית, כאשר המאהבת של בן זוגה הגיעה לביתה ודרשה ממנה לסיים את הקשר ביניהם. עוד טענה כי היא נכנסה לסערה רגשית כאשר גילתה כי השניים בילו בחופשה בחו"ל יחד, כאשר היא נאלצת להתמודד עם כל הקשיים לבדה.


שירות המבחן התרשם מכך שהיא הביעה חרטה אמיתית וכנה על המעשים, גילתה אמפתיה כלפי בת הזוג שניסתה להמית, והבינה לעומק את חומרת מעשיה. כמו כן, התרשם השירות כי אין בה אלימות מושרשת, וכי היא פעלה מתוך מצוקה אמיתית. לפיכך, המליץ על מאסר לתקופה קצרה בלבד, שיאפשר את שיקומה.

 

ההגנה: הידיד הוא זה ששתל במוחה את רעיון הרצח 


באת כוחה של הנאשמת טענה כי הידיד אינו אלא נוכל, אשר שתל במוחה את רעיון הרצח, והיא הסכימה לכך מתוך מצוקה. לטענתה, הידיד הינו חברו הקרוב של בעלה לשעבר, ושניהם ניסו להתחמק מהתשלומים שהם חייבים לה, האחד מתשלום מזונות והשני מתשלום שכר הדירה. כמו כן, אותו דייר, ידוע בפני כל כ"פותר בעיות" וכאשר היא פנתה אליו בעניין חוב השכירות הוא ציין בפניה את קשריו המשפחתיים, ואת העובדה כי הוא יכול לסייע לה בפתרון הבעיה.


בנוסף, טענה באת כוחה כי היא ניהלה חיים נורמטיביים עד לאירוע, וכי היא בת לעורך דין פלילי ידוע ברוסיה שנפטר ממחלה קשה, ומשפטנית בעצמה, אשר לא יכולה לעסוק בתחום עקב קשיים בהם נתקלה עם עלייתה לארץ.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית


בבואה לדון בפסק הדין, התחשבה השופטת בתכנון המשמעותי אותו ביצעה הנאשמת, וזאת במטרה לקדם רצח נתעב. כמו כן, ציינה השופטת כי למרות האמור על ידי ההגנה, האחריות על המעשים ועל תכנון הרצח מוטלת על כתפיה בלבד, שכן היא אישה בוגרת ונבונה, שידעה היטב את השלכות מעשיה. לו רצתה, היתה יכולה בכל שלב לעצור ולהפסיק את ההתקשרות עם הידיד ואת ביצוע העבירה.


יחד עם זאת, התחשבה השופטת בכך כי הנאשמת נטולה עבר פלילי, הודתה מיד במעשים והביעה חרטה, וכן ציינה את הקושי בפרידתה מבנה הקטן.


לפי כל אלה, גזרה השופטת על הנאשמת עונש מאסר בפועל למשך 3 שנים, ושנת מאסר על תנאי.


תפ"ח 30608-09-13