אזרח תאילנדי, ששהה בארץ באופן לא חוקי, הורשע בשבוע שעבר (יום ה') בעבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה פזיזה ורשלנית, שהייה בלתי חוקית, נהיגה ללא רישיון וביטוח ועוד. זאת לאחר שחצה צומת ברמזור אדום וגרם לתאונת דרכים קשה, בה נפצע רוכב אופנוע. ביהמ"ש גזר עליו 32 חודשי מאסר, ופסילת רישיון ל-10 שנים.


בדצמבר 2013 בחצות הליל, נסע הנאשם ברכב של אדם אחר. ברכב בו נהג לא היה ביטוח או רישיון בתוקף, וממילא לנאשם לא היה רישיון לנהוג בישראל. כאשר הגיע לצומת גדול, בעיר בשרון, התעלם הנאשם מהרמזור האדום והמשיך בנסיעתו. במקביל, נכנס רוכב אופנוע לצומת כשהוא מציית לרמזור ירוק וממשיך בנסיעה, השניים נפגשו באמצע הצומת, כאשר רוכב האופנוע לא מצליח לבלום, ונכנס בצדו הימני של רכב הנאשם.


למרות הפגיעה הברורה במתלונן, ניסה הנאשם לברוח במהירות מהמקום, אולם נעצר לאחר כקילומטר על ידי נהג אחר, שחזה בתאונה.
המתלונן שנפצע קשה, הובהל לבית החולים עם חבלות בבטנו, שבר בעצם החזה וקרע בטחול. בהמשך נאלץ לעבור ניתוח להסרת הטחול הפגוע.


לאור הפגיעה החמורה, וההתנהגות הרשלנית והפוחזת, עתרה המאשימה בטיעוניה, לעונש אשר יהלום את חומרת העבירות, ויעמוד על לא פחות מ-4 שנות מאסר בפועל. כמו כן, עתרה לפסול את רישיונו, לחלט את הרכב בו נהג, וכן להטיל עליו קנס כספי.


באת כוח הנאשם: יש להתחשב בנסיבות חייו הקשות


מנגד, ביקשה באת כוחו של הנאשם להקל בעונשו ולהתחשב בנסיבות חייו הקשות. לטענתה, מדובר באדם קשה יום, אשר הגיע לארץ כדי לעבוד בענף החקלאות בעבודה פיזית ותובענית. הוא נשאר בארץ לאחר תקופת סיום האשרה, מאחר ומעסיקיו המשיכו להעסיק אותו. עוד טענה, כי מדובר באדם בודד מאוד, ללא משפחה או חברים בארץ, ולכן עונש מאסר במדינה, יהיה קשה מנשוא עבורו.


בבואו לדון בגזר הדין, קבע השופט כי יש להטיל עונש אשר יהלום את העבירות החמורות ואת מידת אשמתו של הנאשם. לדבריו, יש להתחשב בגורמים כמו: הנזק שנגרם, יכולתו להבין את מעשיו, ויכולתו להימנע מהם.


לדבריו, במקרה זה נראה כי הנאשם פעל בצורה פזיזה ביותר, כשהוא מתעלם לחלוטין מהוראות החוק, ועובר ברמזור אדום בצומת מסוכן בשעת לילה מאוחרת. נוסף על כך, הוא נהג ברכב לא שלו, ללא רישיון תקף או ביטוח, כאשר הוא מודע לעובדה כי אינו רשאי כלל לנהוג בישראל. כמו כן, התייחס בית המשפט לפגיעה הקשה שנגרמה למתלונן, על לא עוול בכפו.

 

יש לך שאלה? 

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום נהיגה ללא רישיון, ביטוח או טסט


זאת ועוד, ציין השופט את עבירת ההפקרה החמורה, ועמד על כך שלמרות שעזיבתו את המקום היתה קצרה מאוד, הוא לא עצר ביוזמתו אלא נעצר על ידי אזרח שביקש להביאו לדין. לבסוף, הדגיש בית המשפט את העובדה כי כל זה ביצע מבלי שהותר לו כלל לשהות במדינה, לאחר שידע כי תוקף אשרת השהייה שלו פג זה מכבר.


יחד עם זאת, התחשב השופט במצבו הכלכלי של הנאשם, ובמצבו המשפחתי, כאשר הוא נמצא בארץ לבדו, ועל כן לא חייב אותו בתשלום קנס או פיצוי כספי למתלונן.


לפי כל אלה, גזר עליו בית המשפט 32 חודשי מאסר בפועל, 21 חודשי מאסר על תנאי, ופסילת רישיון למשך עשר שנים.


ת"פ 3859-01-14