בית משפט השלום בתל אביב גזר לאחרונה 15 חודשי מאסר על אדם שהורשע בניסיון הטרדה מינית, תודות לתחקירן ערוץ 10 אשר התחזה לנערה צעירה כבת 13 והתכתב עם הנאשם בוואטסאפ.


לאחר שהורשע הנאשם בהחזקה של חומר פדופיליה הכולל סרטונים ותצלומים של ילדות, נגזרו עליו שלושה חודשי עבודות שירות, באוגוסט 2013, והוא הושם תחת צו פיקוח מבחן.


אולם, כבר באוקטובר אותה שנה, חזר הנאשם לסורו והתחבר לרשת באמצעות הטלפון הנייד. הוא החל לשוטט באתרי היכרויות ונתקל בטלפון של נערה צעירה כבת 13, שלמרבה המזל הושתל באתר על ידי תחקירן של ערוץ 10 במטרה ללכוד פדופילים ברשת.


הנאשם התעלם לחלוטין מהרשעתו הקודמת ומצו המבחן והחל בהתכתבות עם ה"נערה" באמצעות הוואטסאפ. וכך, במשך חודש שלם, הוא שלח הודעות בעלות תוכן פוגעני ורמיזות מיניות, וכן תמונות שלו, כאשר הוא מבקש מאותה "נערה" לשלוח לו תמונות שלה.


כחודש לאחר מכן, ביקש הנאשם להיפגש עם הנערה הצעירה, והתחקירן קבע עמו מקום מפגש כאשר הוא מעדכן את השוטרים. מיד עם הגעתו למקום, הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום הן בגין ההטרדה, והן בגין ההפרה הבוטה של צו המבחן.


בתסקיר שנערך בעניינו, התגלה כי הנאשם, כבן 31, נשר מטיפול בו חויב, לאור התעקשותו להמשיך ולנסות לבצע זממו בילדות, ובעקבות חוסר יכולתו להשתלט על דחפיו ורצונותיו. בחוות דעתו, הדגיש המרכז להערכת מסוכנות מינית, כי האיש אינו מפנים כלל את חומרת מעשיו, ואינו מגלה אמפתיה למושא העבירות. יתירה מכך, גם לאחר מעצרו, הוא נותר מרוכז בעצמו, ותחושות האשמה שהפגין נבעו אך ורק מתוך הבושה שחש כאשר נתפס בקלקלתו.


לפי הנסיבות, ולאור רמת מסוכנותו הגבוהה, קבע המרכז כי אין מקום להשית עליו עונש טיפולי, וכי יש להטיל עליו עונש מאסר בפועל שאולי יביא להרתעה ממעשים דומים בעתיד.


המאשימה הסכימה להמלצות שירות המבחן וציינה את ריבוי המעשים, את ההתעלמות מצו המבחן ואת התכנים הקשים והבוטים שהחזיק באמתחתו וששלח ל"נערה".


בית המשפט: אין גבולות לחשש ההורים ואין גבול לאפשרויות העומדות בפני הפושע


בבואו לדון בגזר הדין, התייחס השופט למעשים החמורים, וקבע כי אם בעבר היו צריכים הורים לילדים לחשוש מפגיעה בילדיהם ברחוב בשעות הערב, שהרי היום אין גבול לחשש, שכן ילדיהם יכולים להיות מוטרדים בבתיהם, בפרטיות חדרם, בכל שעה משעות היממה.


לפיו, העולם המודרני סיפק לפושעים, אשר פעם היו אולי חוששים לצוד את טרפם ברחוב, רשת רחבה של אפשרויות הטרדה מגוונות, אם באמצעות האינטרנט ואם באמצעות הטלפון הנייד, וכל זאת כאשר הם מוסתרים ומוגנים על ידי אלמוניות, שפעם לא היתה מנת חלקם.


בהתייחסו למקרה הנדון, קבע השופט כי למרות שמדובר בעבירה של ניסיון להטרדה, ולא בהטרדה של ממש, שכן מדובר בתחקירן שהביא ללכידתו ולא ילדה למרבה המזל, עדיין אין לתת לכך משקל רב אשר יוביל להקלה משמעותית בעונש. לדבריו, הנאשם כתב דברים קשים ובוטים בהודעות ששלח, כאשר הוא בטוח שמדובר בנערה צעירה.

 

כמו כן, הוא אף ביקש לממש את ההטרדה, ואת רצונותיו המעוותים, ומה שהביא לעצירתו לא היה הוא עצמו אלא התחקירן והמשטרה.

 

יש לך שאלה? 

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה

 

לפיכך, ניתן להסיק כי לו היה עולה בידיו להיפגש עם נערה אמיתית בגיל הזה, היה ללא ספק מממש את שביקש. לדברי השופט, הוא עבר מהעולם הווירטואלי אל העולם האמיתי, בכוונה ברורה להשחית את גופה ואת נפשה של ילדה רכת שנים.


לבסוף, הדגיש השופט כי הנאשם עשה כל זאת כשהוא נתון בצו פיקוח מבחן, לאחר שהורשע במעשים דומים.


לפי כל אלה, ולאחר שהתחשב השופט בעובדה כי זהו עונש המאסר הראשון של הנאשם, גזר עליו 15 חודשי מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי.


ת"פ 20795-11-13