בית משפט המחוזי מרכז - לוד גזר בשבוע שעבר (יום ה') 30 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי, על גבר שרצח את אשתו, ביריית אקדח, בנוכחות בתם הקטינה כבת- 15.

 

בני הזוג היו נשואים ולהם שלושה ילדים משותפים. כחצי שנה לפני הרצח, בחודש ספטמבר 2012, הודיעה האשה לבעלה כי היא מעוניינת להתגרש ממנו, אך הוא לא קיבל את רצונה.

 

בתחילת חודש מרץ 2013, עזבה האשה את הבית המשותף עם שתי בנותיה הקטינות ועברה להתגורר אצל אחותה. הרכב המשותף נותר אצלה והיא נהגה להסיע מדי פעם את בעלה, שעבד כמאבטח ומתוקף תפקידו החזיק באקדח.

 

כיממה לפני האירוע הנאשם ערך בביתו ניסוי כלים, במהלכו הוא פירק את המחסנית מהאקדח, דרך את הנשק ולחץ על ההדק כשש פעמים, כאשר הוא מכוון את האקדח לעבר החלון.

 

הנאשם נכנס לרכב כשהאקדח טמון במכנסיו

 

בתאריך 26.3.13 בשעת צהריים, הנאשם בן ה- 53, ללא עבר פלילי, התקשר אל אשתו וביקש ממנו שתאסוף אותו מבית אביו בהמשך היום, על מנת להסיעו למקום מסוים בפתח תקווה. בשעת ערב הגיעה האשה עם הרכב לפתח הבית, הנאשם נכנס פנימה כשהאקדח טמון בחגורת מכנסיו והתיישב במושב הקדמי.

 

בדרך ההורים אספו את שתי הבנות, על מנת להסיע אחת מהן לחברה בפתח תקווה, כאשר הגיעו ליעד, הבת ירדה מהרכב, והשנייה, בת ה- 15, נותרה במושב האחורי. במהלך הנסיעה התפתחה שיחה בין הצדדים, והאשה ניסתה לעודד את בעלה, ולהראות לו את הצד החיובי שבפרידתם.

 

כאשר הגיעו לצומת גנים, הנאשם טען כי הוא רוצה לרדת, וביקש מאשתו לעצור את הרכב בצד הדרך. במהלך השיחה הוא שלף את האקדח, דרך אותו, ואחז בידו השנייה בראשה של אשתו. ואז ירה ירייה אחת בראשה תוך שהוא מקלל אותה: "יא ארורה", הבת ששהתה אותה עת ברכב, נמלטה החוצה בזעקות שבר.

 

הנאשם נותר לשבת ברכב, ולאחר מספר דקות בדק את מצב הדופק של אשתו, הוא סבר שהיא עדיין בחיים, על כן הוא דרך את האקדח וירה בראשה פעם נוספת ובכך נגרם מותה המיידי.

 

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירת רצח והצדדים הגיעו להסדר טיעון לאחר דיון ארוך ומעמיק בהשתתפות הפרקליטות ובהסכמת המשפחה המורחבת. העדות של הבת נחסכה ממנה, עקב מצבה הנפשי הקשה לאחר האירוע הטראגי.

 

הנאשם הביע חרטה עמוקה על מעשיו וביקש את סליחת הילדים

 

מחוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה מטעם ההגנה עלה כי הנאשם טופל לפני האירוע בכדורים פסיכיאטריים, והוא סובל מהפרעה נפשית חמורה. הנאשם הביע צער עמוק על מעשיו, הוא כתב מכתבי סליחה וחרטה לילדיו ולקח אחריות מלאה על מעשיו. כמו כן, הוא הסכים לוותר על כל רכושו לטובת ילדיו והעביר את הזכויות בדירה המשותפת על שמם.

 

יש לך שאלה?

פורום אלימות במשפחה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

בית המשפט גזר על הנאשם 30 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי למשך 24 חודשים תוך שלוש שנים מיום שחרורו. בנוסף בית המשפט ביקש לחזק את הילדים בתקווה שימצאו כוחות לשקם את חייהם והביע הערכה לגדלות הנפש של בני משפחתה של המנוחה, על תמיכתם והסכמתם להגיע להסדר.

 

תפ"ח 50291-04-13