לאחר שהאשימה את מעסיקה בהטרדה מינית, והגישה נגדו תביעה בגין פיצויי פיטורין, גילה בית המשפט כי התובעת הונתה את מנהלה וגנבה ממנו כספים בסך עשרות אלפי שקלים. לפיכך, דחה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את תביעתה, וחייב אותה בהשבת הכספים למעסיק ובתשלום פיצויים.


לפי כתב התביעה, טענה התובעת ששימשה בתפקיד מנהלת חשבונות בחברה הנתבעת לתקופה של כשש שנים כי בשנת 2010 התפטרה מעבודתה בעקבות ניצולה המחפיר לאורך שנים, כאשר בנוסף לתפקידה כמנהלת חשבונות, היא אולצה לבצע תפקידים רבים נוספים כגון שליחויות על חשבונה, עבודות ניקיון וסבלות, סידור המחסן ועוד.


עוד לטענתה, כשנה טרם עזיבתה את החברה ובמהלך הליך הגירושין, החל מנהל החברה להטריד אותה מינית באופן שאינו משתמע לשתי פנים. לדבריה, הוא העיר לה הערות מיניות, ליטף את שערה, ובמקרים קיצוניים אף התחכך בה במהלך העבודה, וזאת תוך התעלמות מבקשותיה ותחינותיה שיחדל.


כאשר לא יכלה עוד לסבול, החליטה התובעת לעזוב את החברה. לבקשת המנהל היא הוסיפה לעבוד שם עד שעברו למשרדים החדשים, ואף סיכמה עמו כי ישלם לה פיצויי פיטורים למרות שהיא זו שהתפטרה. אולם, לאחר שאולצה להמשיך לעבוד ללא שכר, ולאחר שהמנהל לא חדל להטרידה, ביקשה העובדת להפסיק את עבודתה לאלתר.


משכך, לטענתה, לא שילמה לה החברה דבר, למרות מה שסוכם, ואילו המנהל בחר להעליל עליה כי היא גנבה ממקום העבודה, ואף החל להכפיש את שמה בפני כל. לאור כל זאת, התעורר פחדה של התובעת שראתה למה מסוגל מנהל החברה, ושלחה לו שיק על מנת שיניח לה לנפשה.


כעת, דרשה התובעת שישולמו לה כספי הפיצויים שהובטחו לה, וכן פיצויים בגין עוגמת נפש שנגרמה לה כתוצאה מההטרדה המינית, ובסך כולל של כ-118 אלף שקלים.


הנתבעים: גנבה ממנהל החברה והתחזתה לחולת סרטן


מנגד, הכחישו הנתבעים את הטענות כולן, וטענו כי סיבת עזיבת התובעת נעוצה במעבר החברה למשרדים חדשים המרוחקים ממקום מגוריה. לטענתם, פיצויי הפיטורין הובטחו לה לפנים משורת הדין בעקבות הזמן הרב שעבדה בחרה, ולכן סוכם כי ישולמו לה בכמה תשלומים.


אולם, לאחר עזיבתה, גילה המנהל לחרדתו כי העובדת השתמשה בכרטיס האשראי שלו לשם רכישות אישיות, וללא אישורו. לטענתו, באמצעות הכרטיס, שילמה התובעת בעבור גן הילדים של בנה, מינוי לחניות, קופת חולים, ביטוח רכב וכן עבור רכישות בסופרמרקט.
המנהל ההמום ביקש להיפגש עם העובדת לבירור העניין, אולם אז אחותה ענתה לשיחתו וטענה בפניו כי התובעת אובחנה בסרטן, עברה ניתוח להסרת גידול, וכעת מתחילה בסדרת טיפולי מנע.


מכאן ואילך, כל התקשורת בין השניים נערכה באמצעות המייל, כאשר אחותה היא זו שמשיבה למכתביו. אז הציע המנהל כי הוא יעביר לעובדת פיצויי הפיטורין שהבטיח לה, ובתנאי שהיא תעביר לו את הכספים שלקחה ממנו בסך של כ-30 אלף שקלים. העובדת הסכימה להצעה, אולם אז הגישה תביעה משפטית נגדו.


גם את כל טענותיה האחרות של העובדת הכחיש הנתבע, כאשר הוא טוען כי הוא מעולם לא הטריד אותה מינית. כמו כן, לגבי טענתה על עומס העבודה הרב, והניצול האכזרי, טען המנהל כי לא היו הדברים מעולם, וכי היא עבדה לאורך כל התקופה במשרה חלקית.

 

לפיכך, הגיש הנתבע תביעה נגדה, בדרישה להשבת הסכומים שנגנבו ממנו וכן בגין עוגמת הנפש על עלילת השווא שהעלילה נגדו, בסך 50 אלף שקלים.


בית המשפט: העובדת תשלם פיצויים למנהל בגין עוגמת נפש


לאחר שמיעת טענות הצדדים, ובדיקת העובדות, קבעה השופטת כי הוכח מעל לכל ספק כי התובעת למעשה גנבה כספים באופן שיטתי ממנהלה, תוך שימוש בלתי חוקי בכרטיס האשראי שלו, בסכומים שמגיעים לכדי כ-29 אלף שקלים.


כמו כן, ברגע שנודע לה על כך שהמנהל גילה את מעשה הגניבה, ביקשה לכאורה מאחותה לעדכן אותו כי היא עברה ניתוח ונמצאת כרגע בהתאוששות ולכן אינה זמינה לשוחח. וכך, בעוד המנהל גילה אמפתיה רבה למצבה, והביע דאגתו, התברר כי למעשה היתה זו הטעיה שקרית לגמרי, כאשר העובדת כלל לא עברה ניתוח, ולא חלתה במחלת הסרטן כפי שטענה.

 

יש לך שאלה?

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית
פורום התפטרות, התפטרות עקב מצב בריאותי


לאור כל זאת ועוד, קבעה השופטת כי עלה בידי הנתבעים להוכיח כי טענות התובעת אינן נכונות וכי למעשה היא זו אשר גנבה כספים מהנתבע, וביקשה לטשטש זאת באמצעות הגשת תביעה שקרית על הטרדה מינית, ואף התחזתה לחולת סרטן. לפיכך, חויבה התובעת לשלם פיצויים למנהל בסך 25 אלף שקלים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו, וכן השבת הסכומים שנלקחו ממנו בסך 29 אלף שקלים.


כמו כן, היא חויבה בתשלום בסך 22 אלף שקלים בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין לנתבעים.

 

ס"ע 55368-11-10