ביום כלולותיהם לא ציפו החתן והכלה, כי באולם האירועים בדימונה, תתרחש הפסקת חשמל, והם יידרשו לצעוד אל החופה בחושך. על כן בעלי האירוע הגישו תביעה לפיצויים נגד האולם וטענו כי ההנהלה הבטיחה להם מראש כי במקום יפעל גנרטור למקרה הצורך.

 

בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסכם פשרה ובית משפט השלום בבאר שבע קבע בשבוע שעבר (יום ב') כי הנתבעת תפצה את התובעים בסך 60,000 שקל.

 

במהלך החתונה אירעה הפסקת חשמל למעלה משעה. ההפסקה החלה בעת חתימת הכתובה סביב השעה 21:00, ובעקבותיה האורחים נדרשו לעצור את רצף הריקודים, ולאכול מנות קרות לאורה הקלוש של תאורת חירום חלקית, מכיוון שהגנרטור באולם לא פעל. החופה שהתעכבה נערכה בשעה 22:00 לאור נרות. רק לאחר החופה חזר החשמל, אך חלק מהאורחים עזב את המקום עוד קודם לכן.

 

לטענת התובעים, מדובר ברשלנות של הנהלת האולם. הנתבעת הבטיחה להם בכתב ובעל פה כי במקום קיים גנרטור חירום לגיבוי במקרה של הפסקת חשמל. עם זאת התברר כי באולם אכן היה גנרטור, אך הוא לא היה תקין. לטענת התובעים, ההנהלה ידעה כעשרה ימים מראש על התקלה, אך לא תיקנה אותה ולא יידעה אותם.

 

האוכל הגיע לשולחנות קר והמזגן לא פעל

 

עוד טענו התובעים, כי האוכל שהוגש לאורחים, הגיע קר, בשל הפסקת חימום הפלטות, ומיזוג האוויר לא פעל, לכן חלק נכבד מהאורחים, עזבו באכזבה את המקום, מבלי לקחת חלק בטקס החופה. החתן והכלה דרשו פיצוי גם בגין עגמת נפש שנגרמה להם ביום החשוב בחייהם, והעמידו את סכום התביעה על סך 300,000 שקל.

 

מנגד הכחישה הנתבעת כי נשאלה על ידי בעלי האירוע אודות תקינות הגנרטור וציינה כי לא התחייבה על כך, ואף בשטר החוב עליו חתמו מוחרג עניין הפסקת החשמל מאחריותה. עוד טענה כי מדובר בהפסקת חשמל שהתרחשה ברחבי העיר דימונה, ואירעה רק משעה 21:15 עד שעה 22:25. באותו זמן דלקו במקום מנורות חירום, נרות ולפידים, והמלצרים שירתו את האורחים והגישו להם מנות חמות שחוממו בתנור גז.

 

לטענת הנתבעת מדובר בעיכוב של כחצי שעה בלבד בחופה, שלא גרם לכל נזק של ממש לחוגגים. באולם פעלה תאורת חירום במשך כל האירוע וצוות העובדים השקיע מירב המאמצים על מנת להנעים את זמנם של האורחים. בסופו של דבר האירוע נמשך עד לשעה 24:00, ואף נפתחו עוד שישה שולחנות נוספים.

 

לאחר שמיעת הטענות, הסכימו הצדדים כי בית המשפט יכריע בעניין בדרך של פשרה. בית המשפט עיין בראיות שהוצגו בפניו וצפה בסרט החתונה, והגיע לכלל מסקנה כי הנתבעת לא נתנה את התחייבותה בכתב לקיומו של גנרטור באולם האירועים, אלא מדובר במסמך ישן שאינו חתום. עוד נקבע כי במקום פעלה תאורת חירום במשך כל האירוע, אשר אפשרה את המשך קיום החתונה.

 

יש לך שאלה?

פורום דיני חוזים / הסכמים
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בנסיבות אלה קבע בית המשפט, כי הנהלת האולם לא התרשלה, ולא הפרה את התחייבותה בנוגע לקיומו של גנרטור, עם זאת החתן והכלה, יפוצו על ידה בסך של 60,000 שקל.

 

ת"א 13629-01-13