צעירה כבת 28 נפלה באולם אירועים וכתוצאה מהנפילה נחבלה בפניה ובשיניה. בשל פגיעתה היא הגישה תביעה לפיצויים נגד הנהלת האולם. בית משפט השלום בתל אביב - יפו קבע בשבוע שעבר (יום ב') כי התובעת תפוצה בסך של 150,000 שקל.

 

בחודש דצמבר 2004, התארחה התובעת באולם אירועים בפתח תקווה, בעת כניסתה לאירוע היא כשלה במדרגות האולם ונפלה בעוצמה על פניה. התובעת פונתה ממקום האירוע לבית חולים, שם נתפר חתך הפצע בסנטרה, ועלה חשד לשבר בשן. למחרת נערכה לה בדיקה במרפאת פה ולסת, ונמצא שהיא סובלת משבר בשן ובלסת.

 

על פי חוות דעת של מומחה מטעם התביעה, נותרה לתובעת נכות צמיתה בשיעור 10% בגין הפרעה בפתיחת הלסת, ועוד 5% נכות בגין צלקת בפנים ובצוואר. מנגד הגישה הנתבעת חוות דעת של מומחה מטעמה, לפיה לא נותרה לה כלל נכות צמיתה בעקבות הנפילה.

 

לנוכח הפערים מינה בית המשפט מטעמו מומחה בתחום הפה והלסתות, אשר קבע על סמך צילומי הרנטגן, כי התובעת עברה טיפולים בעקבות השברים בשן ובלסת בעלות של 7,700 שקל, והיא תידרש להחליף בעתיד את השתל והכתר בשן אחת לחמש שנים. עוד קבע המומחה כי בעקבות השבר בלסת, נותרה לה נכות בשיעור 10% לצמיתות, והעמיד את הנכות המשוקללת בשיעור 10.225%.

 

התובעת נאלצה להחליף את תחום הלימודים בשל פציעתה

 

לטענת התובעת, מאז פציעתה בפה ובלסת היא מתקשה לדבר במשך זמן רב לפני קהל, וסיפרה כי לפני התאונה היא עבדה בהיקף של חצי משרה כרכזת בתכנית חינוך ממשלתית והיא היתה צפויה להרוויח כיום סך של 8,400 שקל.

 

עוד טענה כי התאונה עיכבה את סיום לימודיה האקדמיים, והיא נדרשה להסב את תחום הלימודים הראשי מחינוך להוראה מתקנת, על מנת שתוכל לעבוד באופן פרטני עם תלמידים, ולא תאלץ להנחות ולהדריך קבוצות גדולות.

 

התובעת הוסיפה כי היא החלה לסבול מכאבי ראש כרוניים, מכאבים בפה ומראה פניה נפגע מבחינה אסתטית, וכן, בעקבות האירוע היא שקעה בדיכאון ולא הצליחה לעבוד במשך כשנה שלמה לאחר התאונה.

 

מנגד טענה הנהלת אולם האירועים, כי לתובעת לא נגרם נזק ממשי. היא סיימה את לימודי תואר ראשון, יצאה לטיול בחו"ל במשך חצי שנה, וכיום היא נשואה ואם לשלושה ילדים, והיא מועסקת כמורה בבית ספר יסודי בהיקף של חצי משרה. עוד טענה הנתבעת, כי התובעת לא הציגה כל ראיה או אסמכתה רפואית המעידות על חוסר יכולתה להשתכר בפועל, או בדבר כאבי הראש והקושי לדבר.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, התרשם בית המשפט כי לתובעת אין קושי משמעותי בדיבור, והיא העצימה באופן ניכר את קשייה במישור התפקודי, עם זאת הוא התחשב בנכות הצמיתה שקבע המומחה, ולכן פסק כי היא זכאית לפיצויים.

 

יש לך שאלה?

פורום אובדן כושר עבודה
פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד

 

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי התובעת זכאית לקבל פיצויים מן הנתבעת בסך של 150,000 שקל. סכום זה כולל: הפסדי שכר לעבר ולעתיד, טיפולי שיניים והוצאות רפואיות ופיצוי בגין כאב וסבל. בנוסף הנתבעת תישא בתשלום שכר טרחת עורך דין בסך 30,000 שקל.

 

ת"א 68943-07