בית הדין הרבני האזורי בחיפה קבע בשבוע שעבר (יום ה') כי הבעל ישלם כתובתה של אשתו במלואה, בסך של 444 אלף שקלים. את ניסיונותיו לטעון כי הוא חתם תוך הטעיה על הסכום ובעקבות מעשה מרמה, דחו הדיינים וקבעו כי הכתובה נחתמה כדת וכדין.


בספטמבר 2011 הגיש הבעל תביעה לבית הדין לגירושין מאשתו. במסגרת דיונים שהתקיימו בהמשך, ביקשה האישה שלום בית ואילו הבעל עמד על רצונו להתגרש. לאור אי ההסכמה בין הצדדים, והפער ברצונותיהם, נשלחו השניים ליחידת הסיוע אשר הגישה חוות דעתה לבית הדין, וקבעה כי על אף שהאישה חשה פגועה מבגידתו של בעלה ומרצונו לעזוב אותה, היא מבקשת להתפייס עמו ולעבור תהליך של שלום בית.


אולם, בעוד האישה מנסה בכל כוחה למנוע את רוע הגזירה, התעקש בעלה על דרישתו להתגרש ממנה. לאחר שבת הזוג הבינה כי ניסיונותיה העלו חרס, הציגה בפני בית הדין דוח של חוקר פרטי המוכיח את בגידתו של הבעל. הוא מצדו טען כי היא זו שבגדה בו לראשונה לפני כחמש שנים, כאשר קיימה מערכת יחסים ארוכה עם חברה הטוב שהיה אף הוא נשוי באותה עת.


כמו כן, טען בתביעתו כי אין מקום לחייב אותו בכתובתה שכן היא עברה הפלה לפני חתונתם, לאחר שהרתה לגבר זר. לטענתו, רק כאשר נולד להם בנם הבכור נודע לו על כך, וזאת כאשר ביקש לבצע פדיון הבן. לפיכך, טען כי הוטעה מלכתחילה, וחתם על הכתובה מבלי לדעת דבר מהותי שכזה.


עוד טען הבעל כי על האישה להפסיד את כתובתה לאור העובדה כי לא טבלה במקווה ערב חתונתם, וזאת למרות שהוא חילוני לגמרי, ומעולם לא דרש מאשתו, לאחר הנישואים, ללכת למקווה וכיוצא בזה. התובע אף הגדיל לעשות והביא עמו צוות צילום לבית הדין לאחד מהדיונים, כאשר לאחר מכן שודרה כתבה חדשותית בנושא "זיוף הכתובה", לפי טענותיו לזיוף והונאה.


הבעל: הרב הכריז על סכום כתובה אחר במעמד החופה


לטענתו, הוא רומה בחתימה על הכתובה, כאשר ביקש לחתום על 54 אלף שקלים, ולמעשה הרב המקדש הקריא סכום גבוה בהרבה בסך 540 אלף שקלים במעמד החופה. לתמיכה בטענתו, הוא הביא צילומי וידאו מהחתונה, שם ניתן לשמוע דיבורים מסביב לשולחן חתימת הכתובה על סכומים כמו 44 ו-54 בניגוד לסכום הגבוה שהוכרז לאחר מכן.


הדיינים צפו בקלטת הווידאו של החתונה וקבעו כי אין בה דבר המפליל לכאורה את האישה, או מי מבני משפחתה במעשה מרמה, וכי הקלטת עצמה ערוכה באופן מגמתי על ידי הבעל, וזאת אף לפי עדותו של הרב המקדש שהסב את תשומת ליבם לקטעים חסרים הן ממעמד החופה והן ממעמד החתימה.


לאחר בחינת הראיות ושמיעת טענות הצדדים, קבעו הרבנים כי הבעל אמנם ניסה בתחבולות ובטענות שונות ומשונות למנוע מהאישה את כתובתה, אך כל טענותיו עלו בתוהו, שכן לא עלה בידו להוכיח ולו אחת מהן.

 

יש לך שאלה? 

פורום בית דין רבני
פורום טוען רבני | סרבנות גט | כתובה - יש לך שאלה?


לעומת זאת, האישה אשר ביקשה לאורך ההליך כולו להתפייס עם בעלה בשלום בית, הביאה עדות עקבית ורציפה לבית הדין, ואף הוכיחה את בגידת בעלה בה. לפיכך, קבעו דייני בית הדין כי על הבעל לשלם לאשתו את מלוא כתובתה, לאחר קיזוז בסך 96 אלף שקלים שקיבלה במסגרת הליך איזון המשאבים, ובסך הכל לשלם לה סכום של 444 אלף שקלים.


תיק ‏865135/3‏