הולכת רגל שנפגעה בתאונת דרכים הגישה תביעה לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לה. התביעה הוגשה נגד הנהג הפוגע וחברת הפניקס המבטחת של הרכב.

 

בית משפט השלום בתל אביב - יפו פסק בשבוע שעבר (יום ב') לטובת התובעת, וקבע כי היא תפוצה בסך של 237,000 שקל, סכום הכולל הפסדי שכר, הוצאות שונות ופיצוי בגין נזק לא ממוני.

 

בחודש מרץ 2005 התובעת, לבורנטית בחטיבת ביניים בכפר סבא, נפגעה בתאונת דרכים, כאשר הרכב בו נהג הנתבע פגע בה בעת שחצתה את הכביש במעבר חצייה. כתוצאה מהתאונה נגרמה לה חבלת צוואר וגב תחתון, והיא פונתה לטיפול רפואי. בהמשך עברה טיפולי פיזיותרפיה רבים קרוב לשש שנים, וטופלה באמצעות משככי כאבים, זריקות אפידורליות וגלי רדיו.

 

לטענת התובעת, היא נאלצה לשוב מיד לאחר התאונה לעבודתה, מאחר ובעלה פוטר באותה עת והיא המפרנסת היחידה במשפחה. בשל כאביה ומגבלותיה, היא נאלצה להחסיר ימי עבודה רבים, וניצלה לאורך השנים מאז התאונה כ- 200 ימי מחלה. התובעת ציינה בפני בית המשפט כי היא חוששת שההיעדרויות הרבות יובילו בסופו של דבר לפיטוריה.

 

עוד ציינה כי בשל כאביה בגב ובצוואר, היא משתמשת באופן קבוע במשככי כדורים, וכשהיא מסיימת את יום העבודה, היא מגיעה הביתה באפיסת כוחות ואינה מסוגלת לעשות דבר. בעלה נדרש לבצע לבדו את כל מטלות משק הבית וגם לטפל בילדיהם. עוד הוסיפה כי כיום אין באפשרותה להעסיק עזרה בשל מצבם הכלכלי.

 

בית המשפט מינה אורתופד מטעמו, אשר בדק את התובעת וקבע כי היא מוגבלת בשל התאונה בתנועות הצוואר ובתנועות הגב התחתון, והיא נאלצה לעבור טיפולים ארוכים וממושכים. עם זאת, זמן קצר לאחר התאונה התובעת שבה לעבודתה במעבדה, במתכונת של משרה מלאה, וכיום היא מבצעת פעילות ספורטיבית ונוהגת ברכב ללא כל מגבלה. בסופו של דבר העריך המומחה כי נכותה האורטופדית הצמיתה עומדת בשיעור של 19%.

 

חברת הביטוח התנגדה לשיעור הנכות שנקבע בשל פציעות קודמות

 

מנגד טענה חברת הביטוח כי נכותה של התובעת בעקבות התאונה היא בשיעור נמוך מזה שנקבע בחוות הדעת. לטענתה, המומחה לא התייחס לעברה הרפואי, ולעובדה שסבלה מעקמת קלה עוד בתקופת שירותה הצבאי, וכן נפגעה בשתי תאונות דרכים קודמות.

 

בית המשפט קיבל את חוות דעתו של המומחה, וקבע כי בהערכתו הוא התחשב בכל הגורמים והשיקולים הרלוונטיים, כולל עברה הרפואי, ואף התרשם מעדותה של התובעת, כי היא סובלת בעקבות התאונה מכאבים בגב ובצוואר, הפוגעים בתפקודה היום יומי. עם זאת מצא כי קיימת הפרזה מסוימת בתיאור סבלה.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעת ביטוח
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

 

בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי חברת הביטוח תפצה את התובעת בסך של 237,000 שקל. סכום זה כולל הפסדי שכר בעבר ובעתיד, עזרת הזולת, הוצאות רפואיות ונסיעות ופיצוי בגין נזק לא ממוני. בנוסף הנתבעת תישא בהוצאות המשפט ושכר טרחת עורך דין בשיעור של 15.34% מסכום פסק הדין.

 

ת"א 11905-07