בית משפט השלום בנצרת פסק בשבוע שעבר (יום ד') כי חנות לציוד כלי כתיבה אחראית לנפילתה של מורה, כאשר ביציאתה מהמקום נתקלה בשיני מלגזה, נפלה ושברה את ידה. בית המשפט הורה לחנות לשלם פיצוי לתובעת בסך של כ-131 אלף שקלים בגין פציעתה.


לפי כתב התביעה, באוקטובר 2007, ירדה המורה במדרגות שהובילו ליציאה מהחנות הנתבעת, לאחר שסיימה את רכישותיה במקום. כאשר הגיעה לסופו של גרם המדרגות נתקלה רגלה ב"מזלג" של מלגזה שהונחה באופן מסוכן, לשיטתה, בסמוך לו.


לטענתה, המלגזה לא היתה מונחת במקום כשהיא נכנסה לחנות, ועל כן לא יכלה לצפות את התאונה מבעוד מועד ולא ידעה כי עליה להיזהר בעת יציאתה מהמקום. עוד טענה בתביעתה כי המלגזה הונחה במקום מסוכן, ללא התחשבות בלקוחות אשר עולים ויורדים בגרם המדרגות המוביל לחנות, כאשר "שיניה" מופנות לכיוון הגרם.


כתוצאה מנפילתה, נגרמו לתובעת חבלות קשות, והיא הובלה לבית החולים שם גובסה ידה השמאלית, כמו כן, נאלצה להיעדר מעבודתה במשך חודש ימים, ואף הצטרכה לעזרה בבית, ובטיפול בחמשת ילדיה.


הנתבעת: התובעת היתה יכולה לעקוף את המלגזה לו היתה נוהגת בזהירות


מנגד, טענו בעלי החנות כי אמנם המלגזה אכן הוצבה בסמוך למדרגות, אולם היה מספיק מקום מעבר, ועל התובעת היה להסתכל היטב סביבה, ולעקוף את המלגזה אשר לא הפריעה לה בדרכה ליציאה. כמו כן, ביקשה הנתבעת כי במידה ותוטל עליה אחריות בגין התאונה, בית המשפט יחייב אף את התובעת באשם תורם משמעותי.


בבואו לדון בפסק הדין, לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע השופט כי הוא מעדיף את גרסת התובעת, אשר אף נתמכה על ידי עובד החנות שהסיע אותה לבית החולים.


בנימוקיו להחלטתו, קבע השופט כי הנתבעת הפרה את חובת הזהירות המושגית, כמו גם הקונקרטית, כלפי התובעת, שכן היא זו המחזיקה בבעלות על הנכס בו נפצעה. כמו כן, היא זו אשר הציבה את המלגזה באופן כזה שגרם לפגיעתה של הלקוחה.


בנוסף, עמד השופט על כך כי המלגזה לא הוצבה שם עם כניסתה של התובעת למקום, ועל כן לא ידעה כי עליה להיזהר בצאתה מהחנות.
יחד עם זאת, קבע בית המשפט כי נסיבות התאונה אכן מצדיקות הטלת אשם תורם על התובעת, שכן רגלה נתגלה במלגזה גדולה, באור יום, כאשר היא היתה יכולה להימנע מהנפילה אם דעתה לא הייתה מוסחת ואם היתה נזהרת בהליכתה.


לאחר שקבע כי האחריות לתאונה נופלת על כתפי הנתבעת, המשיך השופט לקבוע את גובה הפיצויים בגין התאונה. לאחר גיבוס ידה, היא ניגשה בשנית לבית החולים בתלונה על כאבים, הגבס הוסר, והיא נאלצה לעבור שאיבת נוזל דמי מהמפרק, כאשר מיד לאחר מכן גיבסו את ידה מחדש. כמו כן, לאחר התאונה נאלצה התובעת להיות במעקב רפואי, ולעבור טיפולי פיזיותרפיה.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד
פורום אובדן כושר עבודה


לפי כל אלה, קבע בית המשפט כי הנתבעת תחויב בסך כולל של 131 אלף שקלים עבור הנזקים, כאשר לאחר ניכוי אחוזי האשם התורם וכן סכום התגמולים ששולמו על ידי הביטוח הלאומי, נותרה התובעת עם פיצויים בסך 68,710 שקלים, וזאת בגין כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הפסדי שכר, הוצאות נסיעה ועוד.


לבסוף, חויבו בעלי החנות שכר טרחת עו"ד בשיעור של 23% וכן בהוצאות משפט בסך 4,000 שקלים.