מנהל מכירות שעבד בחברה ציבורית לייבוא כלי רכב במרכז הארץ הגיש תביעה נגד המעסיק, בטענה כי פיטוריו לאחר כחצי שנה בלבד בוצעו שלא כדין. בית דין האזורי לעבודה בתל אביב - יפו, קיבל בשבוע שעבר (יום ה') את התביעה באופן חלקי, וקבע כי התובע יפוצה בסך של 42,000 שקל.

 

בחודש יוני 2011, לאחר שעבר בהצלחה מספר ראיונות ומבחנים, והעתיק את מגוריו למרכז הארץ בעקבות העבודה, התובע החל לעבוד כמנהל מכירות בכיר. במסגרת תפקידו היה אחראי על מספר סוכנים, והרוויח סך של 8,000 שקל לחודש, בנוסף לעמלות מכירה בסך של 3,000 שקל. בתחילת עבודתו הוא זכה לשבחים והערכה על התנהלותו המקצועית מצד הממונים עליו.

 

התובע התבקש להעלים עין מהדו"חות השקריים שמסרה הסוכנת

 

לאחר כחודש ימים בעבודה החדשה התובע הבחין כי אחת הסוכנות, העובדת בכפוף אליו, מעבירה דרך קבע דו"חות שעות כוזבים ומתקשה לספוג ביקורת על תפקודה.

 

התובע החליט להתלונן בפני האחראי על הסוכנת, אך להפתעתו הרבה האחראי בחר לתת גיבוי לאותה עובדת ואף ביקש להעלים מכך עין. התובע טען כי הוא אינו מוכן להמשיך ולקחת אחריות כממונה עליה. ולטענתו, מאותו רגע חל שינוי מהותי ביחס כלפיו.

 

מספר חודשים לאחר אותו מקרה התובע שב מחופשה קצרה, וקיבל זימון לפגישה שנקבעה למחרת עם מנהל בכיר בחברה, מבלי שנמסר לו נושא השיחה. במהלך הפגישה מסר המנהל כי הוא אינו מרוצה מאופן תפקודו, ואם לא ישפר מיידית את התנהלותו, הוא ישקול את המשך העסקתו. מיד לאחר שהסתיימה הפגישה התובע ביקש להיפגש עם סמנכ"ל המכירות והשיווק של החברה, אך בקשתו לא נענתה.

 

התובע לא התייאש וחיבר מכתב לסמנכ"ל, בו תיאר את השתלשלות האירועים, ואת היחס שהשתנה בעקבות תלונתו על הסוכנת שהגישה דו"חות שקריים. התובע ציין כי הוא מאמין ביושר ובחריצות ונקט בצעד זה בעקבות חוסר ברירה. עוד הוסיף כי מהרגע שהתבררה לו עמדתו של האחראי, שעמד לצד הסוכנת, הוא הבין שאיבד את מקומו בחברה.

 

על המכתב ששלח לסמנכ"ל לא קיבל תגובה, אך כשבועיים ממועד הפגישה הוא קיבל מכתב פיטורין, בו נמסר לו כי בהמשך לשיחת השימוע, עבודתו בחברה הסתיימה.

 

מנגד טענה הנתבעת כי פיטוריו נבעו על סמך ביצועיו הליקויים בעבודתו כמנהל מכירות, והכחישה כל קשר לפרשת הסוכנת והדיווחים השקריים. אותו גורם אחראי ציין כי הוא בדק היטב את הדו"חות, ומצא כי אין בהם כל פסול, וההיעדרויות מהעבודה של הסוכנת היו בשל מחלה או סיבות מוצדקות אחרות.

 

התובע פוטר ללא שימוע וזכאי לפיצויים בגין פיטורין שלא כדין

 

בית הדין שמע את טענות הצדדים ואת העדויות של עובדים ומנהלים שונים בחברה, ומצא את גרסתו של התובע עקבית ומהימנה, על כן העדיף אותה על פני גרסת הנתבעת.

 

יש לך שאלה?

פורום בית דין לעבודה והתפטרות בדין מפוטר
פורום פיצויי פיטורין

 

לאחר שקילת מכלול הנסיבות נקבע כי התובע זכאי לפיצוי בגין נזקיו הממוניים בשיעור של שישה חודשי שכר, בהפחתת דמי האבטלה שקיבל בתקופה זו, ובנוסף זכאי לפיצוי בגין העדר שימוע כדין. בסך הכולל תשלם הנתבעת לתובע 42,000 שקל ותישא בהוצאות משפט בסך 6,500 שקל.

 

ס"ע 15794-02-12