בית משפט השלום בקריות פסק לאחרונה פיצויים לעובד במכון רישוי, אשר הגיש תביעה נגד בעל הרכב ונגד חברת הביטוח, בטענה כי מדובר בתאונת דרכים.


לפי כתב התביעה, העובד עבד כבוחן במכון רישוי, ובדצמבר 2011 ערך בדיקה לרכבו של הנתבע. אלא שבמהלך הבדיקה, כאשר ביקש התובע להוציא את צינור בדיקת העשן מהאגזוז, נסע לפתע הרכב לאחור, והבוחן נפגע ונחבל.


לאחר פגיעתו, הובהל התובע לבית החולים, שם נמצא כי הוא סובל מחבלות שונות, והוא נשלח לביתו לחופשת מחלה ולמעקב רפואי כשהוא סוגל מנפיחות ברגלו וקושי בהליכה על רגל ימין. כתוצאה מהפגיעה, נאלץ העובד לשהות בחופשת מחלה בביתו במשך חודשיים תמימים.
לטענתו, בשל אופי ונסיבות הפגיעה, ניתן להתייחס אליה כאל תאונת דרכים, בנוסף על הכרתה כתאונת עבודה על ידי הביטוח הלאומי, ועל כן על בעל הרכב לפצותו.


לתמיכה בטענותיו, הביא התובע מסמכים שונים לבית המשפט, כגון טופס 250 שהנפיק לו מקום העבודה, בו צוינו בבירור נסיבות התאונה, כפי שתיאר אותם הבוחן מיד לאחר ההתרחשות, וכן דוח מד"א אשר ציין את אותה גרסה.


בעל הרכב: לא מדובר בתאונת דרכים לפי ההגדרה


מנגד, טען בעל הרכב, וכן חברת הביטוח המבטחת אותו, כי לא מדובר בתאונת דרכים לפי הגדרתה בחוק, וכי אין עליו חובה לפצותו בגין פגיעתו. כמו כן, התובע קיבל פיצויים בגין אי כושר מהמוסד לביטוח לאומי בעבור 65 הימים בהם שהה בביתו בחופשת מחלה, ובכך מיצה את זכויותיו.


לאחר שמיעת הצדדים ובחינת הראיות, קבע השופט כי גרסת התובע נמצאה אמינה ומהימנה, וכי למרות שמדובר בעדות יחידה, הוא הצליח להוכיח, בין היתר באמצעות מסמכים שונים שהגיש, את העובדה כי למעשה פגיעתו עומדת בהגדרת תאונת דרכים לפי חוק.


כך למשל, קבע השופט כי חשיבות הדיווח המיידי לאחר התאונה או הפגיעה, הינה גבוהה מאוד, והעובדה כי התובע דיווח על תאונה לאחר התרחשותה מעידה על כך שגרסתו הינה אותנטית ואמינה.


כמו כן, הציג התובע לבית המשפט דוח פעולה ותאונת דרכים שם פירטו השוטרים את גרסתו וכן את גרסת בעל הרכב, באופן כזה שמעיד על תאונה.


לבסוף, קבע כי אף בגרסתו של בעל הרכב הנתבע ניתן למצוא חיזוקים לטענות התובע, כך למשל טען כי הוא נסע אחורה ברכבו עד ששמע צעקותיו של הבוחן.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום מפגע בטיחותי בעבודה, כשל בטיחותי וחקירת תאונות בעבודה


לפיכך, קבע בית המשפט כי הבוחן זכאי לפיצוי בגין תאונת הדרכים, ולאחר בחינת הנזקים שנגרמו לתובע מהתאונה, קבע לו פיצויים בעבור הפסדי שכר, כאב וסבל, עזרת צד ג', והוצאות רפואיות. כך נקבע כי למרות שלא אושפז, נאלץ התובע לעבור סדרה של טיפולי פיזיותרפיה, ושהה בביתו באי כושר, זמן ממושך.


בסך הכל, נפסקו לתובע פיצויים בגובה 12,700 שקלים, מעבר לתשלום שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי בגין פגיעתו, וכן החזר הוצאות משפט בסך 699 שקלים.


ת"א 14025-04-13