הנאשם שנהג תחת השפעת אלכוהול, פגע בהולכת רגל כבת 60, שחצתה מעבר חצייה, והפקירה על הכביש בעודה פצועה באורח קשה. בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו הרשיעו בעבירות של נהיגה בשכרות והפקרה אחרי פגיעה¬ באדם, וגזר עליו בשבוע שעבר (יום ג') ארבע שנות מאסר בפועל ופסילת רישיון נהיגה למשך עשר שנים.

 

בחודש מאי 2014, נהג הנאשם בשעת צהריים בכביש עירוני בחולון, כאשר הוא נתון תחת השפעת משקאות משכרים. הנאשם התקרב למעבר חצייה, בו חצתה באותה עת הולכת רגל, הוא לא האט או עצר את הרכב, ולא נתן לה זכות קדימה, אלא נהג ברשלנות אל תוך מעבר החצייה ופגע בה.

 

כתוצאה מהפגיעה ראשה של הולכת הרגל נחבט בשמשת הרכב, היא הועפה אל הכביש ונחבלה באורח קשה. הנהג השיכור המשיך בנסיעה ונעצר כעבור זמן קצר על ידי פקח חנייה שרדף אחריו.

 

הולכת הרגל הובהלה לבית חולים כשהיא מחוסרת הכרה, שם אובחן כי היא סובלת משברים בצלעות ובאגן, שטפי דם באזור הקרקפת והמצח ודימומים בראש. היא שהתה כחודש וחצי בקומה עמוקה, וכשבועיים מתוכם בטיפול נמרץ עם חשש כבד לחייה. בתה של המתלוננת סיפרה כי אמה שהינה פסיכולוגית במקצועה ניהלה לפני התאונה חיים עצמאיים ופעילים, וכיום הינה סיעודית, המרותקת למיטתה, אינה שולטת בסוגרים, וניזונה מזונדה.

 

הנאשם הביע חרטה כנה והחליט להימנע לצמיתות מנהיגה

 

על פי תסקיר שירות המבחן, הנאשם בן 55, ללא עבר תעבורתי, הינו גרוש ואב לילד בוגר הסובל מפיגור שכלי. בעברו של הנאשם, שעבד כחשמלאי טרם התאונה, הרשעה קודמת בגין עבירות של היזק לרכוש ואיומים.

 

הנאשם לקח אחריות מלאה על התאונה, והביע צער על הפגיעה הקשה בהולכת הרגל ובמשפחתה. לדבריו, לאחרונה חלה התדרדרות במצבו של הבן, השוהה בפנימייה לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, והוא החל לצרוך משקאות משכרים כאמצעי לרגיעה והקלה. עם זאת מעורבותו בתאונה הביאה אותו להחלטה שלא לצרוך יותר אלכוהול ואף להימנע לצמיתות מנהיגה.

 

שירות המבחן התרשם כי הנאשם מבין את חומרת מעשיו ומכיר בבעייתיות שבהם, ואף ציין כי קיים סיכון מופחת להישנותה של מעורבות בעבירות דומות בעתיד. קצין המבחן המליץ להתחשב בעובדה כי מאסרו יוביל לנתק עם הבן, שלא יוכל לבקרו בבית סוהר בשל מצבו. 

 

המאשימה הדגישה את הפגיעה הקשה שנגרמה להולכת הרגל, ואת העובדה כי הנאשם בחר במודע לנהוג בעודו שיכור בצהריי היום בכביש עירוני ולסכן חיים, חרף קיומם של אפשרויות אלטרנטיביות לתחבורה. על כן המליצה למתחם ענישה כולל של בין ל 4.5 שנות מאסר לעבירות של נהיגה בשכרות, הפקרה ועבירת חבלה חמורה.

 

הסנגור לא חלק על העובדה כי לנאשם אחריות בלעדית בתאונה ובפגיעה בהולכת הרגל, וציין כי ראוי להשית עליו עונש מאסר לריצוי בפועל. עם זאת ביקש להתחשב בהודאתו בהזדמנות הראשונה ובהבעת חרטה כנה, והדגיש את הפגיעה שצפויה להיגרם לבנו.

 

בית המשפט קבע כי הערך החברתי שנפגע כתוצאה מנהיגתו של הנאשם, תחת השפעת משקאות משכרים, הוא השמירה על שלמות גופם וביטחונם של המשתמשים בדרך, וציין כי אדם הנוהג ברכב כשהוא נתון תחת השפעת אלכוהול, הינו כאדם שנטל לידיו נשק אוטומטי וירה לעבר אזרחים תמימים בליבה של העיר.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום נהיגה בשכרות

 

בנסיבות אלה גזר בית המשפט על הנאשם מאסר למשך חמש שנים, מתוכם ארבע שנים בפועל והיתרה על תנאי, וכן פסילת רישיון נהיגה למשך עשר שנים מיום שחרורו ממאסר, ופיצוי כספי למתלוננת.

 

ת"פ 49150-05-14