במהלך עבודתה כפקידה ברשת הריבוע הכחול, פגעה בתובעת עגלה עמוסה ארגזים, שגרמה לה לשבר בירך. מנגד טענה הנהלת הרשת כי אין קשר בין נפילת התובעת לעגלה, ובכל מקרה לא נגרם לה נזק. בית משפט השלום בתל אביב - יפו קיבל בשבוע שעבר (יום א') את גרסתה של התובעת, וקבע כי הנהלת הרשת תשלם פיצויים בסך של 278,000 שקלים.

 

התובעת, ילידת 1963, סובלת ממחלות רקע רבות טרם התאונה, היא מוכרת כנכה בשיעור 100%, ונעזרת לעיתים בקביים. בחודש אוקטובר 2010, נפלה התובעת במסדרון המצוי בשטח מקום עבודתה.

 

כתוצאה מהנפילה נגרם לה שבר בעצם הירך, והיא נאלצה לעבור ניתוח, הכולל פלטה לאיחוי העצם. לאחר מכן טופלה במרכז שיקומי למשך כחמישה חודשים, והיתה מרותקת לכיסא גלגלים. מומחה רפואי מטעמה, העריך כי נותרה לה נכות בשיעור 30%.

 

הנהלת הסופר לא הקפידה על סביבת עבודה בטוחה

 

לטענת התובעת, אחד העובדים פגע בה מאחור עם עגלת סופר עמוסה קרטונים מלאים בתלושים, בשעה שצעדה במסדרון, והיא הוטחה ארצה. לפיכך האחריות לתאונה היא על ההנהלה, מאחר והיא אפשרה לעובד לדחוף את העגלה ברשלנות, ולא קיימה סביבת עבודה בטוחה.

 

לתאונה עצמה לא היו עדים, והתובעת, אשר גובהה 120 סנטימטרים, הודתה כי לא הבחינה בעגלה פוגעת בה, אך היא חשה בוודאות את הפגיעה בגב, שהפילה אותה ארצה, וציינה כי אחרי התאונה העגלה היתה החפץ היחיד במסדרון, ולכן אין ספק כי היא זו שגרמה לנפילה. 

 

מנגד הכחישה הנתבעת שהעגלה פגעה בתובעת, וטענה כי היא נפלה, מכיוון שעזבה את העמדה שלה ללא קביים, ועל כן היא האחראית לתאונה, משום שנטלה את הסיכון.

 

העובד שדחף את העגלה העיד כי הוא הבחין בתובעת צועדת באיטיות לאורך המסדרון, אך לפתע ראה אותה יושבת על הארץ במרחק של חצי מטר ממנו, כשפניה אל העגלה. העובד הציע לעזור לה לקום, אך היא סירבה, מחשש לשבר ברגל.

 

לאחר שמיעת הגרסאות השונות, השתכנע בית המשפט כי גרסת התובעת בנוגע לנסיבות התאונה הגיונית ואמינה יותר, והגיע למסקנה שהעובד לא ראה את התובעת מעבר לעגלה העמוסה, מכיוון שהיא נמוכת קומה, ולכן סבר כי המסדרון שלפניו פנוי. העובד התקדם עם העגלה ואז פגע בה, ולמרות שהכחיש את התרחשות התאונה, הוא עצר את העגלה, והבחין בתובעת יושבת על הרצפה במרחק קצר ממנו. 

 

העובדת תפוצה על ידי הרשת בסך של 278,000 שקלים

 

מומחה רפואי מטעם בית המשפט העריך כי כתוצאה מהתאונה נותרה לתובעת נכות תפקודית בשיעור 15% בשל ההפרעה בפעולת הירך, ובנוסף נותרה נכות פלסטית של 5% בשל הצלקות מהניתוח. לאחר שהחלימה מפציעתה עברה התובעת לעבוד בתפקיד דומה בסופר באגף הגזברות, שם היא עובדת עד היום.

 

יש לך שאלה?

פורום אובדן כושר עבודה
פורום אחוזי נכות

 

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי שכרה של התובעת לא נפגע, ובתקופת אי הכושר קיבלה את מלוא השכר ללא פגיעה בזכויות כלשהן. עם זאת היא זכאית לפיצויים בגין כאב וסבל, הוצאות שונות ועזרת זולת. סך נזקיה כתוצאה מהתאונה הינו 460,000 שקלים, ולאחר ניכויים מהמוסד לביטוח לאומי, הנתבעת נדרשת לפצות אותה בסך של 278,000 שקלים, ובנוסף לשלם סך של 75,000 שקלים עבור הוצאות משפט.

 

ת"א 5146-09-09