בית משפט השלום בכפר סבא גזר בשבוע שעבר (יום ד') את דינו של צעיר אשר הורשע בתשע עבירות שונות, בין היתר בגין התחזות, קבלת דבר במרמה, הונאה בכרטיס חיוב ושימוש במסמך מזויף. בית המשפט גזר עליו 36 חודשי מאסר בפועל.


לפי כתב האישום, הצעיר, כבן 23, צבר חובות שהסתכמו בכ-2 מיליון שקלים בעקבות הימור באתרי אינטרנט שונים. לאחר שנואש הצעיר, עקב חובותיו הגבוהים, החליט לשלם את חובותיו תוך התחזות לאחיו ופתיחת חשבונות בנק בשמו, תוך שהוא מציג את תעודת הזהות שלו, אישור לימודים על שמו ותדפיסי בנק שונים. כך, לקח הנאשם הלוואות בשם אחיו בגובה של כ-360 אלף שקלים.


כמו כן, גנב הנאשם שיק מפנקס השיקים של אביו, זייף את חתימת סבו על ההמחאה ומשך באמצעותה סכום של 35 אלף שקלים בחברת מימון, בתשלום עמלה של 910 שקלים.


בסך הכל, פתח הנאשם שבעה חשבונות בנק בבנקים שונים ברחבי הארץ כשהוא מתחזה לאחיו, לקח הלוואות בשמו בסכום של כ-360 אלף שקל, וכן זייף חתימת סבו ומשך מחשבונו של אביו 35 אלף שקלים. כמו כן, הוא קיבל כרטיס אשראי מהבנק, על שם אחיו, ועשה בו שימוש בסך כולל של 5,966 שקלים.


הנאשם התייתם מאמו כשהיה בן 10 בלבד


לאור גילו הצעיר, הוגש תסקיר מבחן אודות הנאשם. בתסקיר התגלה, בין היתר, כי אמו נפטרה כשהיה בן 10 שנים בלבד, וכי הוא החל להמר כבר כשהיה בן 18. לפי שירות המבחן, לאחר שלווה מספר פעמים כספים ממשפחתו, ואף לקח ללא רשות את כרטיס האשראי של אביו, למדו בני המשפחה על התמכרותו המסוכנת, ואף ניסו לשלוח אותו למסגרות טיפוליות שונות, אך דבר לא עצר אותו, ואביו נאלץ להגיש נגדו תלונה במשטרה בגין מעשיו.


עם השנים, הפך הנאשם לסוכן הימורים בעצמו ושקע עוד ועוד לתוך עולם ההימורים האינטרנטי, כשהוא צובר חובות נוספים, ומסתבך עם אנשי העולם התחתון.


בהמלצתו, טען שירות המבחן כי קיים סיכון סביר להישנות המקרים, ללא טיפול משמעותי, וכי הנאשם רק כעת מתחיל להבין את חומרת מעשיו וחומרת התמכרותו. על כן, המליצו על טיפול במסגרת מאסר בפועל.


בני משפחתו של הצעיר העידו לטובתו. בעדותו, ציין אביו כי בנו צריך טיפול ולאחר שנים שסירב לכך, נראה כי כעת הוא בשל ומוכן לקבלו. בנוסף, העיר כי לאחר שיקבל טיפול כהלכה, הוא מבטיח לכסות את חובות בנו בעצמו.


בא כוחו של הנאשם ציין בדברי ההגנה, כי הוא היה בטיפול אצל פסיכולוגית טרם ביצוע העבירות, והדגיש בפני בית המשפט כי לטענתה התנהגותו נובעת מהטראומה שחווה בילדותו עם מות אמו. על כן, לטענתו, יש להתחשב בנסיבות אלה במתן העונש.


נתקף באלימות על ידי נושיו והובהל לבית החולים


כמו כן, הפנה הסניגור את בית המשפט למקרה מצער בו נושיו של הנאשם תקפו אותו על רקע חובותיו, ופצעו אותו בראשו וברגלו, עד שהצטרך לסיוע רפואי בבית החולים. התוקף אף הורשע בגין התקיפה וירצה כשנת מאסר בפועל.


לאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות השונות, הדגיש בית המשפט כי למרות נסיבות חייו המצערות של הנאשם, גילו הצעיר ומות אמו, אין להתעלם מכך שמדובר בעבירות כלכליות חמורות ביותר. כמו כן, ציין בית המשפט את העובדה שבמשך תשעת החודשים בהם היה הנאשם במעצר, הוא לא הביע חרטה כנה על מעשיו, ולא הבין את חומרתם, אלא עם תחילת ההליכים המשפטיים.


בגזר הדין, עמד השופט אף על הצורך בהגנה על הציבור, ואף קבע כי שיקומו ייערך בין כותלי בית הסוהר.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


לפיכך, גזר השופט 36 חודשי מאסר בפועל על הנאשם שיחושבו מיום מעצרו, והורה על בדיקת שילובו במסגרת טיפולית במהלך ריצוי המאסר. כמו כן, גזר עליו בית המשפט מאסר על תנאי בן עשרה חודשים, וקנס כספי בסך 100 אלף שקלים.


ת"פ 55303-12