בית הדין הרבני האזורי בחיפה חייב השבוע (יום ב') בעל במתן גט לאשתו, לאחר שסירב לעשות כן, והתעקש על תביעת שלום בית. בית הדין קיבל את טענותיה של האישה לגבי האלימות הקשה שהפגין כלפיה, ודחה את התנאים שהציב הבעל למתן הגט.


בחודש נובמבר 2013 נישאו בני הזוג אולם לאחר כחודשיים בלבד החליטו להיפרד. שבעה חודשים אחר כך, הגישה האישה תביעת גירושין נגד בעלה בבית הדין הרבני, אולם הבעל התנגד לתביעה והגיש תביעה נגדית בבקשה לשלום בית.


בתביעתה, טענה האישה כי עוד טרם נישואיהם נהג בה בעלה באלימות קשה, והשפיל אותה השכם וערב. לטענתה, לאחר שנתנה לו הזדמנות נוספת, כאשר כבר היו נשואים, הוא לקח אותה ליער שומם שם בעט בה וניסה לחנוק אותה. עוד טענה האישה כי בעלה בגד בה פעמים רבות, גם לפני הנישואים וגם לאחריהם, והיא אינה מוכנה בשום אופן לחזור ולחיות איתו.


בסיום דבריה, הוסיפה האישה כי היא חוששת לחייה ומפחדת שאם תישאר עם בעלה, יבוא יום והוא ירצח אותה.


מנגד, טען הבעל בתחילה כי טרם התחתנו השניים הוא השתמש באלימות כלפיה, אולם מרגע שנישאו האלימות פסקה לחלוטין. עוד טען כי היא זו שבוגדת בו עם גברים אחרים, וכי היא מתרועעת עם חברותיה הרווקות כל היום. בעדות אחרת, טען כי מעולם לא נהג כלפיה באלימות, וכי לכל היותר משך בידה בחוזקה בעת ויכוח.


בית הדין הרבני קבע לאחר הדיון הראשוני כי אין מקום לקבל את תביעת הבעל לשלום בית, בעיקר לאור העובדה כי נראה בבירור כי האישה חוששת מפניו, וכן בשל העובדה כי בני הזוג גרו יחד בתור זוג נשוי במשך חודשיים בלבד.


הבעל קרע את הסכם הגירושין בפני דייני בית הדין


אולם, בדיון השני, כאשר הגיעו הצדדים לדון בהליך הגירושין, טען הבעל כי אינו מוכן להתגרש ללא הסכם גירושין שייטיב עמו. אלא שלאחר שערכו הצדדים הסכם גירושין, והגיעו לדיון שלישי בעניינם, פתח הבעל את הדיון בכך שקם ממקומו וקרע בפני דייני בית הדין את ההסכם שנחתם ביניהם, כאות לכך שהוא אינו מסכים לו ומבקש לבטלו.


באותו דיון, דרש הבעל כי למרות שלשניים לא היה כל רכוש משותף, הוא יקבל מחצית מהדירה הרשומה על שם האישה, מחצית משווי רכבה וכן כספים נוספים. עד שלא יקבל את הכספים, כך טען, לא יעניק גט לאשתו.


מנגד טענה האישה כי מדובר ברכב שרכשה לפני שהשניים הכירו, וכי אין לה כלל דירה או רכוש. עוד טענה כי היא אפילו מוכנה לוותר על כתובתה ובלבד שיינתן לה גיטה.


לאחר שהבעל עמד על סירובו לתת גט, וביקש לקבל לידיו את הכספים טרם הענקתו, לא נותר לבית הדין הרבני אלא לחייבו בגט.


לפי הדיינים, למרות שלא הוכחה האלימות לה טענה האישה, אין ספק כי היא חוששת מבעלה ולחייה, ואין מקום לתת הזדמנות נוספת לקשר מעין זה. מה גם שאין צורך ממשי בהוכחות שכן כבר בבית הדין נראתה תוקפנותו של האיש, כאשר הוא נהג כלפי האישה בגסות, צעק על הדיינים והתנהג באופן מחפיר.


עוד נקבע כי הבעל מבקש כספים לא לו, ומנסה לעכב בכל דרך אפשרית את מתן הגט, ועל כן אין מקום לאשר לו להמשיך לעשות כן, בעוד הוא מצער ומבקש לעגן את אשתו.

 

יש לך שאלה? 

פורום טוען רבני | סרבנות גט | כתובה - יש לך שאלה?
פורום אלימות במשפחה


לפיכך, קבעו דייני בית הדין הרבני כי הבעל יחויב במתן גט לאלתר, ואם לא ייעשה כן תהא האישה רשאית לפתוח תיק נוסף בבית הדין אשר יביא להטלת צווי הגבלה כנגדו. כמו כן, ציינו הדיינים כי האישה רשאית להפנות תלונותיה לגבי אלימות הבעל למשטרה.


תיק ‏980712/1‏