סכסוך ארוך ימים בין שכנים בבית מגורים משותף בצפון הארץ, הגיע לשיאו כאשר השכן תקף בחדר המדרגות את שכנתו, וגרם לה לנזקי גוף. למרות שהשכן הכחיש את המיוחס לו, ואף טען כי יש לייחס לתובעת אשם תורם עקב פציעתה, קיבל בית משפט השלום בנצרת בשבוע שעבר (יום א') את התביעה, וחייב את הנתבע לפצות את שכנתו בסך של 15,000 שקלים.

 

בחודש יוני 2011, שבה התובעת מקניות בשוק, ואחזה בידיה שקית מלאה בפירות. באותה עת יצא הנתבע מדירתו, והבחין בתובעת עולה במדרגות הבניין, ולפתע תקף אותה. השכן החזיק בה בצוואר, הכה אותה במכת אגרוף בפנים, וחבט את ראשה בקיר. התובעת איבדה את שיווי המשקל והתגלגלה במדרגות.

 

התובעת פונתה על ידי שכנה נוספת, שהיתה עדה לאירוע, לטיפול רפואי בבית חולים. שם אובחן כי היא סובלת מכאבים בראש ובגב, ונמצא חתך בקרקפת. לאחר שהחבלות טופלו, היא שוחררה באותו יום לביתה עם המלצה לטיפולי פיזיותרפיה ולמעקב רפואי.

 

כתוצאה מפציעתה אושרה לתובעת תקופת מחלה בת שלושה חודשים, ובמשך כשנה מאז האירוע היא המשיכה להתלונן על כאבים בגב ובצוואר, ועברה בדיקות רפואיות שונות. עם זאת היא לא צרפה לכתב התביעה חוות דעת של רופא מומחה, על כן נקבע כי לא נותרה לה נכות צמיתה כתוצאה מאירוע התקיפה בחדר המדרגות.

 

גרסתה של התובעת בנוגע להתרחשות התקיפה, נתמכה בעדותה של השכנה, אשר הצהירה כי היא ראתה את הנתבע אוחז בצווארה של התובעת, חובט את ראשה בקיר ומכה אותה בפנים, ובעקבות המכה היא נפלה במדרגות ונפצעה בראשה.

 

הנתבע מסר בחקירתו הנגדית גרסאות סותרות והכחיש את המיוחס לו

 

מנגד הנתבע הכחיש כי התובעת נפלה במדרגות בעקבות התקיפה המיוחסת לו. לדבריו, התובעת התגרתה בו בכך שנתנה לו מכה עם שק הקניות וכתוצאה מכך תכולתו של השק התפזרה על הרצפה, והוא כלל לא ראה כי היא נפלה במדרגות.

 

בגרסה אחרת מסר כי התובעת רדפה אחריו מחוץ לבניין, צעקה לעברו, קיללה אותו והעיפה לכיוונו נעל, ומאחר וברח מפניה, הוא אינו יודע ממה וכיצד נחבלה בראש. חרף טענתו כי לא הבחין בפציעה, בחקירתו הנגדית שינה שוב את גרסתו, וטען כי הוא כן הבחין בתובעת בשעה שנפלה במדרגות הבניין.

 

סתירות רבות נוספות התגלו בגרסאותיו השונות של הנתבע, אשר הצביעו על חוסר עקביות ואמינות בעדותו, ועל רצונו להתאים את דבריו למסמכים שהוצגו בפני בית המשפט, ולאינטרס שלו.

 

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את גרסתה של התובעת, וקבע כי הנתבע תקף אותה שלא כדין, ועל כן מוטלת עליו האחריות לפצות אותה בגין הנזקים הגופניים שנגרמו לה עקב מעשה התקיפה והנפילה.

 

עוד קבע כי אין לייחס לתובעת אשם תורם, מאחר ומדובר בטענה מופרכת של הנתבע, אשר מצד האחד הכחיש את מעשה התקיפה המיוחס לו באופן גורף, ומצד שני טען כי התגרותה של התובעת היא זו שגרמה לאותו מעשה.

 

יש לך שאלה?

פורום סכסוכי שכנים
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בנסיבות אלה חייב בית משפט השלום בנצרת את הנתבע בסכום של 15,000 שקלים שישולמו לתובעת בגין הנזק שנגרם לה, ובנוסף יישא הנתבע בהוצאות משפט בסך 2,000 שקלים, ושכר טרחת עורך דין בסך 3,500 שקלים.

 

ת"א 6882-05-13