בעקבות היכרות באתר ג'יי דייט, יצאו גבר ואשה לבילוי משותף, הערב שהתחיל בצורה נינוחה וחברית, הסתיים באקט מיני אלים שבוצע בכפייה. האשה חששה תחילה להתלונן במשטרה, מאחר ולא הבינה מה אירע וחשה מושפלת, ונאלצה בסופו של דבר להתעמת עם האדם שביצע בה מעשים מחרידים, ולהוכיח כי היא אכן נאנסה. בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את גרסתה והרשיע השבוע (יום ג') את הנאשם בעבירות של אינוס ומעשה סדום.

 

על פי עובדות כתב האישום, המתלוננת שהינה גרושה ואם לשניים כבת 45, הכירה את הנאשם באתר ההיכרויות ג'יי דייט, לאחר שהוא פנה אליה בהודעה אישית. הנאשם הציג עצמו בפניה כגרוש ואב לילדה, וטען כי הוא עורך דין במקצועו, אשר התגורר שנים רבות בארצות הברית, וכיום הוא חי בארץ ומחפש בחורה לקשר רציני.

 

המתלוננת התרשמה מהדרך בה הציג את עצמו, ומסרה לו את מספר הטלפון שלה. עוד באותו היום הוא התקשר אליה פעמים ספורות והציע שייפגשו. המתלוננת אמרה לו בפירוש, כי היא אינה מעוניינת להיפגש באותו יום, ותכננה לפגוש אותו בבילוי משותף עם חברה ובן זוגה, אך סמוך לשעה עשר בערב, הוא התקשר שוב, ואמר כי הוא נמצא ליד ביתה.

 

לאחר ניסיון נוסף לדחות את הפגישה למועד אחר, המתלוננת נעתרה לבסוף לבקשה, וירדה למטה. השניים נסעו ברכבו לבית קפה, ומשם המשיכו לטיול על שפת הים. שם התחבקו והתנשקו, וכאשר הנאשם ניסה לגעת באיברים אינטימיים, היא אמרה לו שהוא חוצפן, הבהירה שזה לא נעים לה, וביקשה שיחזיר אותה לביתה.

 

המתלוננת הסכימה שהנאשם יעלה לדירתה כדי להשתמש בשירותים

 

הנאשם ביקש לעלות לרגע קצר לדירתה, על מנת להשתמש בנוחיות. המתלוננת הסכימה, וכאשר יצא מהשירותים חיבק אותה, והיא אמרה לו כי היא אינה מעוניינת, והובילה אותו לכיוון הכניסה של הבית, על מנת להיפרד ממנו לשלום. אך אז הוא משך אותה בכוח לחדר השינה, ושם כפה את עצמו עליה בניגוד לרצונה, תוך הפעלת כוח פיזי, עד שהגיע לסיפוקו.

 

אחרי שיצא לבסוף מביתה, המתלוננת חשה פגועה ומושפלת, והתקשרה לחברתה בבכי, ואמרה לה כי היא חושבת שנאנסה. החברה המליצה שתלך להתלונן במשטרה, אך היא הבינה את הקושי שבדבר ולא רצתה להשפיל עצמה.

 

בבוקר למחרת שוחחה בטלפון עם ידיד ושוב פרצה בבכי. הידיד יצר קשר עם שכנו השוטר, וביקש ממנה לפנות מיד לתחנת משטרה. המתלוננת הגיעה לתחנה, אך לא הצליחה להתלונן, ולבסוף רק בשעות הערב בסיוע הידיד היא הגישה תלונה, ונאלצה לעבור בתחנת המשטרה עימות עם הנאשם וגרסתו להתרחשות האירועים.

 

במהלך החקירה הבינה המתלוננת כי כל הפרטים שמסר בג'יי דייט היו שקריים, והתברר לה כי הוא מובטל בן 33, המתגורר עם אמו, והילדה המופיעה עמו בתמונות, היא אחייניתו, ולא בתו כפי שטען.

 

במסגרת הדיון המשפטי, המתלוננת הודתה שבבית הקפה הם התנשקו והתחבקו אך טענה שהתנגדה בעדינות, והודתה שהרעיון ללכת לים לאחר בית הקפה היה שלה, עם זאת היא החליטה בחוף הים כי הוא אינו מוצא חן בעיניה, ואף התכוונה לומר לו זאת ביום למחרת.

 

חרף החיבוקים והנשיקות בבית הקפה המתלוננת לא התכוונה לקיים יחסי מין עם הנאשם

 

המתלוננת העידה כי לרגע אחד לא נתנה לו להבין שהיא מעוניינת בסקס, ולמרות שהם התנשקו, אין הדבר אומר כי נתנה את אישורה לקיום יחסים אינטימיים. ואף דחתה את טענת הסנגור שאילו היה הנאשם נתקל בהתנגדות בכל שלב, הוא היה נסוג.

 

הנאשם טען מנגד, כי הכל נעשה בהסכמה וברצון, והוא היה מופתע מאוד כאשר השוטרים הגיעו לביתו ועצרו אותו לחקירה. לדבריו הוא תכנן לספר לה את האמת אודותיו בהזדמנות הראשונה והוא קיבל ממנה מסרים מיניים לאורך כל הבילוי המשותף, והיא זו שהזמינה אותו לעלות לדירתה.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה

 

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את גרסתה של המתלוננת, שהיתה עקבית ואמינה ונתמכה בתיעוד רפואי ובעדויות חבריה, לעומת גרסתו של הנאשם שהיתה בלתי מהימנה ומלאת סתירות. על כן הרשיעו בעבירות של אינוס ומעשה סדום כפי שיוחסו לו בכתב האישום.

 

תפ"ח 51550-10-13