פחות משלושים ימים טרם מועד החתונה, הודיעו בני הזוג לאולם האירועים על ביטול האירוע, ולפי הפיצוי המוסכם, הנהלת אולם האירועים מילאה את שיק הביטחון בסך של 54,000 שקלים, ודרשה לממשו. בית משפט השלום ברחובות קיבל בשבוע שעבר (יום ב') את התביעה באופן חלקי, וחייב את המבטלים לשלם לתובעת סך של 35,500 שקלים.

 

בני הזוג ביקשו להינשא במהלך חודש מאי 2012, וחתמו על הסכם עם אולם אירועים בצפון הארץ, לפיו הם הזמינו כ- 300 מנות לאורחים, והתחייבו לשלם 100% מערך ההזמנה, במקרה של ביטול בתקופה שהינה פחות משלושים ימים.

 

במסגרת ההסכם נמסר שיק לפקודת האולם להבטחת התשלומים הנובעים מהחוזה, ובת הזוג מסרה שיק נוסף בסך של 8500 שקלים לתשלום עבור שירותים שונים במועד החתונה, כמו תאורה, בר אקטיבי, מערכת הגברה וכדומה, ובן זוגה חתם כערב על גבי השיקים.

 

בסוף חודש אפריל, כשבועיים וחצי לפני מועד האירוע, הודיעו בכתב בני הזוג להנהלת האולם, כי הם מבטלים את החתונה. הנתבעת, שהיתה באותה עת בהריון, טענה כי הם ביקשו לדחות את האירוע לאחר הלידה, אך מנגד טען נציג מטעם האולם, כי הם ביקשו לבדוק האם ישנה אפשרות לבטל את האירוע ללא תשלום קנס.

 

בפועל החתונה בוטלה ולא התקיימה, ומאחר שהנתבעים הזמינו מינימום של 300 מנות בעלות של 180 שקלים למנה, הנהלת האולם דרשה לקבל את הפיצוי המוסכם, ומילאה את שיק הביטחון בסך של 54,000 שקלים.

 

לטענת הנתבעים סוכם על דחייה של האירוע ולא על ביטולו

 

בני הזוג טענו כי יש לדחות את התביעה נגדם, מאחר והם לא ביטלו את האירוע, אלא ביקשו לדחות אותו למועד אחר. עוד הוסיפו כי התובעת מילאה את השטר בחוסר תום לב ובניגוד לחוק החוזים. לחלופין הם דרשו להפחית את סכום הפיצוי המוסכם, ואף הנתבעת ציינה כי בן זוגה בגד בה, והוא זה שביטל את החתונה, על כן יש להחיל עליו את מלוא החוב.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע בית המשפט כי הנתבעים הודיעו לאולם האירועים על ביטול החתונה פחות משלושים ימים לפני מועד האירוע, ועל כן הם חייבים בתשלום הפיצוי המוסכם שהינו תשלום של 100% מערך ההזמנה, ללא קשר לסיבת הביטול.

 

הטענה כי השיק מולא בחוסר תום לב נדחתה, מאחר והתובעת שנגרם לה נזק, פעלה בהתאם להוראות החוזה, ולא גבתה תוספות מעבר לחיוב הבסיסי של קיום אירוע על פי הוראות ההזמנה.

 

עם זאת קיבל בית המשפט את הבקשה להפחית את סכום הפיצוי, מכיוון שלתובעת לא היו כל הוצאות בגין האירוע, כגון העסקת צוות מלצרים והכנת אוכל, וההפסד שנגרם הינו בגין אי קבלת זוג אחר לקיים אירוע, בתקופה המבוקשת ביותר בשנה.

 

יש לך שאלה?

פורום דיני חוזים / הסכמים
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בנסיבות אלה הפחית בית המשפט את שיעור הפיצוי והעמיד אותו על סך של 50% מעלות ההזמנה בסך כולל של 27,000 שקלים. בנוסף חייב את הנתבעים לשלם סך של 8500 שקלים, עבור שירותי ההגברה והבר האקטיבי. כך שבסופו של דבר הם נדרשו לשלם עקב ביטול החתונה סך של 35,500 שקלים.

 

ת"א 57944-07-12