תושב אילת בעל תעודת נכה הגיע ברכבו הפרטי לחוף גבעת אולגה, על מנת לדוג. בעת שפרק את ציוד הדיג ניגש אליו פקח, והבהיר לו כי אסור לעמוד עם הרכב על רצועת החוף, והנאשם הזיז מיד את הרכב. בעקבות קנס שקיבל בגין נהיגה ברכב בחוף הים, הוא ביקש להישפט. בית משפט השלום בחדרה החליט בשבוע שעבר (יום א') לזכות את הנאשם מביצוע העבירה, מאחר ומדובר במקרה גבולי, שאינו מצדיק הרשעה.

 

בחודש ספטמבר 2013 נהג הנאשם בחוף הדייגים בגבעת אולגה, והחנה את הרכב מרחק של כ- 42 מטרים מקו המים, חרף העובדה כי במקום נמצא שילוט האוסר על נסיעה ברצועת החוף. בעקבות בקשתו של הנאשם להישפט, הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירה של נהיגה בחוף הים.

 

בדיון שנערך במהלך חודש מאי 2014, טען הנאשם כי התמרור במקום היה בלתי קריא לחלוטין, ואף הוסיף כי הוא תושב אילת, ולכן לא היה מודע לכך שאסור לנהוג ברצועת החוף. לדבריו, לאחר שניגש אליו פקח, הוא הזיז בהוראתו את הרכב למקום חנייה המרוחק ב- 63 מטרים מקו החוף.

 

הנאשם ציין כי הינו חולה לב, בעל תעודת נכה בגין נכות בשיעור של 94%, ולפני שהזיז את המכונית, הוא ביקש את רשותו של הפקח להוריד ממנה את ציוד הדיג שלו, והפקח נתן לכך הסכמתו, וביקש שיוריד את הציוד בזריזות. בדיעבד התברר לנאשם, כי על פי התקנות החלות על נכים, הוא היה רשאי לנהוג עם הרכב עד קו המים, ואף להותירו שם.

 

הנאשם הוסיף כי סבר לתומו שהפקח הסתפק באזהרה ולכן הופתע כאשר קיבל את הודעת הקנס בסך של 500 שקלים, וביקש להישפט בגין העבירה שיוחסה לו.

 

מטעם המאשימה העיד פקח מטעם רשות הטבע והגנים, אשר מסר כי במהלך סיור שגרתי, הוא הבחין ברכבו של הנאשם, כאשר עמד על קו החוף. הוא צילם את הרכב, ומדד באמצעות מד טווח לייזר, לפיו הרכב עצר במרחק של 42 מטרים בלבד.

 

הפקח הסביר לנאשם כי הוא עובר על החוק, מאחר ואסור להיות עם רכב על חוף הים. לדבריו, הוא מעולם לא אישר את פריקת ציוד הדיג, ואף אישר כי אינו זוכר דבר מעבר למה שתיעד בדו"ח. הפקח ציין כי על החוף מוצבים שני שלטים, אשר אחד מהם היה במרחק של כמה מאות מטרים מרכבו של הנאשם.

 

מדובר במקרה גבולי שאינו מצדיק את הרשעת הנאשם

 

לאחר שמיעת עדויות הפקח והנאשם, החליט בית המשפט לזכות את הנאשם מביצוע העבירה של נהיגה ברכב בחוף הים. השופט הסביר כי עדותו של הפקח היתה אמינה וכנה, אך קיבל את גרסתו של הנאשם, שככל הנראה, זכר טוב יותר את הפרטים והשתלשלות האירועים.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום דוחות תנועה

 

הנאשם הבהיר כי מרגע שהבין כי הנהיגה ברכב בחוף אסורה, הוא פעל בהתאם להנחיותיו של הפקח, והזיז את הרכב. על כן קבע השופט כי מדובר במקרה גבולי שנסיבותיו לא הצדיקו את רישום הודעת הקנס, ואינן מצדיקות את הרשעת הנאשם בעבירה המיוחסת לו. בסופו של דבר קבע כי יש לזכות את הנאשם מן העבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

 

ת"פ 43648-02-14