מאבטח שנפגע באירוע ירי הגיש תביעה לפיצויים נגד שלושה נתבעים: חברת השמירה שהעסיקה אותו, החברה ששכרה את שירותיו כמאבטח ונגד הצדדים השלישיים, שהינם שני הפוגעים שירו בו. בית משפט השלום בהרצליה קיבל בשבוע שעבר (יום ו') את התביעה והעמיד את גובה סכום הפיצויים בסך של 992,000 שקלים.

 

לאחר שחרורו מצה"ל החל התובע, יליד 1983, לעבוד בחברת שמירה כמאבטח, ובמקביל למד לתואר ראשון במחשבים באוניברסיטה. בחודש יוני 2007, נשלח התובע מטעם חברת השמירה לאבטח קבוצת עובדים בעיר באזור המשולש. באותה עת הגיעו למקום שני תושבי המקום עם אקדחים שלופים, ובמהלך מאבק שהתפתח בין הצדדים, נפגע התובע מחילופי היריות.

 

התובע, שהיה בעת האירוע כבן 23, הובהל לחדר המיון ונמצא כי נפגע מכדור ביד ימין ובאגן, והוא נאלץ לעבור ניתוח. לאחר ששוחרר מהאשפוז הוא הועבר למחלקת שיקום, ובהמשך עבר ניתוח נוסף בכף ידו, וסך הכל היה מאושפז כחודשיים בבית החולים. מומחה רפואי מטעם בית המשפט קבע לתובע נכות משוכללת בשיעור של 29% לצמיתות.

 

המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה, והתובע קיבל בגין פציעתו ונכותו הצמיתה מהמוסד סך של 1,060,000 שקלים. בחודש נובמבר 2007, כחמישה חודשים לאחר אירוע הירי, שב התובע למעגל העבודה ועסק בעבודות מזדמנות.

 

לדבריו, כתוצאה מנכותו הוא נדרש למאמץ פיזי עצום לעומת תפקודו לפני האירוע, והוסיף כי הוא חשש שיפוטר בשל מגבלותיו הפיזיות. לאחרונה סיים את לימודי המחשבים והחל לעבוד בתחום התכנות.

 

שני היורים הורשעו בעבירה של שוד מזוין בחבורה, גרימת חבלה חמורה ונשיאת נשק שלא כדין. הערעור שהגישו נדחה על ידי בית המשפט העליון, ופסק הדין הפך לחלוט. שתי הנתבעות הנוספות הגישו יחד הצעה לפשרה בסך כולל של 213,000 שקלים מעבר לתשלומי המוסד לביטוח לאומי, אולם הצדדים השלישיים לא היו נכונים לכל הסדר.

 

בהמשך הגיעו שתי הנתבעות להסדר פשרה עם התובע, מבלי להכיר באחריותן או בחבותן, לפיו הן תשלמנה לתובע סך כולל של 185,000 שקלים, והתביעה נגד הצדדים השלישיים תימחק. ההסדר קיבל בחודש יוני 2014 תוקף של פסק דין חלקי. עוד נקבע כי נוכח פסק הדין המרשיע, על הצדדים השלישיים לשפות את הנתבעות בגין כל סכום שחבו בו כלפי התובע.

 

הנתבעות טענו כי יש לכבד את הסכם הפשרה, מאחר ומדובר בסכום סביר. הצדדים השלישיים טענו מנגד כי נכותו התפקודית של התובע נמוכה משמעותית מהנכות הרפואית שנקבעה לו, ומאחר וקיבל תגמולים מהמוסד לביטוח לאומי, בגובה של למעלה ממיליון שקלים, תביעתו לפיצויים בין כה תיבלע.

 

הנתבעים חויבו לשלם לתובע סך של 248,000 שקלים בעקבות הסדר הפשרה

 

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי התובע זכאי לפיצויים בגין הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות ונזק לא ממוני בסך של 992,000 שקלים. מכיוון שתביעת הביטוח הלאומי הסתכמה בסכום הגבוה מהפיצוי שנפסק, התובע לא זכאי היה לפיצוי מהנתבעות.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום אובדן כושר עבודה

 

עם זאת נקבע כי התובע זכאי לפיצוי שווה ערך ל- 25% מהנזק, בעקבות הסכם הפשרה, כלומר לסך של 248,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט בסך כולל של 25,000 שקלים, ומסכום זה הצדדים השלישיים חויבו לשלם לנתבעות סך של 92,500 שקלים.

 

ת"א 6948-10-09