עובדת מקדונלדס כבת 16 שנים, החליקה בתום יום עבודה על הרצפה הרטובה במטבח, ושברה את שתי השיניים הקדמיות. על כן היא הגישה תביעה לפיצויים נגד רשת מקדונלדס, בטענה כי המעסיקה לא סיפקה לה תנאי עבודה בטוחים. בית משפט השלום בהרצליה קיבל בשבוע שעבר (יום ד') את התביעה וחייב את הנתבעת בסך של 55,000 שקלים.

 

בחודש אוקטובר 2010, סיימה התובעת, ילידת 1991, את המשמרת בסניף מקדונלדס במרכז הארץ, והיא אחזה בידיה דלי קטן מלא במים, על מנת לנקות את סביבת העבודה. לטענתה כאשר התקדמה לכיוון מכונת הטיגון, היא החליקה על הרצפה הרטובה ונפלה על פניה. כתוצאה מהנפילה היא נחבטה בשיניה הקדמיות ושתיים מהן נשברו.

 

מיד לאחר התאונה התובעת התקשרה לרופא שיניים פרטי, והיא עברה ביום למחרת טיפול מקיף ושחזור זמני של שתי שיניה הקדמיות, בסך כולל של 15,300 שקלים, ובהמשך עברה טיפולי שיניים נוספים.

 

כשנה וחצי לאחר התאונה, פנתה התובעת למוסד לביטוח הלאומי, אולם תביעתה לדמי פגיעה נדחתה. ההכרה באירוע כתאונת עבודה, התקבלה רק בחודש נובמבר 2014, והיא קבלה החזר מביטוח לאומי עבור הטיפול בסך של 2,000 שקלים.

 

לטענת התובעת, המעסיקה הפרה את מחויבותה לספק סביבת עבודה בטוחה, על כן היא נדרשת לשלם לה פיצויים בגין הנזק שנגרם לה. על מנת לבסס את טענתה, היא הציגה בפני בית המשפט את טופס התביעה לתשלום דמי פגיעה ואת ההודעה על פגיעה בעבודה, בה פורטו נסיבות האירוע.

 

בחקירתה הנגדית העידה התובעת כי רק לאחר שהחליקה, היא הבחינה ברטיבות, אשר נגרמה ככל הנראה ממספר נוזלים שקופים, שהיו מרוחים על הרצפה. ועל כן התאונה היתה בלתי נמנעת.

 

הנתבעת לא זימנה למשפט את מנהלת המסעדה, ואף אחד מן העובדים שנכחו במהלך המשמרת בה אירעה התאונה, אולם היא טענה כי יש לדחות את התביעה, מאחר והיא אינה חבה באחריות כלפי התובעת, ואף טענה כי יש לייחס לתובעת אשם תורם, מאחר והיא לא נקטה באמצעי זהירות, ונפלה בשל חוסר תשומת לב.

 

בנוסף הנתבעת הגישה חוות דעת רפואית מטעמה, אשר חלקה בכל הנוגע לעלות טיפול השיניים הפרטי. עוד טענה כי לאחר שהאירוע הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה, על התובעת לפעול להקטנת נזקיה ולמצות את הטיפול במסגרת קופת חולים, ולא במסגרת פרטית.

 

מקדונלדס תפצה את העובדת שנפלה בסך של 55,000 שקלים

 

בית המשפט השתכנע כי לא ניתן היה להבחין בנוזל השקוף על הרצפה, על כן לא מצא מקום לייחס אשם תורם לתובעת, וקבע כי הנתבעת לא דאגה לספק לעובדת תנאי עבודה בטוחים, על כן היא הפרה את מחויבותה.

 

יש לך שאלה?

פורום מפגע בטיחותי בעבודה, כשל בטיחותי וחקירת תאונות בעבודה
פורום אובדן כושר עבודה

 

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את התביעה נגד רשת מקדונלדס, וחייב אותה בתשלום פיצויים בסך של 55,000 שקלים, בגין נזק לא ממוני, הוצאות טיפולי שיניים ובגין הפסדי שכר. בנוסף הנתבעת תישא בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין שיעור של 23.6% מסכום הפיצויים.

 

ת"א 23034-10-09