צעיר כבן 20 הורשע על פי הודאתו, בעבירות של סיכון חיי אדם, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ואי ציות לתמרור. בית המשפט המחוזי מרכז- לוד גזר עליו לאחרונה 15 חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה למשך 30 חודשים מיום שחרורו מהמאסר, וקנס בסך 3,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום, בסוף חודש יולי 2013, סמוך לשעה 23:30, נהג הנאשם ברכב בפראות ברחובות העיר לוד, יחד עם שני חבריו. ניידת משטרה כרזה לו לעצור, אך הוא האיץ את מהירות הנסיעה, מבלי לציית לתמרורי הדרך ומבלי לתת זכות קדימה, תוך סיכון הולכי רגל ונהגים שהיו במקום.

 

בעת שביצע פניה, הנאשם איבד לפתע את השליטה על הרכב, ופגע בעמוד שהוצב על המדרכה. אולם הוא המשיך בנסיעה עד שנעצר ברחוב ללא מוצא. אז יצא עם הנוסעים הנוספים מהרכב, והשלושה נמלטו בריצה. בסופו של דבר השוטרים השיגו את הנאשם ולקחו אותו למעצר.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם, יליד 1994, סיים תשע שנות לימוד, ועסק בעבודות פחחות וצבע במוסכים שונים עד למעצרו. הוא לקח אחריות על התנהגותו בפני קצין השירות, והצהיר כי בעת האירוע הוא איבד שיקול דעת ופעל באופן אימפולסיבי, בעידוד חבריו, והביע חרטה על מעשיו.

 

שירות המבחן התרשם כי מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי, בעל דפוסי חשיבה נורמטיביים והתנהגות שאינה עבריינית, ונקבע סיכון נמוך להישנות התנהגות בעייתית. על כן הומלץ על מתן צו שירות לתועלת הציבור בהיקף נרחב, לצד מאסר מותנה משמעותי.

 

המאשימה ציינה כי הנאשם עצר את הרכב, רק לאחר שהשוטרים פתחו בירי, וטענה כי הוא חשש להיתפס במחסום המשטרתי, על כן נמלט בפראות וסיכן בכך חיי אדם. המאשימה הדגישה את עברו התעבורתי, ואת העובדה כי רישיונו נפסל בגין הרשעה קודמת למשך ארבעה חודשים, חרף העובדה כי הוא הוציא את הרישיון רק בשנת 2012, ובעת האירוע, הוא עדיין נחשב לנהג חדש. בנסיבות אלה עתרה להשית עליו מאסר בפועל לתקופה בת שלוש עד שש שנים.

 

הסנגור טען כי הנוסעים שהיו עם הנאשם ברכב, החזיקו בסם, על כן דרשו ממנו לחמוק מהשוטרים. הנאשם לא הפעיל שיקול דעת, ולא התמודד עם תחושות הלחץ שחווה במהלך האירוע, ועל כך הביע צער רב וחרטה עמוקה. עוד ביקש להתחשב בגילו הצעיר ובעברו הנקי, ועתר להסתפק בעונש שירוצה בעבודות שירות.

 

בית המשפט קבע כי אחרי הנאשם התנהל מרדף משטרתי על פני מספר רחובות בכביש עירוני, ובשל הנהיגה המואצת של הנאשם הולכי רגל וכלי רכב שהיו במסלול נסיעתו נאלצו לסטות מדרכם, ורק בדרך נס אף אדם לא נפגע.

 

עוד נקבע כי הערכים שנפגעו כתוצאה ממעשיו הם שלום הציבור, שלטון החוק וחובת הציות לרשויות. על כן הוחלט כי אין מקום להתחשב בגילו הצעיר של הנאשם, ובעובדה שזו לו מעורבות ראשונה בפלילים.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח

 

בנסיבות אלה גזר בית המשפט על הנאשם 15 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה למשך 30 חודשים החל מיום שחרורו ממאסר, וקנס בסך 3,000 שקלים.

 

ת"פ 15843-08-13