הנאשמת, שהינה דוגמנית מפורסמת, ואם חד הורית לשני ילדים קטנים, הודתה בביצוע עבירה של נהיגה בשכרות, וביקשה לצרף לכתב האישום תיק נוסף בגין עבירה נוספת של נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

 

בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו גזר אתמול (יום ד') על הנאשמת קנס בסך של 4000 שקלים, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שלוש שנים, ומאסר על תנאי של שנה למשך שלוש שנים שלא תנהג בעת פסילה, או בהיותה תחת השפעת משקאות משכרים.

 

לנאשמת, ילידת 1975, רישיון נהיגה מאז שנת 1993, ולחובתה 18 הרשעות קודמות בגין עבירות תנועה. בתחילת חודש יוני 2012, היא נתפסה כשהיא נוהגת תחת השפעת אלכוהול בפעם הראשונה, ועל פי הבדיקות עלה כי כמות האלכוהול עמדה על 535 מיקרו גרם בליטר אוויר נשוף. בסוף שנת 2013 היא ביצעה שוב את אותה עבירה, בעת שנהגה ברחוב סואן בתל אביב, כאשר בליטר אוויר נשוף נמצאו 470 מיקרוגרם אלכוהול.

 

המאשימה הדגישה את חובתה להגן על הציבור מפני נהגים שיכורים, ועתרה להשית על הדוגמנית מאסר בפועל הנע בין 8 עד 18 חודשים, ובנוסף להטיל עליה מאסר על תנאי ושלילת רישיון לתקופה ממושכת של עד 8 שנים. לחלופין עתרה לעונש בן חצי שנה של עבודות שרות וחמש שנות פסילה בפועל.

 

עורך דינה של הנאשמת ציין כי מדובר באשה צעירה, המנהלת אורח חיים נורמטיבי, ללא עבר פלילי. עוד הוסיף כי היא לא היתה מעורבת מעודה בתאונת דרכים, ואף ציין את העובדה כי מבחני השכרות הצביעו על כך שלא ניכרה בה השפעת אלכוהול בעת הנהיגה.

 

הנאשמת, שהינה אם חד הורית לשני ילדים קטינים ומפרנסת יחידה, הבטיחה שלא לשוב לסורה, והביעה צער וחרטה על מעשיה. הנאשמת ביקשה להתחשב בנסיבותיה האישיות, ובהליך השיקום שהיא עוברת, ולהימנע מעונש מאסר בפועל.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשמת מצויה בהליך שיקומי בשל ביצוע העבירות, והיא מגלה נכונות להמשיך בו. בנוסף היא עוברת באופן פרטי גמילה מאלכוהול, במסגרת תכנית 12 הצעדים, ועל כן המליץ קצין המבחן להעמידה בצו מבחן לשנה.

 

בית המשפט ציין כי מתחם הענישה ההולם בגין נהיגה בשכרות בפעם שנייה, תוך שנה וחצי, הוא מאסר בפועל לצד פסילה ממושכת ועונשים נוספים. עם זאת תיקון 113 לחוק העונשין, קובע כי יש להכריע מהו העונש המתאים לפי עיקרון ההלימה, בהתאם לשיקומו של הנאשם ונסיבותיו האישיות.

 

בסופו של דבר בית המשפט התחשב בנסיבותיה האישיות של הנאשמת, והחליט להעניק לה את האפשרות להמשיך בהליך השיקום והזדמנות לתקן את דרכיה.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום נהיגה בשכרות

 

לפיכך גזר עליה קנס בסך 4,000 שקלים, פסילת רישיון לשלוש שנים, פסילה על תנאי לששה חודשים למשך שלוש שנים, ומאסר על תנאי של שנה למשך שלוש שנים. בנוסף, על פי המלצת שירות המבחן הוטל עליה צו מבחן לשנה.
פ"ל 130-01-14