שני חברים בני העדה הדרוזית הותקפו באכזריות במועדון לילה בחיפה, מאחר ובילו עם בחורה יהודיה. המשטרה סגרה את התיק הפלילי מחוסר ראיות, וזהות התוקפים אינה ידועה. כשמונה שנים מאוחר יותר הגישו שני החברים תביעה אזרחית נגד בעל המועדון בגין נזקי גוף שנגרמו להם כתוצאה מהתקיפה. בית משפט השלום בחיפה קיבל בשבוע שעבר (יום ה') את התביעה וחייב את הנתבע בסך של 58,500 שקלים.

 

במהלך חודש דצמבר 2006, יצאו התובעים לבלות במועדון לילה בחיפה, בעת שהותם במועדון הם שוחחו עם בחורה יהודיה ורקדו עמה, כאשר לפתע הגיע אחד מאורחי המועדון, וסטר על פניה. מבירור עם אותה בחורה עלה כי הבליין התרגז לנוכח העובדה שהיא מתרועעת עם ערבים.

 

אחד התובעים טען כי ניסה להרגיע את הבליין ושאל אותו למה סטר לה, אך הוא הפנה את גבו והתרחק. כעבור זמן קצר, שני החברים הותקפו בתוך המועדון על ידי חבורת גברים יהודים, בצורה אכזרית ונגרמו להם נזקי גוף קשים.

 

לדברי התובעים, התוקפים שברו כיסאות על ראשם, ניפצו זכוכיות, דקרו אותם והכניסו להם אגרופים ומכות, עד לאיבוד הכרה. השניים אושפזו בבית חולים, ונותרו צלקות רבות בגופם.

 

האירוע נחקר על ידי המשטרה, אולם הבחורה לא מסרה את עדותה, במקום לא היו מצלמות אבטחה שתיעדו את התגרה, והתובעים לא הצליחו למסור פרטים אודות התוקפים, מאחר והיה חשוך במועדון והם היו תחת השפעת אלכוהול, לכן הוחלט לסגור את התיק לנוכח העובדה שלא נמצאו חשודים. עם זאת בעקבות האירוע המשטרה החליטה להוציא צו סגירה למועדון.

 

בעל המועדון טען כי יש לדחות את התביעה לפיצויים נגדו, מאחר והתובעים שחזו במעשה האלים כלפי הבחורה, היו צריכים לפנות למשטרה או למאבטחים במקום, ולא לקחת הדין לידיהם ולגרום להתלקחות התגרה שגרמה לנזקיהם. עוד הוסיף כי התגרה התחוללה מחוץ לכותלי המועדון, לכן אין להטיל עליו כל חבות.

 

בית המשפט השתכנע כי בעקבות הסטירה לבחורה החל דין ודברים בין התובע לבין הסוטר האלמוני, ובהמשך בין שני התובעים לבין חבורה שהתגודדה במקום, ואף התרשם כי השניים היו שיכורים כלוט, והתקשו לשלוט במעשיהם. עם זאת קבע כי אין לדחות על הסף את התביעה לפיצויים, אך יש לייחס לתובעים אשם תורם משמעותי.

 

על פי הדוח המשטרתי, והראיות שנמצאו במקום, כגון כתמי דם, שולחנות הפוכים ושברי זכוכיות, התגרה התחוללה בתוך המועדון ונמשכה גם מחוץ לכתליו, על כן קבע בית המשפט כי יש לייחס לבעל המועדון 65% מן החבות לנזקי התובעים, לאחר ניכוי תרומת אשם תורם משמעותי בשיעור של 35%.

 

יש לך שאלה?

פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בנסיבות אלה זכאי התובע הראשון, שנותרה לו נכות רפואית בשיעור של 5%, לפיצויים בסך של 39,000 שקלים, ולתובע השני מגיע סך של 19,500 שקלים. בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

 

ת"א 2208-11-08
 


עודכן ב: 03/02/2020