אם גרושתו של התובע תלתה שלטים בשטח הבית המשותף בו הוא התגורר, ופרסמה דברי לשון הרע אודותיו בנוגע להתעללות בבנותיו, בכוונה לפגוע בשמו הטוב ולחבל בתביעת המשמורת. התובע הגיש תביעה נגד חמותו, ודרש לקבל פיצויים על פי חוק איסור לשון הרע, ללא הוכחת נזק. בית משפט השלום בחדרה קיבל לאחרונה את התביעה, וחייב את החמות לפצותו בסך של 60,000 שקלים.

 

במועד בו התרחש האירוע, היו התובע ובתה של הנתבעת פרודים, ונתונים בסכסוך גירושין, שכלל תביעת משמורת לגבי שתי בנותיהם, שהיו אז בנות שבע וארבע. כיום הסתיימו הליכי הגירושין והבנות נתונות במשמורת משותפת של שני ההורים, על פי הסכם שאושר בחודש מרץ 2012.

 

לטענת התובע, בבוקר שבת של קיץ 2011, אם גרושתו תלתה שלטים כתובים בכתב ידה במעלית ובלובי הבניין בו הוא מתגורר. בשלטים פורסמה פנייה לכל דיירי הבניין, הקוראת להתקשר למשטרה בהוראת הרווחה, אם נשמע קול בכי או צעקות של ילדות מביתו של התובע. שכן שהבחין בשלטים הזעיק באינטרקום את התובע, והוא ירד מדירתו והסיר מיד את השלטים.

 

בשעת אחר הצהריים של אותה שבת, התובע ראה את חמותו תולה בעצמה שלט נוסף על הצד החיצוני של דלת הכניסה לבניין, בו פורסם כי הבנות נמצאות בסכנה, ובמידה ונשמע בכי מהדירה יש להזעיק משטרה.

 

הורי התובע שעזבו באותה שעה את דירתו עם הבנות, טענו כי הם פגשו במקום את הנתבעת שהחזיקה בידה דפים, שככל הנראה היו שלטים נוספים, והיא לא בחלה בהפניית קללות וגידופים בנוכחות נכדותיה.

 

הנתבעת טענה כי התובע תלה בעצמו את השלטים כדי ללבות את האש

 

לטענת הנתבעת, באותו בוקר התקשרה אליה שכנתו של התובע, ומסרה שמדירתו עולות צעקות וקולות בכי, וחששה כי הוא מתעלל קשות בבנות. הנתבעת התקשרה מיד לפקידת הסעד, וקיבלה המלצה להגיש נגדו תלונה במשטרה.

 

הנתבעת אישרה שהיא הכינה את השלטים והביאה אותם לשטח הבית המשותף, אולם הכחישה שתלתה אותם. לדבריה, היא ראתה את התובע בלובי הבניין, ולאור עברו האלים, היא חששה לחייה, לכן הסתתרה בין השיחים, שם נפלו מידיה השלטים. עוד הוסיפה כי התובע תלה בעצמו את השלטים, כדי שיוכל להפנות כלפיה את האשמה, על רקע סכסוך הגירושין שבינו לבין בתה.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים ועדויות השכנים ובני משפחה, הגיע בית המשפט למסקנה כי הנתבעת לא סיפקה הסבר משכנע בדבר תליית השלטים ולא הוכיחה כי אכן קיבלה שיחת טלפון שהתריעה בפניה על צעקות ובכי מדירתו וחשש להתעללות בבנות. על כן העדיף את גרסתו של התובע שהיתה אמינה ועקבית.

 

יש לך שאלה?

פורום משמורת | הסדרי ראיה ושהות
פורום לשון הרע

 

בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי מדובר בפרסום לשון הרע, וחייב את הנתבעת לפצות את התובע בסך של 60,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך של 11,800 שקלים.

 

ת"א 44322-10-55