נהג משאית לא הבחין בקשיש כבן 84 שחצה את הכביש במעבר חצייה, וכשהאור ברמזור התחלף לירוק, החל בנסיעה ולא אפשר להולך הרגל להשלים את החצייה. כתוצאה מתאונת הדרכים הקשה רגלו הימנית של הקשיש נקטעה והוא מונשם בבית חולים מאז התאונה ועד היום. בית משפט השלום לתעבורה בירושלים גזר בשבוע שעבר (יום ד') על הנהג שלושה חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה לשנה וקנס בסך 2,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום, בסוף שנת 2013, סמוך לשעה תשע וחצי בבוקר, נהג הנאשם במשאית ועגלה נגררת ברחוב עירוני בירושלים, והמתין בצומת עד שהאור האדום ברמזור יתחלף לירוק. באותה שעה חצה את הצומת הולך רגל, יליד 1929, במעבר חצייה ובאור ירוק להולכי רגל. הנאשם שלא הבחין בו, המשיך בנסיעה ועלה עם הגלגלים של המשאית על רגליו.

 

כתוצאה מהתאונה נקטעה רגלו הימנית של הולך הרגל עד מעל הברך, ונגרמו לו חבלות קשות. מאז התאונה הוא מחוסר הכרה, מונשם ומוזן בצינור במחלקת שיקום.

 

לנאשם יוחסו עבירות של גרימת חבלה של ממש, אי מתן זכות קדימה, גרימת נזק ורשלנות. המאשימה הדגישה את החבלה החמורה שנגרמה להולך הרגל, וציינה כי על פי עדות בני משפחתו, עד לתאונה הוא תפקד בצורה מלאה, ונהג לבצע הליכות בכל בוקר.

 

לנוכח תוצאות התאונה הקשות והרשעותיו הקודמות בתחום התעבורה, המאשימה עתרה להשית על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון למשך 5 שנים, פסילה על תנאי וקנס כספי.

 

עורך דינו של הנאשם טען כי התאונה היתה בלתי נמנעת, מכיוון שהקשיש מעד במהלך חציית הכביש ונפל אל תוך גלגלי המשאית, עוד טען כי הקשיש נפגע מהנגרר האחורי של המשאית, והנהג לא יכול היה בשום אופן להבחין בו.

 

עורך הדין הדגיש שהנאשם הודה בביצוע המעשים וחסך זמן שיפוטי, וביקש להימנע מעונש מאסר ולהשיב את רישיונו, בשל העובדה כי הוא אב ל- 11 ילדים והנהיגה על המשאית מהווה מקור פרנסה לו ולבני משפחתו, המצויים בקשיים כלכליים.

 

תוצאותיה של התאונה אינן רחוקות מרחק רב מגרימת מוות ברשלנות

 

בית המשפט ציין כי הנאשם ביצע עבירות חמורות ומסוכנות, בכך שלא אפשר ברשלנותו להשלים את חציית הכביש, במקום המיועד להיות בטוח להולכי רגל. וגרם בכך לתוצאותיה החמורות של התאונה שאינן רחוקות מגרימת מוות תוך נהיגה רשלנית.

 

בית המשפט קבע כי אין כל ספק שחוסר תשומת לב מצד הנאשם הוביל לתאונת הדרכים, שהיתה יכולה להימנע אם היה נוהג על פי החוק, ונותן זכות קדימה להולך הרגל. על כן נקבע כי לא ניתן להימנע מעונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח.

 

יש לך שאלה?

פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

 

בנסיבות אלה גזר בית המשפט על הנאשם תשלום קנס בסך 2,000 שקלים, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים ומאסרו בפועל למשך 3 חודשים.

 

ת"ד 5-03-14