עובד ניקיון כבן 49 שנים, הודה כי גנב עשרה בקבוקי שתייה חריפה מן המחסן של "טיב טעם" בשווי של 2,000 שקלים. בית משפט השלום ברחובות גזר עליו בשבוע שעבר (יום ב') עונש מאסר על תנאי בן ששה חודשים למשך שלוש שנים ופיצוי בסך 1,000 שקלים, שיועבר למעסיקה.

 

הנאשם עבד בניקיון במחסן בבעלות חברת "טיב טעם" באמצעות חברת כוח אדם. במהלך חודש יולי 2013, הוא יצר קשר עם נהג משאית שסיפק סחורה למקומות שונים ברחבי הארץ, והשניים החליטו לגנוב יחד בקבוקי שתייה חריפה מן המחסן.

 

באחד הבקרים של חודש יולי, הנאשם הגיע לעבודתו במחסן סמוך לשעה שש וחצי בבוקר, נטל ארגז קרטון של בקבוקי אלכוהול, הניח אותו על עגלת העבודה, כיסה אותו בנילונים ויצא מן המחסן. הנהג העמיס את הארגז על המשאית ובהמשך היום מסר את הסחורה לאדם שזהותו אינה ידועה.

 

הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירה של גניבת עשרה בקבוקי שתייה חריפה ממחסן "טיב טעם" בשווי מוערך של 2,000 שקלים. עם זאת הוא לא נטל אחריות מלאה, אלא השליך חלק ממנה על נהג המשאית, שהורשע במסגרת תיק פלילי נפרד.

 

הנאשם טען כי נענה לתחנוניו והפצרותיו של נהג המשאית לגנוב סחורה מהמחסן

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם עלה ארצה בשנת 1990, הוא לא התחתן מעולם, התקשה להשתלב בחברה הישראלית, וכיום בגיל 49, הוא מתגורר עם אמו ומתפרנס מעבודות ניקיון. הנאשם טען כי ביצע את העבירה על מנת לסייע לנהג המשאית שהיה נתון בקשיים כלכליים והביע חרטה וצער רב על מעשיו.

 

קצין המבחן התרשם כי הנאשם בעל דימוי עצמי נמוך, הוא מנהל אורח חיים נורמטיבי, ודואג לאמו בצרכיה השונים. עוד העריך כי קיים סיכוי גבוה להמשך השתלבותו העתידית הנורמטיבית בחברה, מאחר וטרם האירוע הוא מונה לראש צוות תחזוקה במפעל והפגין יכולת ניהול ומוסר עבודה גבוה. לפיכך המליץ להימנע מהרשעתו בדין ולהטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור.

 

המאשימה ציינה את חומרת העבירה של גניבה מהמעסיק ונסיבותיה, ועתרה להטיל על הנאשם עונש מרתיע שימנע ממנו לשוב ולבצע עבירות בעתיד. על כן ביקשה להשית עליו עונש מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למעסיק.

 

הסנגור הדגיש את נסיבותיו האישיות של הנאשם ואת עברו הנקי מפלילים, וציין כי לאחר 23 שנים מאז עלייתו לישראל, יש לו סיכוי ממשי להתקדם במקום עבודתו. על כן עתר להימנע מהרשעתו, על מנת שעתידו התעסוקתי לא ייפגע, וביקש להשית עליו, על פי המלצת שירות המבחן, עונש של 140 שעות שירות לתועלת הציבור.

 

אין הצדקה להימנע מהרשעת הנאשם בפלילים

 

בית המשפט קבע כי אין מקום להימנע מהרשעתו בדין של הנאשם, מאחר והסנגור לא הצביע על פגיעה קונקרטית בעתידו המקצועי, ואי הרשעתו תפגע באופן מהותי בשיקולי ההרתעה. ואף ציין כי מתחם העונש ההולם נע בין עונש צופה פני עתיד לבין עונש של ששה חודשי מאסר בפועל.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית

 

עם זאת התחשב בית המשפט בנסיבותיו האישיות של הנאשם, על כן גזר עליו עונש מאסר על תנאי בן ששה חודשים למשך שלוש שנים, פיצוי בסך 1,000 שקלים וחתימה על התחייבות בסך של 2,500 שקלים שלא יעבור עבירת רכוש בשנתיים הבאות.

 

ת"פ 27767-03-14