בית משפט השלום בראשון לציון דן לפני שבוע (יום א') בתביעה על נזקי גוף, שהוגשה כנגד אדם שהיכה בני זוג בראשם עם אלה, ופסק שעליו לשלם פיצויים לאישה בסכום של 128 אלף שקלים, לבעלה בסכום של 72 אלף שקלים, וכן לשאת בהוצאות בית המשפט בשיעור 23.6% מסכום הפיצויים.


בני הזוג והנתבע הכירו קודם לתקרית. מזה שנים היה ביניהם סכסוך שכנים אשר הגיע עד כדי איומים על חייהם של הזוג. כאשר ראו אותו בחניון, יצא בן הזוג לשוחח עמו, כאשר לפתע הוציא הנאשם מרכבו אלת עץ והחל להכות אותו. האישה יצאה מהרכב בניסיון לגונן על בעלה, והנתבע חבט גם בראשה. כל זאת, לטענת בי הזוג, מבלי שעשו דבר.


שני בני הזוג נזקקו לטיפול רפואי בגין הפציעות בראשם, והאישה אף התמוטטה ונזקקה ל-17 תפרים בראשה.


הנתבע: בני הזוג הם אלו שעקבו אחריי וניסוי לתקוף אותי


כנגד גרסת בני הזוג, הנתבע טען כי הם עקבו אחריו ותקפו אותו, והוא רק ניסה להדוף אותם. אף על פי שניסה בכל כוחו להדוף את הבעל, כך לדבריו, הוא המשיך להתקדם לכיוונו ונפגע במצחו, ואילו אשתו נפלה ונפגעה מדלת המכונית שלה.


גרסתו של הנתבע סתרה את תוצאות ההליך הפלילי בעניינו. הנתבע לא הצליח להוכיח שבני הזוג הם אלו אשר תקפו אותו, כטענתו. אף לא הייתה מחלוקת כי הוא עצמו לא נפצע באותו אירוע, להבדיל מבני הזוג. טענתו בעיקר לא התיישבה עם העובדה שהוא הוציא אלה מרכבו ותקף את בני הזוג בזה אחר זה. אף בית המשפט הפלילי קבע שמדובר בהתנהגות מתוכננת, ודחה את טענתו להתגרות מצד הזוג.


בית המשפט קבע כי לא הציג ראיות כלשהן כדי לסתור את תוצאות ההליך הפלילי, ולכן נקבע כי הוא זה שהכה את בני הזוג עם אלה וגרם לפציעתם.


באשר לעובדה שבין הצדדים היה סכסוך שכנים ממושך, הנתבע טען כי בני הזוג הטרידו אותו ואת משפחתו, ויצרו רעש מכוון לשעות ארוכות בימים ואף בלילות. ואולם, נקבע כי סכסוך שכנים אינו מהווה הצדקה להתנהגות אלימה.


בני הזוג: חיינו השתנו לאחר הפציעה ואנחנו מפחדים לצאת מהבית


בני הזוג תיארו את מצבם הפיזי והנפשי לאחר האירוע. האישה טענה שאיבדה את ביטחונה העצמי, שהיא פוחדת לצאת לבד מהבית מכיוון שזיכרונה נפגע בעקבות הפציעה בראשה, שמחלת הסכרת אשר היא סובלת ממנה החמירה לאחר הפציעה ושהיא סובלת מסיוטים.


היא הופנתה לייעוץ פסיכיאטרי, שם נקבע כי חלה החמרה במצבה הנפשי עקב פוסט טראומה, והומלץ לה להמשיך בטיפול פסיכיאטרי צמוד. הפסיכיאטר העריך כי שיעור נכותה הצמיתה הוא 50%, עקב החמרה דיכאונית משמעותית. ואולם, על פי חוות דעת מומחה שהזמין בית המשפט, נכותה הצמיתה עומדת על 20%. לאחר שעיין בתשתית הראייתית, אימץ בית המשפט את חוות דעתו של המומחה מטעם בית המשפט, וקבע את שיעור הנכות על 20%.


התובע העיד שחייו השתנו מקצה לקצה בעקבות הפגיעה, שהוא סובל מהתקפי חרדה ושנותרה לו צלקת בולטת וכואבת בראשו. הומלץ לו להמשיך בטיפול פסיכיאטרי, ומומחה בית המשפט סבר כי שיעור נכותו הצמיתה כתוצאה מהאירוע, עומד על 5% 45. גם במקרה של הבעל אימץ בית המשפט את חוות דעתו של המומחה.

 

יש לך שאלה?

פורום אחוזי נכות
פורום פוסט טראומה | הלם קרב | PTSD


לאחר בחינת מכלול הראיות, קבע בית המשפט שעל הנתבע לשלם פיצויים לאישה בסכום כולל של 143 אלף שקלים, כאשר מסכום זה יש לגרוע סך של 15 אלף שקלים אשר שולמו לה במסגרת ההליך הפלילי, כלומר סכום של 128 אלף שקלים.


כמו כן פסק בית המשפט על תשלום פיצויים לבעל בסכום של 87 אלף שקלים, אשר ייגרע מתוכם סכום של 15 אלף שקלים שקיבל בהליך הפלילי. כלומר, סכום של 72 אלף שקלים. נוסף על כך על הנתבע לשלם את הוצאות הזוג במשפט בשיעור של 23.6% מסכום הפיצויים.

 

ת"א 28234-11-11