בשעה שחיפשה מקום ישיבה באוטובוס של חברת "אגד", נוסעת כבת 50 איבדה את שיווי המשקל והחליקה על רצפת האוטובוס. כתוצאה מכך נפגעה בכתף, בצוואר ובגב והיא סובלת מכאבים מאז התאונה ועד היום. לטענתה, הנהג התעלם מנפילתה והמשיך בנסיעה. על כן הגישה נגדו תביעת פיצויים. מנגד הנהג כפר בעצם האירוע וטען כי לא קיבל דיווח על התאונה בזמן אמת. בית משפט השלום בירושלים קיבל בשבוע שעבר (יום א') את גרסת התובעת וחייב את "אגד" לשלם לתובעת פיצוי בסך של 27,500 שקלים.

 

בחודש מאי 2010, היתה התובעת, ילידת 1958, בדרכה לעבודה כאחות סיעודית, ונסעה כבכל בוקר בקו 18 בירושלים. בעת שעלתה לאוטובוס הארוך, היא חיפשה מקום ישיבה. לדבריה, טרם הספיקה להתיישב, הנהג החל בנסיעה ועקב כך איבדה את שיווי משקלה, החליקה על שלולית מים שהיתה על רצפת האוטובוס ונפלה אחורנית על עכוזה.

 

התובעת המשיכה בנסיעה וחרף הכאבים הגיעה לעבודתה אצל קשישה, ורק בשעות הערב הופנתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם אובחן שבר בפרק הירך. התובעת קיבלה תעודות מחלה למשך שמונה ימים וחזרה לעבודתה בתחום הסיעוד. מומחה רפואי מטעם בית המשפט העמיד את נכותה הרפואית כתוצאה מתאונת הדרכים באוטובוס בשיעור של 3%.

 

לטענת התובעת, הנכות התפקודית גוברת על הנכות הרפואית, מאחר ומאז ועד היום לא הרפו ממנה הכאבים, היא מתקשה בהליכה, בעלייה במדרגות ובהרמת חפצים כבדים, ועקב כך כושר העבודה שלה נפגע והיא נאלצת להשתמש באופן קבוע במשככי כאבים ובתרופות נרקוטיות.

 

נהג האוטובוס לא היה מודע להתרחשות התאונה בזמן אמת

 

נהג האוטובוס הכחיש את נסיבות התאונה, וטען כי במהלך הנסיעה, לא פנה אליו שום נוסע בטענה כלשהי, ובפרט לא בנוגע לנפילה ופגיעה, ואילו היה מודע לנפילת התובעת, היה מטפל באירוע לפי הצורך ומדווח על כך למחלקת הביטוח של "אגד".

 

עוד הוסיף כי הוא בעל וותק של למעלה משמונה שנים, וזהיר מאד ביחס לבטיחות הנוסעים, ובמקרה והיה נופל נוסע, היה מיד מבחין בכך ומברר לשלומו. לדבריו, נודע לו לראשונה על נפילת התובעת כאשר מעסיקיו ביקשו ממנו למלא דוח, בו ציין כי במהלך הנסיעה לא היה ידוע לו על אף נוסעת שנפלה או שקיבלה מכה.

 

בית המשפט התרשם כי נהג האוטובוס לא שלל לחלוטין את תאונת הדרכים, והגיע למסקנה שהתובעת אכן נפלה במהלך הנסיעה, והנהג ככל הנראה לא שמע את מחאות הנוסעים, שקראו לו לעצור. עוד קבע כי מדובר בתאונה פעוטה, שלא הותירה נזק רב, ולא מנעה מהתובעת להגיע באותו יום לעבודתה, ולתפקד כרגיל, ורוב נזקיה הגופניים נגרמו כתוצאה ממצבה הרפואי טרם התאונה.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

 

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את התביעה לפיצויים באופן חלקי, וחייב את "אגד" ונהג האוטובוס לשלם לתובעת סך של 27,500 שקלים בגין פגיעה בכושר ההשתכרות, הפסדי שכר בעבר ופיצוי בגין כאב וסבל, בצירוף הוצאות משפט בסך של 4,220 שקלים.

 

ת"א 7013-09-11