חברת הוט שלחה למכשיר הטלפון הנייד של התובעת 24 מסרונים, כאשר כל אחד מהם מהווה "דבר פרסומת" על פי הוראות חוק התקשורת משנת 1982. זאת חרף העובדה שהתובעת מעולם לא היתה לקוחה של הוט, ומעולם לא נתנה את הסכמתה לשליחת ההודעות. בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קיבל בשבוע שעבר (יום ג') את התביעה וחייב את הוט לפצות את התובעת בסך כולל של 6,000 שקלים.

 

התובעת טענה כי לאחר שנשלח אליה המסרון הראשון, היא שלחה באמצעות פונקציית השב את המילה "לא", אולם הוט המשיכה לשלוח עוד 23 הודעות טקסט, אשר גרמו למטרד ולעוגמת נפש. לפיכך דרשה פיצויים בסך של 23,000 שקלים.

 

הוט קיבלה את מספר הטלפון מאביה של התובעת בעת שהצטרף לשירותיה

 

הוט טענה מנגד כי ההודעות נשלחו לתובעת, במסגרת הצטרפותו של אביה לשירותי הכבלים, ועל פי ההסכם נמסר מספר הטלפון הנייד שלה, על מנת שאביה יוכל לקבל הצעות לשירותים נוספים, שיתוף במבצעים, מתן הטבות ומתנות וכדומה, על כן לא כל המסרונים הם בגדר דבר פרסום.

 

עוד נטען כי במסרונים צוינה אפשרות הסרה באמצעות שליחת המילה "לא" למספר 2323, אולם התובעת שלחה את בקשת ההסרה למספר אחר, ולכן בקשתה לא נקלטה במערכת הממוחשבת, עם זאת לאחר שהמשיכו להגיע המסרונים, היא לא יצרה קשר טלפוני עם נציגי החברה, על מנת לבקש את הסרתה מרשימת התפוצה.

 

התובעת השיבה לטענות אלה וציינה כי לא מסרה בשום אופן את מספר הטלפון שלה, ואף טענה כי אביה אינו זוכר את המספר שלה בעל פה, לכן איננה יודעת כיצד הגיע המספר לידי חברה. עוד הוסיפה כי היה צריך להסיר אותה מרשימת התפוצה ברגע שהגיבה למסרון הראשון, על פי המספר שצוין בהודעה, אולם הדבר לא נעשה.

 

לאחר שבית המשפט שקל את טענות הצדדים, הגיע למסקנה כי דין התביעה להתקבל, אך לא על סכום הפיצויים המלא שדרשה התובעת. השופט התרשם כי כל המסרונים שנשלחו לתובעת מהווים "דבר פרסומת", ואף חלקם נועדו לעודד לרכוש שירות או מוצרים, באמצעות הטבות או הנחות שונות. עוד ציין כי החוק אוסר על שליחת דברי פרסומת, מבלי שהתקבלה הסכמה מפורשת מראש לכך.

 

במקרה זה, הצהירה התובעת כי מעולם לא נתנה את הסכמתה לשליחת מסרונים, ואף מעולם לא היתה לקוחה של הוט, על כן לא נמסר לה על ידי המפרסם כי ייעשה במספר זה שימוש לצורך קבלת דבר פרסומת. כמו כן, הוט לא הציגה ראייה כלשהי, לכך שהתובעת מסרה לידיה את מספר הטלפון שלה, במסגרת הצטרפות אביה לשירותי הכבלים.

 

עם זאת נקבע כי החברה קיבלה את מספרה של התובעת, ושלחה אליה את המסרונים, בשל קיומו של מנוי של אחד מבני משפחתה לשירותיה, ואף אפשרה לאב ליידעה בדבר רצונו שלא לקבל עוד פרסומים, על כן מדובר בתקלה טכנית, ולא ברצון להפקת רווחים בדרך של שליחת ספאם לאדם שאינו לקוח.

 

יש לך שאלה?

פורום דיני חוזים / הסכמים
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בנסיבות אלה חייב בית המשפט את הוט לשלם לתובעת פיצויים בסך של 6,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט בסך של 450 שקלים.

 

ת"ק 52578-11-14