התובעת שהותקפה בשני מקרים על ידי כלב מסוג מרמנו הגישה תביעה לפיצויים נגד בעלת הכלב. בית משפט השלום בנצרת קיבל בשבוע שעבר (יום ג') את התביעה וחייב את הנתבעת לשלם פיצויים בסך של 80,000 שקלים.

 

בחודש אפריל 2004, טיילה התובעת, ילידת 1961, עם כלבה מסוג פינצ'ר בפארק הסמוך למקום מגוריה בנצרת עלית. באותה שעה טיילה במקום הנתבעת עם כלבה מסוג מרמנו שהיה משוחרר מרצועה וללא מחסום פה. לטענת התובעת, היא ביקשה מהנתבעת לקשור את הכלב, אולם היא לא נענתה לבקשתה, והכלב רץ לעברה, תקף אותה והפילה ארצה, וכתוצאה מכך נגרמו לה שריטות וחבלות.

 

כחודש לאחר המקרה הראשון, התובעת הותקפה שוב על ידי כלבה של הנתבעת, בעת שיצאה לטייל עם כלבה ליד חצר הבית. במקרה השני הכלב המשוחרר תקף אותה ונשך בכתפה. בעקבות אירוע זה התובעת פנתה לתחנת המשטרה והגישה תלונה נגד בעלת הכלב.

 

בכתב האישום ייוחסו לבעלת הכלב התוקף עבירות של מעשה פזיזות ורשלנות. היא הודתה בעובדות כתב האישום וחויבה לשלם לתובעת פיצויים בסך של 2,000 שקלים ואף נדרשה לחתום על ערבות, שלא תבצע עבירה דומה בשנתיים הבאות.

 

מאז התקיפה התובעת סובלת מחרדות וסיוטים בלילה

 

התובעת לא הסתפקה בסכום הפיצויים שנקבע בהליך הפלילי, לכן הגישה תביעה אזרחית נגד בעלת הכלב, ודרשה לקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה כתוצאה משני אירועי התקיפה.

 

התובעת טענה כי מאז שהותקפה וננשכה על ידי הכלב היא סובלת מחרדות, סיוטים ודיכאון, ונזקקת לטיפול נפשי ותרופתי. לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פסיכיאטר, לפיה נותרה לה נכות נפשית בשיעור 50%.

 

הנתבעת הכחישה את נסיבות האירועים, וטענה כי במקרה הראשון הכלב שלה היה קשור, והתובעת נחבלה בגופה ונפלה בעת שרדפה אחרי כלבה, שהחל לנבוח ולרוץ עקב המפגש בין הכלבים בפארק, ולא היה כל מגע בין התובעת לכלב. במקרה השני טענה כי יצאה מחניון בניין מגוריה, עם כלבה שהיה קשור, וכאשר הבחין בכלב של התובעת, הוא השתחרר מהרצועה ורץ לעברו, אך הכחישה כי תקף את התובעת וגרם לפציעתה.

 

עם זאת בכתב האישום הפלילי, הודתה הנתבעת כי כלבה הפיל ארצה את התובעת באירוע הראשון והיא נזקקה לטיפול רפואי, ועל פי הדיווח הרפואי, נמצאו סימני נשיכה על כתפה לאחר האירוע השני.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, העדיף בית המשפט את גרסתה של התובעת, אולם התרשם שהיא הפריזה בגובה הנזק שנגרם לה, על כן נבדקה על ידי מומחה מטעם בית המשפט, אשר העריך בחוות דעתו כי נותרה לה נכות בשיעור 20%, כאשר הנכות הנפשית בשיעור של 10% בלבד.

 

עוד נקבע כי בעלת הכלב אחראית לשלם פיצויים בגין נזקי התובעת, מאחר ובאירוע הראשון קיים קשר סיבתי עובדתי בין תקיפת הכלב לנפילתה ארצה, ובאירוע השני הוכח כי היא ננשכה בכתף ימין על ידי הכלב.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד

 

בנסיבות אלה חייב בית המשפט את בעלת הכלב לשלם לתובעת פיצויים בסך של 80,000 שקלים, בגין הפסד שכר לעתיד, הוצאות רפואיות ופיצוי בגין כאב וסבל. בצירוף שכר טרחת עורך דין בסך 20% מהפיצויים והוצאות משפט בסך של 6,000 שקלים

 

ת"א 18758-07-09