אב נהג לצלם את בתו ואחייניתו בנות ה-13 ללא ידיעתן, בעירום חלקי ומלא, ולהפיץ את התמונות באתרי שיתוף קבצים. לאחרונה גזר עליו בית המשפט המחוזי בירושלים שבע שנות מאסר, פיצוי בסכום 20 אלף שקלים לבתו ובסכום 7,000 שקלים לאחייניתו.


בשנת 2013 צילם את בתו בזמן שהתקלחה וישנה, לעתים בעירום, והעלה חלק מהתמונות שבהן היא בבגדיה התחתונים לאתר שיתוף. הוא גם שלח לאנשים בדואר האלקטרוני, בתמורה לחומר פדופילי אחר, סרטונים פדופיליים של בתו ואחייניתו בת ה-13 שצולמו ללא ידיעתן, בעזרת מצלמות שהתקין במקלחת ובחדר השינה של בתו. בחלק מהתמונות צילם את אצבעותיו מפשילות את תחתוניה של הבת.


כמו כן הוא החזיק בביתו חומר פדופילי רב הכולל תמונות של הבת ושל קטינים נוספים. מעשיו נחשפו לבסוף על ידי הרשויות באוסטרליה.


מדובר באדם חרדי שעברו נקי, אב לשבעה ילדים. מתסקיר שירות המבחן עלה כי הוא נמשך לנשים ונערות, אינו שולט בדחפיו המיניים ומסיר מעליו אחריות. אף שהיה מודע לחומרת המעשים שביצע והביע רצון לטפל בהתנהגותו, המליץ קצין המבחן על מאסר בשילוב טיפול המיועד לעברייני מין.


מעריך המסוכנות התרשם מתסמונת דחף מיני מוגבר המכונה היפרסקסואליות, אשר מתבטאת בקושי לרסן דחפים מיניים עד כדי גרימת נזק לזולת, והתרשם כי ללא טיפול יש סכנה ברורה שימשיך לצרוך תכנים פורנוגרפיים ולהפיצם.


האב צילם את בתו והפיץ את תמונותיה באופן יומיומי


המדינה טענה כי במעשיו יצר מעגל עבירות של פגיעה בקטינים, יצירת חומר תועבה והפצתו בתמורה לקבלת חומרים דומים. לא ניתן להסיר לחלוטין את התמונות מהאינטרנט, דבר שמגביר את גודל הפגיעה בנערה.


כמו כן, האב תכנן את מעשיו וביצע את העבירות באופן יומיומי, כאשר הציב מצלמות במקלחת והפיץ את מה שצילמו. אי לכך ביקשה המדינה להחמיר בעונשו, לצורך הרתעת הציבור שמא יבצע עבירות כאלה, ולנוכח החומרה הרבה של במעשים שביצע.


הנאשם טען שיש להקל בעונשו מכיוון שלא נגע בבתו או באחייניתו ולא פגע בתמימותן מאחר שלא ידעו על מעשיו. לטענתו, הנזק שנגרם להן לא נגרם מעצם מעשיו אלא מהחוקרת שחקרה אותן, שחשפה אותן למעשים, ועם מעצרו השתדל למזער את הנזק שגרם ועזר להתחקות אחר התמונות שהפיץ.


האב הוא המפרנס העיקרי במשפחה שעומדת בפני קריסה כלכלית, והיא וחבריו הוקיעו אותו. הוא מעוניין להשתקם ולכן ביקש הפחתה בחומרת העונש.


מעשיו של האב פגעו בערכים כגון צנעת הפרט, כבוד האדם וזכות האוטונומיה שלו על גופו, וכן מדובר בעבירות מין שבוצעו בתוך המשפחה, בתחכום ובתכנון מוקדם. בעבירות אלו בית המשפט מתווה מדיניות של ענישה מחמירה.

 

יש לך שאלה?

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית
פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


בבחינת העונש הראוי החליט בית המשפט כי נסיבותיו האישיות של האב לא יקלו את דינו, ויש לתת משקל לפוטנציאל הפגיעה במתמשך של הקטינות. לפיכך גזר בית המשפט שבע שנות מאסר בפועל, פיצוי בסכום 20 אלף שקלים לבתו ופיצוי בסכום 7,000 שקלים לאחייניתו.

 

תפ"ח 93705-30-0