הנאשמת עסקה בתיווך של עשרות נתינים זרים מהודו ומנפאל מבלי שהחזיקה ברישיון המתיר לה לעשות זאת, והסדירה עבורם קבלת אשרות עבודה סיעודית תמורת תשלום בנסיבות של מרמה ומצג שווא. בית משפט השלום בראשון לציון גזר עליה בשבוע שעבר (יום ד') ששה חודשי מאסר בפועל, מאסר מותנה וקנס בסך 2,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום, הנאשמת, אם חד הורית לארבע ילדים קטנים, עסקה בתיווך עובדים זרים ללא רישיון, היא תיאמה ותיווכה בין עשרות נתינים לבין נזקקים סיעודיים בעלי היתר העסקה, באופן בו רישום העובד הזר על שם בעל ההיתר נעשה בדרך פיקטיבית, ותמורת התיווך גבתה כספים במרמה מהעובדים הזרים.

 

הנאשמת נהגה להיפגש עם קשישים ואנשים הזכאים מטעם המדינה לסיוע של עובד זר, והציעה לתווך עבורם סיוע של עובדים זרים, לעזרה במשק הבית ולעבודות סיעודיות, על סמך היתר העסקה שלהם.

 

לאחר שקיבלה את הפרטים המזהים ומסמכים רפואיים של בעלי ההיתר, היא הגישה בקשה למשרד הפנים להזמנת הנתין הזר כמטפל סיעודי, ובגין מעשים אלה הורשעה בעבירות של מרמה בנסיבות מחמירות ובתיווך עבודה לעובדים זרים שלא כדין.

 

הנאשמת הסדירה קבלת אשרות עבודה סיעודית לעשרות עובדים זרים שהגיעו בעיקר מהודו ומנפאל, ובתמורה להנפקת האשרה לעבודה אצל בעל היתר העסקה, שילמו לה הנתינים אלפי דולרים.

 

באחד המקרים בעלת ההיתר התחרטה ולא היתה מעוניינת בעובדת, אולם הנאשמת לא החזירה לנתינה הזרה את כספה בסך של 3,500 דולר ולא הסדירה עבורה עבודה כחוק.

 

הנאשמת הציגה עצמה כעובדת סוציאלית על מנת להשיג היתר העסקת עובד זר

 

במקרה נוסף הנאשמת הגיעה לביתו של אדם סיעודי, והציגה עצמה כעובדת סוציאלית. הנאשמת טענה כי נשלחה אליו בנוגע לבקשתו לקבלת אישור למזרן רפואי ודרשה לראות את המסמכים הרפואיים שלו ואת ותעודת הזהות.

 

עם המסמכים החתומים של אותו אדם, פנתה הנאשמת למשרד הפנים ללא ידיעתו והסכמתו, והגישה בקשה להיתר העסקת עובד זר עבורו. בהיתר שקיבלה השתמשה על מנת להביא לישראל עובד זר נוסף. בגין מעשה זה הורשעה בעבירה של מרמה בנסיבות מחמירות.

 

המדינה ציינה את חומרת המעשים בביצוע עבירות ההונאה הקשורות להעסקת עובדים זרים, ועתרה להשית על הנאשמת עונש מאסר בפועל למשך 20 חודשים.

 

הסנגור ביקש להתחשב בעובדה כי מדובר באשה צעירה, ללא עבר פלילי, המגדלת לבדה ארבעה ילדים בגילאי שנתיים עד שתים עשרה, ואף ציין כי בגין מעשי המרמה, היא היתה עצורה בתנאים מגבילים יחד עם התינוק שנולד זמן קצר לפני כן.

 

יש לך שאלה?

פורום משרד הפנים
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה

 

בית המשפט הדגיש כי הנאשמת ביצעה עבירה חמורה ביותר של הבאת עובדים זרים לארץ תוך עקיפת מנגנוני הפיקוח הממשלתיים, ולפיכך יש צורך בנקיטת עונש מרתיע ומשמעותי, לתקופה ממושכת. עם זאת התחשב בנסיבותיה האישיות, וגזר עליה 6 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 2,000 שקלים.

 

ת"פ 13066-05-12