בית משפט השלום בעכו קיבל בשבוע שעבר (יום ה') תביעה לפיצוי בגין נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים, אשר קרתה עקב אי ציות הנהג הפוגע לתמרור "עצור". בית המשפט פסק שעל הנהג הפוגע לשלם פיצוי בסכום 11 אלף שקלים לתובע, וכן הוצאות משפט ושכר טרחה בסך של כ-3,000 שקלים.


הנהג התובע טען שהתאונה נגרמה אך ורק בשל רשלנותו של הנהג הפוגע, אשר לא ציית לתמרור "עצור", ולכן לא נתן זכות קדימה כפי שנדרש ופגע במכוניתו. לטענתו לאחר שכבר נכנס לצומת ראה את רכבו של הנהג הפוגע מימינו, אך לא הספיק לעצור ובכך למנוע את התאונה.


הנהג הפוגע אישר שאכן ממוקם שם תמרור "עצור", אך שלא כפי שטען התובע הוא דווקא עצר את הרכב וראה שהצומת פנוי, ופתאום לאחר שהחל בנסיעתו פרץ רכבו של התובע אל הצומת במהירות, והוא זה אשר פגע ברכבו. הוא העיד כי הוא מכיר את הצומת היטב מאחר שהוא מתגורר סמוך למקום, ותמיד הוא נוקט שם משנה זהירות מכיוון ששדה הראייה מוגבל עקב צמחייה שמסתירה את הרכבים המתקרבים.


בעקבות התאונה נגרם נזק לרכבו של התובע בדלת הימנית הקדמית, ואילו רכבו של הנתבע נפגע בכל החזית הקדמית.


עד ראייה שהיה במקום אישר שהנהג הפוגע לא עצר עצירה מלאה ובכך גרם לתאונה


לפני שהגיש את תביעתו פנה הנהג שנפגע לחברת הביטוח של הנתבע, בדרישה לפיצויים בשל הנזקים שנגרמו לרכבו. החברה הסכימה לשלם פיצוי חלקי בסכום של 18 אלף שקלים, ולאחר מכן הוגשה תביעה לפיצוי על הנזק שעלה על סכום זה.


בתגובה לכך הגישה חברת הביטוח תביעה נגדית, ודרשה מהנהג שנפגע פיצויים על מלוא הנזק שנגרם למכוניתו של הנהג הפוגע, בסכום של 26 אלף שקלים. חברת הביטוח טענה שיש לחלק את האחריות לתאונה בין שני הנהגים, מכיוון שגם אם הנהג הפוגע לא נתן זכות קדימה, הנהג שנפגע אף הוא התנהג ברשלנות כאשר נכנס לצומת במהירות מופרזת.


עד ראייה שהיה במקום בעת התאונה העיד בבית המשפט כי ראה שהנתבע לא עצר בצומת כפי שהיה אמור לעשות, ואף לאחר שהתרחשה התאונה אמר לו כי היה עד לכך שלא עצר.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעת ביטוח
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים


לאור הראיות שהוצגו בפני בית המשפט כגון מיקום הפגיעות ברכבים ועדותו האובייקטיבית של עד הראייה, נקבע כי אין לייחס לנהג הנפגע אשם תורם לתאונה. הנתבע העיד בעצמו כי לא הביט במבט נוסף שמאלה, משם הגיע הנהג הנפגע.


התוצאה היא שהתביעה התקבלה במלואה, ואילו התביעה שכנגד נדחתה. בית המשפט חייב את הנהג הפוגע לשלם לתובע סכום של 11 אלף שקלים, וכן הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין בסך של כ-3,000 שקלים.

 

תא"מ 28085-05-14