אשה שביקשה להתגרש לאור התנהגותו האלימה והבוגדנית של בעלה, דרשה לקבל את סכום כתובתה בסך של 250,000 שקלים כולל תוספות, כתנאי להסכם הגירושין. מנגד טען הבעל כי האשה היא זו שיזמה את הפירוד ומנעה ממנו לבקש שלום בית, על כן היא אינה זכאית לסכום הכתובה.

 

בית הדין הרבני האזורי בנתניה הכריע לאחרונה בסוגיה זו, והגיע למסקנה כי הבעל שהחל בקשר זוגי אם אשה אחרת בסמוך לעזיבתו את הבית, לא הוכיח כי אשתו מרדה בו, ולכן למרות שהאשה הגישה את התביעה לגירושין, היא זכאית לכתובתה.

 

בשנת 1992 נישאו הצדדים ברבנות, להם ארבעה ילדים ולמעלה משלוש שנים הם חיים בפירוד. בשנת 2011 הגישה האשה בקשה להתגרש בטענה כי היא בעלה סטר לה ואיים עליה, ואף הוגש נגדו כתב אישום בגין אלימות במשפחה. הבעל הצהיר כי סבל במהלך החיים המשותפים מהשפלות והסכים לגירושין, אולם חרף הסכמתם ההדדית הצדדים לא התגרשו, מכיוון שהאשה עמדה על זכותה לקבל את כתובתה והבעל התנגד לכך.

 

הבעל טען כי בשום שלב אשתו לא היתה מעוניינת בשלום בית

 

הבעל נימק את התנגדותו בטענה כי אשתו גירשה אותו מהבית, הגישה תביעה למזונות ומשמורת ילדים ואחר כך הגישה בקשה לצו מניעה בגין תלונה על אלימות. לדבריו, היא זו שיזמה את הפירוד בין הצדדים ובשום שלב לא היתה מעוניינת בשלום בית, ואף טען כי היא הבריחה מאות אלפי שקלים שהיו שייכים לו והופקדו בחשבונה.

 

האשה טענה כי הגישה תביעת גירושין מחוסר ברירה בגין אלימות פיזית ומילולית ובגידותיו עם נשים אחרות. עוד הוסיפה כי למרות שתבעה גירושין היא זכאית לכתובה מאחר ורצתה שלום בית חרף התנהגותו האלימה והמבזה, אך הבעל סרב ולא רצה לתת גט, לכן נאלצה להגיש את התביעה.

 

האשה הציגה בפני בית הדין תמונות בהן נראה בעלה נושק לאשה זרה. הבעל הודה כי מזה שנה הוא בקשר עם אשה אחרת, אולם טען כי הקשר החל לאחר הפרידה, והתצלומים מתייחסים לחודשים בודדים אחרי שגורש מביתו. עוד ציין כי לא ניסה להסתיר את הקשר החדש ומדובר בתמונות שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

 

הבעל לא הצליח להוכיח שאשתו מרדה בו ומנעה שלום בית

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בין הדין כי האשה הגישה את הבקשה לגירושין כחצי שנה לאחר שעזב הבעל את דירתם המשותפת וסמוך למועד זה החל לנהל קשר זוגי עם אשה אחרת. על כן הגיע למסקנה כי הבעל לא הוכיח שאשתו מרדה בו, ואף הודה כי מעד מדי פעם במהלך החיים המשותפים ולא היה צדיק גדול בכך שניהל קשרים שאינם ראויים עם נשים זרות.

 

לפיכך קבע בית הדין כי במקרה זה גם אם טענות הבעל שאשתו היא זו שיזמה את הפירוד ומנעה ממנו לבקש שלום בית היו מתקבלות, לא היה בכך בכדי לפטור אותו מכל חיוביו כלפיה.

 

יש לך שאלה?

פורום טוען רבני | סרבנות גט | כתובה - יש לך שאלה?
פורום בית דין רבני

 

בנסיבות אלה נקבע כי הבעל חייב לגרש את אשתו וחייב בתשלום מלא כתובתה לרבות התוספות שדרשה, ובנוסף הוחלט שזכויותיו הסוציאליות של הבעל בקרנות פנסיה וגמל יקוזזו מסך הכתובה.

 

תיק ‏862728/1‏