אם לשלושה ילדים קטינים הגישה תביעת מזונות כנגד האב בסך 29 אלף שקלים לחודש. לאחרונה דחה בית המשפט את התביעה, וקבע כי נוכח העובדה שהילדים נמצאים במשמורת משותפת אצל שני ההורים, וכן כי להורים הכנסות בגובה דומה, על האב לשלם מזונות בסכום קטן משמעותית של 4,000 שקלים.


בני הזוג נישאו בארצות הברית ועלו ארצה בשנת 2003 עם שלושת ילדיהם. הם רכשו בית שנרשם על שם האב אשר שוויו שלושה מיליון וחצי שקלים ללא חוב משכנתא.


מיום העלייה לארץ האב אינו עובד, אלא חי מכספים שהיקפם לא ידוע אשר נצברו בחו"ל. עד שנפרדו בני הזוג גם האם לא עבדה, ולאחר הפרידה עבדה כשכירה תמורת שכר של 7,000 שקלים לחודש. לאחרונה פוטרה מהעבודה בעקבות קיצוצים, והיא מקבלת דמי אבטלה.


בני הזוג התגרשו לאחר שהאם קיימה רומן עם גבר אחר, ובית הדין הרבני חייב אותה לעזוב את הבית. האב חויב לשלם לה דמי שימוש חודשיים בסכום של כ-4,000 שקלים. מאז האם שוכרת דירה תמורת 3,800 שקלים, ובני הזוג עדיין נמצאים בהליכים משפטיים לקביעת חלוקת הרכוש ואיזון המשאבים.


האב: הילדים הורגלו לחיי צניעות ולא לרמת חיים גבוהה כטענת האם


המשמורת על הילדים בין בני הזוג שוויונית לחלוטין, והוחלט על דמי מזונות זמניים בסכום של 5,000 שקלים בחודש, בתוספת השתתפות האב במדור בסכום של 2,000 שקלים וכן חיובו בכל הוצאות החינוך לרבות קייטנות וחוגים. לאחר מכן התגלה כי לאם כספים בסכומים של 200 אלף שקלים בחשבון בנק בארצות הברית, כי ברשותה יהלומים בהיקף כספי גדול, וכן לכל אחד מילדיהם תוכנית חיסכון בחו"ל על שמו בהיקף של 150 אלף דולר.


האם תבעה מזונות גבוהים בסך של 29 אלף שקלים לאחר שטענה כי כאשר חיו יחדיו הגיעו הוצאות הבית לסכום של 40 אלף שקלים בחודש, וזאת כדי לשמור על רמת החיים הגבוהה שהילדים הורגלו אליה. מנגד האב טען כי הילדים דווקא חונכו לחיי צניעות, כי המשמורת על הילדים משותפת וכי מצבם הכספי של ההורים דומה, ולכן סירב לשלם את הסכום הגבוה.


בית המשפט מצא פער עצום בין הסכומים שדרשה האם לבין רמת החיים בפועל של הילדים. אמנם טענת האם להוצאות גבוהות בזמן החיים המשותפים לא נסתרה, אך בית המשפט לא השתכנע כי גם רמת הצריכה הנוכחית זהה, ואף יש לנכות מכך את הוצאות ההורים אשר בוודאי היו גבוהות יותר מההוצאות בגין הילדים.


בית המשפט: אילו האם הייתה מקבלת חצי מהבית, האב לא היה משלם מזונות כלל


הוכח שלאב יכולת קיום של 40 אלף שקלים בחודש, וכן בבעלותו בית המגורים בשווי שלושה וחצי מיליון שקלים ללא משכנתא. בית המשפט הבהיר כי אילו היה נקבע שהאם תקבל חצי משווי הבית בהסדר איזון משאבים שכאמור טרם נקבע, האב לא היה מחויב כלל בתשלום מזונות.

 

יש לך שאלה?

פורום זכויות הגבר | זכויות הגבר במשפחה
פורום הסכם גירושין


משכך, על פי חישוב האיזון שביצע בית המשפט מסקנתו הייתה כי יש לקבל את עמדת האב, ולכן דחה את תביעת האם וקבע לחייב את האב בתשלום מזונות של 4,000 שקל בלבד, כולל מדור. כמו כן ישלם האב מחצית מהוצאות החינוך והבריאות החריגות של הילדים.


פסק הדין ייכנס לתוקף לאחר פירוק השיתוף או מתן פסק דין לאיזון משאבים, או לאחר שייקבע הסכם גירושין או הסכם ממון הקובע הסדרים רכושיים, ועד אז ישלם האב מזונות בסכום של 4,000 שקלים בחודש ומדור בסכום של 6,700 שקלים בחודש, וכן את כל הוצאות החינוך והבריאות כפי שנקבע בהחלטת המזונות הזמניים.


תמ"ש 35921-05-13